Jeg har alltid lyst på en ny klokke… har du?

Jeg må slå et slag for The Citizen Aq4090/4091-serien som er både svært praktisk og anvendelig.

100 m vannbestandiget, titan, flott finishing, solar quartz (a060-urverket) som er +/- 5 sek per år og der eneste vedlikehold er å endre dato hvert skuddår, fantastisk lume om det er viktig. Urskiven har noe tekstur da den er laget av tynt washi-papir, men ettersom den ligger under en plastskive er teksturen kun fremtredende fra sidevinklene. Ulempen er selvfølgelig at de er JDM og dermed må kjøpes usett fra Japan.

Min variant med indigo-skive er kanskje også litt kjedelig (passer dog til alt), men versjonene i grønt og blått vil nok "poppe" en del mer.

1000028079.jpg

Føler meg håpløs. Først så jeg @CHH sin WTB annonse og fikk skikkelig lyst på en:
IMG_8084.jpeg

Også var jeg på Öyen i da og fikk se nesten samme, men gul, et sjeldent syn in the wild, Martin hadde denne:
IMG_8083.jpeg

Men plutselig stod en stilig herre med masse velfrisert skjegg og denne (litt usikker på modell) foran meg på punk-konsert - så kul som han vil jeg også være:
IMG_8086.jpeg

Heldigvis liker ikke kona blått og svart komboen, så jeg har slått fra meg denne som jeg kræsja i hos Bjerke forleden dag:
IMG_8059.jpeg

Jaja, sånn går nå dagene.

Er dette en der visere stiller seg på et tidspunkt som er umulig?
Den pauser tiden så du ikke skal være så opptatt av den. Viserne stiller seg til kl 12, eller som sier i en umulig posisjon, timeviser på minutt 58-isj og minutt et par min over 12, men det er ikke poenget. Når du er lei av å sone ut og aktiverer klokka spretter time og minutt tilbake til faktisk tid. Helt nydelig spør du meg! Altså en komplikasjon som gjør at klokka ikke viser klokka. Komplisert i utførelse og sinn.

det hender jeg blir keen på en klokke, men interessen fordamper da jeg leser meg opp omkring modellen - gjennom fakta, anmeldelser og eventuelt utprøving.

kandidater i min liste blir kontinuerlig haket av en etter en; etter mange år nå så befinner det seg kun et par stykker som jeg mener står seg og samtidig er innenfor et tenkt budsjett.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Genta
det hender jeg blir keen på en klokke, men interessen fordamper da jeg leser meg opp omkring modellen - gjennom fakta, anmeldelser og eventuelt utprøving.

kandidater i min liste blir kontinuerlig haket av en etter en; etter mange år nå så befinner det seg kun et par stykker som jeg mener står seg og samtidig er innenfor et tenkt budsjett.
Ikke dårlig, du har god kontroll. Jeg er nysgjerrig på hvilke klokker du fortsatt har på listen som aktuelle kandidater. Kunne du tenke deg å dele de med oss? :)

P.S. Ser jeg har uttrykt meg litt klønete. Du skal selvfølgelig slippe å dele de med oss dersom du en gang kjøper en eller flere av de. Men kanskje du kunne tenke deg å dele informasjon om merke og modell med oss.

Redigert:
Ikke dårlig, du har god kontroll. Jeg er nysgjerrig på hvilke klokker du fortsatt har på listen som aktuelle kandidater. Kunne du tenke deg å dele de med oss? :)

P.S. Ser jeg har uttrykt meg litt klønete. Du skal selvfølgelig slippe å dele de med oss dersom du en gang kjøper en eller flere av de. Men kanskje du kunne tenke deg å dele informasjon om merke og modell med oss.
Ser ingen problem med å dele med oss (dog med forbehold om å se lista først).

Hvem her som ikke har alltid lyst på en ny klokke?
Min siste ble så billig (momset inn;)) at det virkelig føltes som jeg hadde tjent penger når jeg åpnet boksen...:cool:
Sånne trenger sitt eget tråd:
-"Du er billig men jeg elsker deg uansett" 🤣
1000008384.jpg

1000007675.jpg

1000007623.jpg

Og nå har jeg kanskje 30stk (jeg teller ikke mer) og fortsatt er det alltid noe som plutselig frister.
Der: André er ikke alene med problemet sitt:unsure:

IMG_3943.jpeg

IMG_3944.jpeg