Jaeger-LeCoultre-tråden

Trenger litt bistand fra asylet. Jeg tar for tiden en mastergrad og har da en fin unnskyldning til å belønne meg selv ved overstått mastergrad neste sommer. Opprinnelig så hadde valget falt på en Panerai 337 eller 338, men har nå fått lysten på Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon med sølvskive. Denne har jeg tenkt på i mange år, men har vært litt bekymret for at den er for dressy til dagligdags bruk.

Det hjelper jo også litt at modellserien heter Master.

Noen her inne som benytter sin UTM til dagligdags? Hvordan passer denne på forskjellige remmer? Post gjerne bilder. Trenger overbevisning. :D
 
Redigert:
Det kommer vel an på hvor streit du er, men generelt er i hvert fall jeg av den oppfatning at denne er til dressbruk. Selv synes jeg Geophysic True Second er mye mer anvendelig. Må sies at jeg har den selv og er dermed ikke uhildet.

Månefase er vel også en særs unyttig komplikasjon, selv om den er fin. Da synes i hvert fall jeg at den ekstremt unyttige komplikasjonen deadbeat seconds på True Second modellen er mye kulere...
 
Helt enig at dette er hovedsaklig en dressklokke, men jeg tror at denne kan dresses ned etter eget ønske.
Ettersom bruk av dress for øyeblikket er begrenset til 10-12 ganger i året må en eventuell dressklokke kunne benyttes på hverdagen også. Et vellykket eksempel på dette er for eksempel denne kombinasjonen.

Eller?


2018-07-28 10.22.25.png
 

Utalen av Jlc er noke merkelig, ellers en fin video av den første virkelig dyre klokken eg kjøpte.
En klokke som eg igjen solgte etter at eg fant TS og ble bitt av Rolex hysteriet der den ble byttet ut til fordel for en Rolex Diver.
Submariner vart egentlig aldri det helt store, og i fjor vinter, etter mange år (og forskjellige klokker) fikk eg endelig tak i en slik Jlc igjen . Hærlig sær Diver :)
 

Vedlegg

  • DSC_1350.JPG
    DSC_1350.JPG
    61,3 KB · Visninger: 0
Det er slik man skal uttale Jaeger. Sjesje på godtnorsk. Så har du lært noe i dag også. :)

I følge Jaeger selv så er det to "godkjente" uttalelser. Den de selv bruker er den du henviser til, men de godtar også den "tyske" som de kaller den. Og det er vel den de fleste bruker her i Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Jeg skal på en snartur til Rhodos til helgen, og fant ut at den eneste "badeklokken" jeg for tiden har er DSC.

Den er 4 år gammel og har ikke vært trykktestet i mitt eie.

Hadde dere badet med den?

IMG_2393.jpg
 
13F73403-27AB-479A-9FD1-E4E343B5553B.jpeg
ACF02740-B8DE-4D86-8210-8FA39B17AA24.jpeg
Det er for lite Reverso-bilder her. Derfor en dobbel dose, som også er postet i dagens klokke. Dette er den aller første duo-versjonen, som kom i 1994. Grand Taille, som de fleste i dag vil oppleve som ganske liten. Men den har mye ‘wrist presence’.
Recto er klassisk med blånerte visere, verso dramatisk og med lume.
 
Redigert:
Hei!

Fant en slik på loppis i helga, også denne med serienummer fra Alf Lie. Er det noen plass man kan lese mer om disse? Har ikke lyktes å finne så mye foreløpig.

Såpass, det var et kult funn! Har ikke researchet disse så mye selv, så jeg må nok bare henvise deg til det store internettet;)
 
Såpass, det var et kult funn! Har ikke researchet disse så mye selv, så jeg må nok bare henvise deg til det store internettet;)

Hei igjen,

Ja, langt fra det verste jeg har kjøpt for 50 kroner :). Klokke og alarm funker fint, men den mangler det ene "hjulet" til å stille selve klokken.

Ok, da får jeg forsette søket, tenker jeg sender en mail til Jaeger jeg, kanskje de kan opplyse litt.