IWC

Jeg synes den er skikkelig tøff. Har sett den hos Alf Lie, dog ikke prøvd den på armen. Min Vintage sitter som et skudd tross sine 44 mm (19cm håndledd).

Etter mitt skjønn blir en sammenligning mellom denne og vintage-varianten litt som å sammenligne epler og pærer. Det er to helt forskjellige ur og med to forskjellige bruksområder. Vintagen er absolutt ingen tool-watch - noe denne godt kan være. Jeg skulle gjerne hatt den nye i boksen.

Jeg synes den er skikkelig tøff. Har sett den hos Alf Lie, dog ikke prøvd den på armen. Min Vintage sitter som et skudd tross sine 44 mm (19cm håndledd).

Etter mitt skjønn blir en sammenligning mellom denne og vintage-varianten litt som å sammenligne epler og pærer. Det er to helt forskjellige ur og med to forskjellige bruksområder. Vintagen er absolutt ingen tool-watch - noe denne godt kan være. Jeg skulle gjerne hatt den nye i boksen.

Helt enig, to vidt forskjellige ur. Det eneste jeg kan komme på å utsette nå som jeg har prövd den på er at jeg savner crownguard og kun kommer i stål. Men sånn er livet. Tidligere i tråden mener jeg man funderte på hvorfor ikke Aquatimerene hadde heliumventil. Svar, de trenger det ikke. kassen er bygd for å tåle trökket.

Nydelig ur, takker gud for at kontoen for nytt ur bare er halvfull, fortsatt tid å tenke men Pelagosen lever ikke trygt lenger. Flere innspill på Aquatimere mottas med takk

Synes den er kjempekul, Chronodiver! Jeg foretrekker denne framfor vintage-varianten og den gamle titan-modellen, men du trår ikke feil i mine øyne uansett hvilken av de du evt. skulle ende på

Ikke noe jeg vurderer men enda en av de flotteste diverene produsert. Deep One. Mekanisk dybdemåler slik nye Deep Two også har. Utrolig fett konsept med mekanisk dybdemåler. Og for et design....
DeepOne.jpg

Hvordan endte dette Chronodiver?

Vurderer samme klokken sterkt selv. Var hos Alf Lie for å pelle på den i går. Selv om de bare hadde Galapagos-versjonen inne pt ble jeg ikke noe mindre lysten etter å ha sett den live.

Hvordan endte dette Chronodiver?

Vurderer samme klokken sterkt selv. Var hos Alf Lie for å pelle på den i går. Selv om de bare hadde Galapagos-versjonen inne pt ble jeg ikke noe mindre lysten etter å ha sett den live.

Det kommer til å ende i sinnsykdom. Må prøve å klare å vente til Tudor Pelagos kommer ut for salg. Tenker det blir en Pelagos eller nye ATen. Men må få prøvd Pelagosen før den evt avskrives. Ikke lett å holde tunga rett i munn når man frekventerer dette galehuset av kjøpskåte folk og massesuggesjon.......

Er du foresten ute etter Galapagos ligger det en på TS til en god pris..

Det kommer til å ende i sinnsykdom. Må prøve å klare å vente til Tudor Pelagos kommer ut for salg. Tenker det blir en Pelagos eller nye ATen. Men må få prøvd Pelagosen før den evt avskrives. Ikke lett å holde tunga rett i munn når man frekventerer dette galehuset av kjøpskåte folk og massesuggesjon.......

Er du foresten ute etter Galapagos ligger det en på TS til en god pris..

Dette ender med at du sprekker med et smell fra én-klokke-regelen din, og plutselig sitter du med en AT, en Pelagos, en Sea Dweller og et par-tre Seamastere ;) :D

Dette ender med at du sprekker med et smell fra én-klokke-regelen din, og plutselig sitter du med en AT, en Pelagos, en Sea Dweller og et par-tre Seamastere ;) :D
Haha nei det gjør det ikke. Men litt redd for at jeg kan finne på å bestille en Pelagos usett. Håper urmakerene i Stav tar inn et eks eller to så man kan se på dem. Utrolig kjedelig om noe må kjøpes for at en skal få det i hende.

Ps; Forøvrig en god analyse på hvilke ur jeg snur meg etter.