Island of Watches

Fortsatt bildedrypp fra København.

Jeg er en av de som mener at "John Mayer 2.0" er bedre enn den orginale.

5.jpg

Speedmaster 321. Meldte min interesse i Januar 2020 - har fortsatt ikke hørt noe. En dag 🥳

6.jpg

Vacheron Constantin i København.

DEL 1:

VC åpnet boutique i København i fjor. Ett av mine absolutte favoritt merker måtte da selvfølgelig besøkes, da merket forlot Norge for noen år siden. Jeg reserverte time, sånn at jeg visste det ville være en kundebehandler tilgjengelig og jeg kunne ta meg god tid.

Butikken ligger midt i Østergade, og følger du turiststrømmen gjennom den populære handlegaten finner du frem i blinde. Sjefen var også med, og hun fikk servert god drikke under hele besøket, dermed var hun i svært godt humør :mrgreen:

Vi gikk hardt ut. Overseas Tourbillon Skeleton:

vc.jpg

En drømmeklokke rett og slett. Ikke veldig glad i skeleton, men komboen Overseas kasse, titan og høy komplisert klokke funker 100%. Men, sikkert som med mange andre. Lommeboka sier stopp.

Vi gikk videre til - Overseas Chronograph:

vc1.jpg

For meg er dette en innertier av en klokke. Men, den føles litt for chunky. Tallene er ikke avskrekkende, men de kunne med fordel slanket den noe.

Historiques Cornes De Vache 1955:

vc3.jpg

En fantastisk kronograf, men dette er ikke helt det jeg er ute etter. Sliter også med lugsene. Appelerer ikke til meg.

Historiques American 1921: ( I både rose gull, og hvitt gull. )

vc5.jpg

vc6.jpg

En modell jeg syns skiller seg godt ut. Det er noe rocka med den. Men, som med Cartier Santos så finner jeg ikke "riktig" størrelse. 40 x 40 mm blir litt overveldende, mens 36,5 x 36,5 mm forsvinner litt. Til orientering så er begge modellene ovenfor 40 x 40 mm. Det skal ikke være lett 😅

Jeg fant samtidig ut at rose gull var favoritten, noe jeg ikke trodde ut fra VC sine egne hjemmesider.

DEL 2:

Så videre til del 2 - grunnen til at jeg satte av flere timer hos VC. Årets beste nyhet fra hele Watches and Wonders.

Overseas Dual Time Cardinal Points.

De hadde tre av fire versjoner tilgjengelig, minus Nord (den hvite).

Vest:

vc2.jpg

Øst:

vc4.jpg

Og til slutt, min favoritt - Sør:

vc7.jpg

vc8.jpg

Wow!

Den står pr nå øverst på min ønskeliste. Opplevd kvalitet er helt i øverste klasse. Super komfortabel, titan kasse, 150m wr, fantastisk urverk, det følger med 2 ekstra reimer ++. End game? Sikkert ikke, men den gir meg skikkelig puls. S*tan for en pakke!

En dag.. en dag! :love: