Jeg driver mest med gåsejakt, og bruker aktive klokker (MSA Sordin Supreme Pro) når jeg nærmer meg posten, som ligger ved et vann - hvis det ikke blåser for mye, hører jeg snadringen av dem hvis de er på vannet, så får jeg kanskje en real skuddsjanse heller enn å bare skremme dem opp. Veldig greit å bestemme retningen med dem, og hvis du ikke helt finner ut av det beveger du bare på huet litt.Noen av dere som bruker hørselsvern når dere går på jakt? Typ småviltjakt, ikke sitte på post. Var på jakt forrige helg og da var det en som brukte Sordin aktive klokker, som visstnok forsterka lyden rundt. Likevel hørte han ikke en fugl som letta noen meter til sida som vi andre så. Vet ikke om det var utstyret eller jegeren det sto på
Uansett, vil ikke dette skape vindstøy, slik man gjerne får på Bose og andre aktive hodetelefoner?
Hørselvernet fanger opp vindstøy, og raslingen av en skalljakke eller fjellduk er nesten til å bli gal av - nesten, fordi hørselvernet er så ulidelig stramt om skallen at det er ikke brukandes over lang nok tid til å bli galen av raslingen. Jeg har hørt at det finnes mer komfortable silikonputer å få kjøpt til det, riktignok. På ruslejakt ser jeg for meg at du lett kan bli klam og jævlig på ørene dessuten.