Jeg blir så irritert!

Si meg, er det ikke en eller annen form for legitimasjonsplikt før utlevering eller deler de ut gods til hvem det måtte være?

Når de kommer på døren trenger jeg bare å skrive under på e-dingsen (som får underskriften min til å se ut som den er skrevet av en 5 åring). Har aldri trengt å vise frem noen som helst form for legitimasjon.
 
Det burde kanskje gått opp for meg for lengst, men det begynner å stå ganske klart for meg at hele Posten/Bring/postfortollingen er pill råtten. Er det håp? Har vi noe valg? What to do?
 
Si meg, er det ikke en eller annen form for legitimasjonsplikt før utlevering eller deler de ut gods til hvem det måtte være?

Det skulle man jo tro, men jeg kom ingen vei. De kunne fortelle at pakken ble utlevert i Nydalen. Jeg bor på Frogner, så hvordan dette kunne skje er meg en gåte. Jeg kontaktet til og med forbrukerombudet, men de kunne heller ikke hjelpe meg.
 
Har ladri brukt Bring og kun posten sine tjenester når jeg får mulighet å hente det på postkontor (som jeg foretrekker, da jeg sjelden er hjemme på dagtid). DHL foretrekker jeg i alle høyeste grad, og UPS hater jeg over en lav sko. Alt er trukket fra erfaringer, men skulle jeg brukt noe idag, hadde det blitt DHL.
 
Postens sporingsapplikasjon fortalte meg at min pakke var ankommet post-i-butikk. Desverre var det feil butikk og pakken befinner seg nå 2t unna.

Min forrige pakke med samme innhold ble registrert som "umulig å levere til mottaker" og returnert til USA.
 
Det skulle man jo tro, men jeg kom ingen vei. De kunne fortelle at pakken ble utlevert i Nydalen. Jeg bor på Frogner, så hvordan dette kunne skje er meg en gåte. Jeg kontaktet til og med forbrukerombudet, men de kunne heller ikke hjelpe meg.
Avsender har krav på erstatning med mindre pakken er levert til DEG. Så får man bare håpe selger har tegnet forsikring/at det er inkludert. Posten/Bring er selvfølgelig ansvarlig for pakker utlevert til feil person på feil adresse. Hva sa egentlig forbrukerombudet?

Har EN gang (av en ca. ti) ganger opplevd at Posten/Bring har forsøkt å levere, i stedet for å bar logge "sendingen forsøkt utlevert". Fem av dem på samme adresse.

En gang hade jeg imidlertid betalt Posten for å kjøre hjem en 16kg tung pakke som var kommet på postkontoret. "Forsøkt utlevert" med tre stykker hjemme og stue rett ved inngangsdøren? Neppe. Tok meg tyve minutter på telefonen å ordne opp i. Klarte mirakelprestasjonen det da var å være rolig og høflig i telefonen helt til kundebehandleren ganske rett ut mente jeg løy. De ti neste minuttene bestod i at hun fikk en utskjelling hun sårt trengte, før "sjefen" (eller i hvert fall en med hjerne) ble satt på telefonen. Neste kveld ble den levert av et relativt surt bud, som sannsynligvis hade fått en solid skyllebøtte. Neppe første gang han skulker. Sikkert han som hadde "forsøkt å levere" de forrige fire pakkene og. Sendte dem en mail for å få refundert de 19kr eller hva det var jeg hadde hatt i telefonutgifter "som følge av deres klare og åpenbare avtalebrudd i tillegg", ung og sint som jeg var. Kun for å være en smålig jævel. (Enhver hyggelig fyr har en grense, tydeligvis.) Fikk jammen de pengene og. Litt synd, nå har jeg mindre unnskyldning til å fortsatt (ni år senere) blir småsur (og lattermild) hver gang jeg tenker på episoden. Sende mail og kreve 19kr i telefonutgifter dekket, liksom. Jeez.

Posten er forøvrig det eneste selskapet der roping i telefonen har vært nødvendig for å få normal kvalitet på kundebehandlingen. Egen erfaring som kundebehandler tilsier at servicen synker i takt med kundens økende lydnivå. Posten utland er dog et hederlig unntak i Posten. Aldri hatt problemer med dem.

Har forøvrig bare utmerkede erfaringer med UPS. Ringer de ikke før de kommer, så legger de en lapp i postkassen med telefonnummer og mulighet for å avtale ny leveringstid, eller til og med nytt leveringssted (jobb).

Sorry for avhandlingen. :p