Jeg blir så irritert!

J

jayeff

Guest
To ganger i løpet av de siste syv dagene har bud fra Bring kommet hjem til meg med klokker jeg har bestilt fra utlandet (og som har blitt sendt med Fedex). Begge gangene har budet bare satt fra seg pakken utenfor døren og reist. Første gangen var vi ikke hjemme og antok at det var derfor. Men, i dag ringte det på døren mens jeg satt i sofaen. Da jeg åpnet døren hadde budet bare lagt pakken fra seg utenfor og løpt til bake til bilen :eek:

Klokkene som ble levert kostet henholdsvis 8000 og 5000.

Hva tenker egentlig budene hos Bring med/på? :confused:

Er det noen andre her som har opplevd det samme? Tror ikke jeg tør å bestille dyre klokker fra utlandet i fremtiden :(

(Måtte bare få utløp for litt av frustrasjonen)
 
På gamle jobben min hadde vi bestilt en Mitsubishi industrirobot til ca. 200.000kr. Denne ble bare satt rett på gata uten for jobben i Stålfjæra i Oslo. Et omeråde som vi måtte låse europallene med skjetting på natta. Heldigvis så vi pallen ved en tilfeldighet utover dagen, men der hadde ingen engang ringt på. Husker ikke hvilket fraktselskap dette var, men udugelig service uansett.

UPS derimot, bare positive erfaringer.

Har også opplevd å komme på jobb 0730 for å finne en lapp ifra Bring om at de var der 0750, men ingen åpnet så de dro igjen. Denne lappen hang altså på døra 0730.
 
To ganger i løpet av de siste syv dagene har bud fra Bring kommet hjem til meg med klokker jeg har bestilt fra utlandet (og som har blitt sendt med Fedex). Begge gangene har budet bare satt fra seg pakken utenfor døren og reist. Første gangen var vi ikke hjemme og antok at det var derfor. Men, i dag ringte det på døren mens jeg satt i sofaen. Da jeg åpnet døren hadde budet bare lagt pakken fra seg utenfor og løpt til bake til bilen :eek:

Klokkene som ble levert kostet henholdsvis 8000 og 5000.

Hva tenker egentlig budene hos Bring med/på? :confused:

Er det noen andre her som har opplevd det samme? Tror ikke jeg tør å bestille dyre klokker fra utlandet i fremtiden :(

(Måtte bare få utløp for litt av frustrasjonen)

Teknisk sett har du ikke signert for mottak av pakken
 
Teknisk sett har du ikke signert for mottak av pakken

Vil bare bringe på det rene at jeg ikke oppfordrer til ulovligheter, men pokker så fristende det er å melde pakken savnet/borte i disse tilfellene. Skjer det nok ganger kan det hende at de til slutt tar det til seg at de må være flinkere til å forsøke få tak i mottaker. Uansett ville jeg vurdert en litt krass telefonsamtale/mail til Bring (eller hvem det nå enn er som leverer pakken) slik at riktige personer får høre om praksisen.
 
Uansett ville jeg vurdert en litt krass telefonsamtale/mail til Bring (eller hvem det nå enn er som leverer pakken) slik at riktige personer får høre om praksisen.

Tatt et par slike krasse telefoner til Posten / Bring opp igjennom tiden.:evil:
Om det hjalp....? :roll:
 
Tror nok dette er mer standarden enn unntakene...

Fedex-pakkene legges alltid på trappen, hvis man ikke er hjemme. Jeg tror nesten de spekulerer i at det er billigere å erstatte en pakke i ny og ned, enn å kjøre ut til alle privatpersoner som ikke er hjemme på dagtid to ganger. Forundrer meg stadig over at de ikke bare tar en telefon først...

Jeg har opplevd at Bring har utlevert en pakke til feil person på feil postnummer (!), den ble erstattet uten diskusjoner for å si det sånn:)

Vi har jo diskutert det noen ganger tidligere, men min erfaring er at pakker blir erstattet uten store problemer.
 
Husker jeg bestilte en Sinn U1 rett fra fabrikken. Etter å ha vært på ferie i 2 uker banker naboen på døra og har med seg en pakke. Den hadde visst ligget på trappa vår i noen dager før hun forbarmet seg over den.
Lurer på om det var DHL som hadde ansvar for forsendelsen.... Ufattelig uprofft i alle fall.
 
Jeg har aldri hatt dette problemet med DHL eller FedEx. Hvis jeg ikke er hjemme så ringer de alltid og spør hva de skal gjøre med pakken..
 
Jeg har aldri hatt dette problemet med DHL eller FedEx. Hvis jeg ikke er hjemme så ringer de alltid og spør hva de skal gjøre med pakken..

Noen som er heldige :p

Post i butikk ligger for øvrig 100 meter ned i bakken, så jeg forstår ikke at de ikke heller legger pakkene igjen der... :confused:
 
Jeg har stort sett kun fått pakker fra Fedex, og da har jeg kontaktet dem på forhånd om jeg har visst at jeg ikke vil være hjemme på leveringstidspunktet. Da har de vært meget samarbeidsvillige mht. levering på nytt el.
 
Samme erfaring her som DJM.
En liten kontakt på forhånd, så er det meget fleksibel holdning til å levere der man befinner seg.

Men, er det generelt stor treghet i Posten Norge for tiden?
Synes det er tendenser til at "ting tar tid" disse dager...... i overkant lang tid..... på forsendelser som kommer utenlands fra....
 
Noen som kan fortelle meg hva siste oppdatering betyr?
Ble jo veldig glad når jeg så hvor fort pakken min kom ifra USA, men at det skal bli sånn flaskehals i Norge synes jeg er håpløst, når man først betaler nesten 40USD for ekspress fly frakt.

usps.jpg
 
Har heller aldri hatt dette problemet. Jeg måtte en gang "overtale" ett bud til å kaste en pakke opp på altanen min. Å legge den på trappen var aldri et tema.

Men ett problem jeg har hatt er at de later som de har vært på døren. Flere ganger jeg har sittet å ventet på pakken og når jeg sporer den så står det at de har vært på døren, men at ingen var hjemme.


Siste oppdateringen din betyr at pakken er videresendt fra toll i Norge. Er det en pakke som er sendt med posten ville jeg forsøkt å spore den på posten sine sider. Tilsvarende for andre selskap, forsøk å spor den på den norske siden.
 
Men, er det generelt stor treghet i Posten Norge for tiden?
Synes det er tendenser til at "ting tar tid" disse dager...... i overkant lang tid..... på forsendelser som kommer utenlands fra....

Ja, Posten er helt ute å kjøre om dagen. De bruker dagesvis, for ikke å si ukesvis, på ting som normalt tar noen timer. For 14 dager siden fikk jeg levert en full trailer med varer på terminalen i Oslo som skulle distribueres av Bring, varene brukte de 8 dager på å finne igjen på sitt eget lager - og nå har de brukt 7 dager på å fortolle en pakke med riktig deklarert pris og ganske uskyldig innhold.
Synd at DHL ikke er det spor bedre, for det er virkelig rom for en aktør med litt fart, tror jeg...
 
Samme erfaring her som DJM.
En liten kontakt på forhånd, så er det meget fleksibel holdning til å levere der man befinner seg.

Men, er det generelt stor treghet i Posten Norge for tiden?
Synes det er tendenser til at "ting tar tid" disse dager...... i overkant lang tid..... på forsendelser som kommer utenlands fra....

Jeg har sågar avskjært Fedex-mannen på vei til neste adresse.. per sykkel ;)
Stressende, men han var i alle fall hyggelig og imøtekommende.
 
Fikk nettopp en lang beklagelses-mail fra Bring, hvor de innrømmer at det var brudd på prosedyrene. Så får vi se om det bare er med ordene, eller om det gjøres noe også :) (Jeg er naiv nok til å tro at de kanskje forbedrer seg... )
 
Jeg kjøper endel fra utlandet som sendes med EMS Ekspress. EMS skal utleveres av bud, men i 9 av 10 tilfeller havner pakken på postkontoret uten at budet har forsøkt å ringe på hos meg.

Det tragiske er at pakkesporingen alltid oppgir følgende selv om budet aldri har ringt på døren her:

"Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret."

Foreløpig har jeg ikke giddet å klage siden mitt postkontor er på et sted jeg nesten daglig må forbi uansett.

Videre: En A-post sending lokalt i Oslo sendt på torsdag morgen dukket ikke opp hos meg før på mandag...

Posten sliter veldig med punktligheten og seriøsiteten for tiden :D
 
Hei. Grunnen til at pakken havner direkte på postkontoret er at det er et oppkrav på de. Dvs. et beløp du må betale for å få pakken utlevert. Postmennene har veldig begrenset med betalingsterminaler så de rutene som ikke får huket en terminal leverer disse pakke rett til postkontoret.

Utrolig dårlig at de ikke klarer å handle inn et par terminaler...
 
Hei. Grunnen til at pakken havner direkte på postkontoret er at det er et oppkrav på de. Dvs. et beløp du må betale for å få pakken utlevert. Postmennene har veldig begrenset med betalingsterminaler så de rutene som ikke får huket en terminal leverer disse pakke rett til postkontoret.

Utrolig dårlig at de ikke klarer å handle inn et par terminaler...

For mitt vedkommende med EMS-sendinger er ikke dette tilfelle siden det er snakk om varer som ikke er moms eller tollpliktige. Budene trenger ikke betalingsterminaler for bare å levere en pakke.
 
Da hadde jeg klagd til selger da du ikke har fått det du har betalt for.