IWC

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.606
Sted
Sandnes
Jaja, når man tenker man har funnet noe man vil leve med, en slik en :
2431710-18384965-thumbnail.jpg



Så kommer gamle flammer frem i tankene igjen. Jeg har alltid hatt et lengselsfyllt forhold til IWC og da Aquatimerene. Representert med disse to modellene her :
1989796gross.jpg


Denne første har alltid fascinert meg veldig, den har trukket i meg nesten like mye og nesten like lenge som denne:
2008968gross.jpg


Denne siste har så lenge jeg kan huske om ikke vært en grail men isåfall noe som alltid har lagt der. Tungt.
Vet endel ikke er så begeistret for Aquatimere, særlig ikke siste runde med dem, IWCpurister som helst ser at det kun produseres dressur og in-house. For meg er ikke det så viktig. Men jeg er veldig interessert i tanker dere har om disse to modellene og da gjerne utover det estetiske, det ser vi alle. Om noen føler for å snakke litt motor rundt disse modellene så kjør på. Jeg ser isåfall at det å være klokkemonogamist er ja et helvete. Spesiellt etter jeg logget på TS:p
 
Pondus har vel noe mer pondus enn meg i dette spørsmålet :D
Ut fra egen erfaring tror jeg du blir fornøyd med en IWC. Finishen er upåklagelig og AT er bygd for å tåle en støyt.

At puristene ikke ønsker ditt og datt blåser jeg en lang marsj i. IWC har produsert ur for sport og arbeid i flere årtier. Om verket ikke er in-house så er det finpusset og kvalitetssikret av IWC - det er mer enn godt nok for meg.
 
At puristene ikke ønsker ditt og datt blåser jeg en lang marsj i. IWC har produsert ur for sport og arbeid i flere årtier. Om verket ikke er in-house så er det finpusset og kvalitetssikret av IWC - det er mer enn godt nok for meg.

+1. Om noen her har spesifikk kjennskap til modellene må dere gjerne legge ut om dem. Ja legg ut om dem uansett:p
 
Jeg har hatt den gamle Aquatimeren i titan - flott klokke som jeg av forskjellig grunner byttet inn i en Ingenieur for noen år siden. En kompis hadde den nyere i stål, og vi byttelånte en stund. Personlig foretrekker jeg den gamle Den nyere i titanog med gule markeringer klarer jeg ikke helt å like - men det er jo en personlig greie.

Hva IWC purister måtte mene om disse klokkene er vel latterlig uinteressant.
 
Var nære å handle Aquatimer chrono for litt siden. Flotte klokker, men rem løsningen ødelegger litt for meg. Vintage aquatimer ville nok blitt mitt valgt til syvende og sist.
 
Hva IWC purister måtte mene om disse klokkene er vel latterlig uinteressant.

Sant nok det. Det er den gamle med utvendig bezel som trekker mest i meg. Men den med innvendig har også noe ved seg. Eneste minus tenker jeg ved disse urene er vel at man er låst i lenke/reimvalg. Ikke noe nato der i gården. Andre med IWC-innspill kom igjen.
 
IWC Aquatimer er en kongeklokke.:grin:
Lenka er veldig behagelig og kvaliteten er absolutt på øverste hylle.
At man er låst til lenke eller rem fra IWC gjør ingenting.
Jeg hadde en for en tid tilbake og jeg angrer med jevne mellomrom at jeg solgte den.
At urverket ikke er 100% in-house har liten betydning. Det er den mest nøyaktige klokka jeg har hatt.

DSCF0029-2.jpg


DSCF0048.jpg
 
IWC Aquatimer er en kongeklokke.:grin:
Lenka er veldig behagelig og kvaliteten er absolutt på øverste hylle.
At man er låst til lenke eller rem fra IWC gjør ingenting.
Jeg hadde en for en tid tilbake og jeg angrer med jevne mellomrom at jeg solgte den.
At urverket ikke er 100% in-house har liten betydning. Det er den mest nøyaktige klokka jeg har hatt.

DSCF0029-2.jpg

At urverket ikke er in-house betyr ingenting for meg. Lest reviewene dine her, det var de som sparka liv i IWCfetisjen min, takker så mye for det. Modellen du hadde er også et utrolig flott ur synes jeg. Har chrono nå, tenker ur uten chrono som neste. Men utrolig flott ur du hadde. Tenker du angrer:p
 
Jeg er også stor fan av AT. Eneste jeg er litt lunken til er 'quick lock' systemet som begrenser mulighetene for å variere remmer og lenker.
 
Den første var jeg forelsket i, i mange år. Særlig Costeau divers, limitert utgave med blå skive og orange visere. Den dukket for et halvt år siden opp i Dk, og jeg begynte å maile. Så slo det meg, at den på bilder var blå med gule visere. Litt googling viste at de første modellene hadde noe feil med fargen, så orange ble gult med tiden. Det luktet samlerobjekt egentlig, men videre etteretning viste at dette slettes ikke var så ettertraktet - om mange år derimot, hvem vet. Nå har jeg ikke så mye imot nabolandet, men det ble litt vel mye svenskeflagget for meg...

Den andre har jeg ikke vært så fysen på, men ser absolutt fascinasjonen.

En liten svakhet (hilsen herr deskdiver) er at de ikke har heliumsventil - tenker at et dette ikke gjør det til et profesjonelt dykkerur. Mulig jeg tar feil her, men...

Alt i alt, begge klokkene ville jeg gjerne hatt...
 
Den første var jeg forelsket i, i mange år. Særlig Costeau divers, limitert utgave med blå skive og orange visere. Den dukket for et halvt år siden opp i Dk, og jeg begynte å maile. Så slo det meg, at den på bilder var blå med gule visere. Litt googling viste at de første modellene hadde noe feil med fargen, så orange ble gult med tiden. Det luktet samlerobjekt egentlig, men videre etteretning viste at dette slettes ikke var så ettertraktet - om mange år derimot, hvem vet. Nå har jeg ikke så mye imot nabolandet, men det ble litt vel mye svenskeflagget for meg...

Den andre har jeg ikke vært så fysen på, men ser absolutt fascinasjonen.

En liten svakhet (hilsen herr deskdiver) er at de ikke har heliumsventil - tenker at et dette ikke gjør det til et profesjonelt dykkerur. Mulig jeg tar feil her, men...

Alt i alt, begge klokkene ville jeg gjerne hatt...

Ingen Costeaufan, burde vel kanskje bli det nå når du sier det med fargene da hun som bestemmer alt i livet mitt er svensk:cool:.. Ja du sier noe med heliumsventil, godt da at jeg ikke er så glad i å få vann i nesa:cool: Den med utvendig bezel er min klare favoritt blandt de to. Synd de ikke lages fortsatt, en slik godbit kunne vært kjekt å få fatt i , i så bra stand som mulig.
 
Har egentlig heliumsventil betydning? Mener å huske at gutta bare skrudde ut kronen og vips var ikke trykkforskjellen noe problem.

Men, jeg kan jo ingenting om dette utover at deskdiving skjelden krever heliumsventil ;)
 
Forrige versjon utgikk i 2009 hvis jeg husker riktig.
Dette er i mine øyne det mest vellykkede designet.
:cool:
 
Forrige versjon utgikk i 2009 hvis jeg husker riktig.
Dette er i mine øyne det mest vellykkede designet.
:cool:

Med forrige versjon mener du da den med innerbezel jeg har bilde av? Den andre er eldre ja. Hvordan er det med deler til slike modeller som går ut? Fullt mulig en trenger rep innimellom, eller bytte av glass. lenke osv..
 
Forrige versjon utgikk i 2009 hvis jeg husker riktig.
Dette er i mine øyne det mest vellykkede designet.
:cool:

Har du eller noen andre foresten noen tanker om hvorfor modellen du hadde "kun" er vanntett til 120 meter mens så godt som alle de andre AT`ene er på 2000m? Den er jo veldig flott den også jo mer jeg ser på den:). 120 IWC meter betyr det dykking eller snakker vi her også om "ja da må den av i dusj 120m" ?
 
For min del funket det ikke helt med titan. Etter en AT og en Ingenieur AMG i titan kom aldri keeper-godfølelsen. Senere ble det en AT Galapagos som jeg liker godt, men det er en annen type ur, større og mer klumpete. Jeg ville selvsagt gået for IWC, valgt utvendig bezel, fargekombo uten gult.
 
For min del funket det ikke helt med titan. Etter en AT og en Ingenieur AMG i titan kom aldri keeper-godfølelsen. Senere ble det en AT Galapagos som jeg liker godt, men det er en annen type ur, større og mer klumpete. Jeg ville selvsagt gået for IWC, valgt utvendig bezel, fargekombo uten gult.

Titan gir meg absolutt keeperfølelse, hatt titan i 10 år nå og det blir nok garantert titan igjen ved neste korsvei også. Den eldre med utvendig bezel beveger meg to hakk mer men den med innvendig er hakk i hel. Den vet jeg også at fortsatt er mulig å få kjøpt ny.