International Watch Company-tråden

IWC Fliegerchronograph 3706

Da det dukket opp en IWC Fliegerchronograph 3706 måtte jeg bare prøve. Må vel være tidenes beste lenke.

3090D10B_zpsfaac80a1.jpg
[/URL][/IMG]

3751B284_zpsa467f469.jpg
[/URL][/IMG]

46A33733_zps39c6ed9e.jpg
[/URL][/IMG]

Takk for titten

Bladde igjennom arkivet og kom over noen bilder fra en hyggelig sammenkomst hos Urmaker Otteren for litt siden. Jeg regner med at de ikke gjør skam på denne tråden :mrgreen:

Jørgen hos Otteren er som alltid blid og trivelig, og hadde invitert til juleølsmaking med klokketafsing attåt (eller omvendt). Mike Murphy fra Lervig bryggeri hadde med rikelig med øl (kan absolutt anbefale jule-varianten som inntas i denne stund) og en hyggelig og kunnskapsrik nederlender kom med mye sikleverdig fra IWC. Begge deler ble inntatt i rikt monn... :rolleyes:

86DF12D1-775D-4322-8523-666AFC44917B.jpg

cb1e138f-71d2-4485-90d6-cd2cff72816b.jpg

Collector's Watch. Det kommer til å bli laget 250 (en til meg).

Sitatat fra IWC Collector's Forum:

I am pleased to officially announce IWC's newest and most special collectors’ limited edition watch. Casually called CF3, it has the full name of IW387808 Pilot’s Watch Chronograph Edition “Collectors’ Watch”.​

CF3Front_zps14fad715.jpg

Dette er min første og eneste IWC. Veldig fornøyd med klokken!
Har lyst på en Perpeptual Pilot i sort keramik, men trenger nok litt tid før jeg får tak i en.

IWC Pilot Mark XVI
E227DFF8-AC86-42BB-9263-1466E0732F5F-2475-000003EE1E3E97D8_zps33e78fef.jpg

IWC står meg veldig nært.
En manufaktur som alltid vil inngå i samlingen. Portuguese-linjen ga meg sterk crush på IWC - og ur generelt.

Målet ble etterhvert disse to; - Portuguese Perpetual Calendar (502218) og Portuguese Automatic LE (500104).

Og litt suppleringer....

500104

502218

DSC_0254-2.jpg

IWC står meg veldig nært.
En manufaktur som alltid vil inngå i samlingen. Portuguese-linjen ga meg sterk crush på IWC - og ur generelt.

Målet ble etterhvert disse to; - Portuguese Perpetual Calendar (502218) og Portuguese Automatic LE (500104).

De der to er to av de fineste urene jeg vet om. Vet ikke om du fortjener mest et grattis for valgene dine, eller bare et stort hurra. Jeg går for det siste: HURRA!

Er det en Portuguese Jubilee som ligger nederst på bildet der? :)

Indeed.

Jeg hadde skrevet en liten review men den ble bare så lik de mest kjente at de ble nesten pinlig.
Dette er et ur som jeg har siklet etter i nesten 20 år og som aldri hadde krysset min vei før jeg fikk min.
En review fra back in the day : Searching for the Holy Grail: The IWC Jubilee Portugueser [4/98] - TimeZone

En til : 53 : Two Large IWC Wristwatches using Pocket Watch Movements - TimeZone

Må virkelig få gratulere deg med den @lobergen. Det er en virkelig lekker IWC. Jeg kan ikke så mye om IWC, men jeg syns det er en av de peneste og med et nydelig innsyn til det flotte urverket. :)

Redigert av en moderator:
Synes denne er utrolig sjarmerende! Månefasen på "Big Pilot's Watch Perpetual Calendar Edition":

tumblr_n2l6opiHPR1qflbmto1_1280.jpg

Synes denne er utrolig sjarmerende! Månefasen på "Big Pilot's Watch Perpetual Calendar Edition":

tumblr_n2l6opiHPR1qflbmto1_1280.jpg

Denne Saint-Exupéry "le petit prince" utgaven er utrolig pen! Skiven på den andre "le petit prince" utgaven av XVII er jo også noe litt utenom det vanlige (litt mer tilgjengelig rent prismessig er den også) :D

PetitPrince_052.jpg