Italienske motorsykler? Snart vår!

Våren nærmer seg med stormskritt, og følelesen av ikke ha tohjuling er mildt sagt helt jævlig:mad:
Har aldri hatt italiener før, men lysten har alltid vært der.
Planen har vært å ikke ha sykkel denne sesongen, men spørs om det blir vanskelig å holde...

To the point. Noen her som har erfaringer med Ducati 999??? Mange delte meninger om design på denne, men i mine øyne er den annerledes og kul. Driftsikkerhet tror jeg er helt midt på treet, men det kan jeg leve med, er jo tross alt en Ducati:cool:

Sykkelen jeg har siklet på er denne:
2002 Ducati 999

Det vil måtte påregnes en service på rundt 10K(mulig dette kan brukes som prutningsmiddel)

AHRSccr.jpg


Synspunkter??
 
Ikke akkurat MC, men her min fars Ducati Cucciolo fra 1948. 48ccm med skilter i "daglig" drift. Artig liten sak, går som ei klokke, men kjekt med trøhjelp i større motbakker :D

dsc01635v.jpg

dsc01636kw.jpg
 
Redigert:
Skulle nesten hatt en mc tråd:D
Bland en drøss av klokkestands på flyplassen i Geneve, sto det utstilt den nye 1199 panigale hos Tudor.
For en sykkel! Man kan si mye om r sykkler, men panigalen var gjennomført, prisen derimot:eek:
 
Er det noen av dere MC-guruer som vet hva disse to kan være for noe? Kanskje noe custom-bygg?

tumblr_mapx2ifPb91qastypo1_500.jpg


tumblr_mapwlsxgaN1qastypo1_500.jpg
 
Det ser ikke ut som det er samme modell på de to bildene.
Kan se ut som det er custom bygget cafe-racer. Ser jo ut som den har high-tech bremser/demper på den nederste ihvertfall.
Flotte sykler:D
 
Nå er vi litt OT ift italienske sykler, men Deus bygger mye tøft ja. Se under f.eks. Men hva koster noe slikt? Og får man de på veien i Norge uten for mye mas med tvilstilsynet?

22-1000x667.jpg
 
Ikke akkurat MC, men her min fars Ducati Cucciolo fra 1948. 48ccm med skilter i "daglig" drift. Artig liten sak, går som ei klokke, men kjekt med trøhjelp i større motbakker :D

dsc01635v.jpg

dsc01636kw.jpg

Heftig og cool moped, bra at noen tar vare på disse for ettertiden.:) Dette må være en sjelden modell, jeg tror jeg aldri har sett en sånn tidligere noen gang.:)
 
Er det noen av dere MC-guruer som vet hva disse to kan være for noe? Kanskje noe custom-bygg?

tumblr_mapx2ifPb91qastypo1_500.jpg


tumblr_mapwlsxgaN1qastypo1_500.jpg

Den brune sykkelen kan se ut som en Honda K500/750 med Rickman eller Dunstall tank og sete fra 70 tallet, men ser for lite av sykkelen til å si noe helt sikkert.:)

Den nedre sykkelen kan minne litt om Ducati Sport Classic men er nok en custom variant med Ducati motor, aner ikke hva det kan være.. Den var uansett et kult bygge.:)
 
Nå er vi litt OT ift italienske sykler, men Deus bygger mye tøft ja. Se under f.eks. Men hva koster noe slikt? Og får man de på veien i Norge uten for mye mas med tvilstilsynet?

22-1000x667.jpg

Hva sånt koster er ikke godt å si men jeg vet at man får kjøpt både setet og tanken for ganske rimelig penge.
Det burde ikke være noe problem å få skilt på en sånn sykkel her i landet, sett på en skjerm over forhjulet så er nok mye gjort. Jeg har sett mange sykler som har vært bygget i samme stil, billigste alternativet er vel å kjøpe en eldre Yamaha xs 650 og bygge på den.. Eller Honda CB450 twin.