"Interesselister" - En dårlig erfaring med Urmaker Bjerke

Bjerke er rett og slett blitt for "rik" Svært arrogant om du , som her nevnt, ikke har rette trynefaktor eller størrelse på lommeboka. Man kan snu og vende på dette så mye som ønskelig men det er fakta, og min opplevelse med Bjerke.

Fakta er det ikke, derimot en samling ubegrunnede påstander.
Men som "opplevelse/synsing" kan det jo passere.

Min opplevelse av Bjerke (Nedre Slottsgate) er positiv. Handlet en Rolex der for vel et år siden. Absolutt god og profesjonell kundebehandling.
Hadde klokken på service i sommer (justering og lenkerens), fikk god behandling da og. Kostnadsfritt.
Har også satt meg på venteliste/interesseliste for en Sea-Dweller 43 mm. Gikk uten problemer.
Og det uten spesiell trynefaktor eller lommebok type XXL.
 
Hei alle sammen.
Ser det er lenge siden det er postet noe her så da bidrar jeg med min historie.
Juni 2017 solgte jeg min Panerai (eneste klokke og helt ny i klokkeverden) og i den forbindelse hadde jeg sett meg ut 2 nye grailer. Patek nautilus og aquanaut travel time.
Jeg bor i Stavanger og begynnte å gjøre research. Fant fort ut at dette ville bli vanskelig å få tak i og at jeg måtte belage meg på lang ventetid. Inneforstått med dette kontaktet jeg Urmaker Bjerke og spurte om det var mulig å komme på ventelisten og hvor lang ventetiden ville være sånn ca. Jeg informerte også om null kjøpshistorikk hos Bjerke. Det var en hyggelig tlf samtale og jeg syntes dette var en såpass stor happening for meg at vi avtalte at jeg skulle komme innom for å se på en de hadde inne i butikken og offisielt sette meg på listen. Jeg bestillte flybillett til Oslo dagen etter og hadde en flott dag hos Bjerke med en flott opplevelse. Jeg fikk satt meg ned og vi skrev navnet mitt ned i en ventelistebok på begge modellene med forespeilet leveringstid på ca 3-4 år noe jeg var happy med. I god tro i at jeg nå var på ventelisten begynnte jeg å spare.
Året etter ringte jeg inn flere ganger bare for å høre hvordan ting lå an. Hver gang fikk jeg ikke noe godt svar men at den som var ansvarlig skulle ringe meg tilbake noe de aldri gjorde.
2 år senere var jeg i Oslo ifbm jobb og tok turen innom for å høre. Også denne gangen vegret noen seg for å svare og sa at de ville sjekke og kontakte meg på tlf. Nå begynte bekymringen min å komme så jeg insisterte på å få snakke med venteliste ansvarlige for å få en bekreftelse på at jeg stod på en liste. Han gikk på bakrommet og kom ca 10 min senere ut og kunne bekrefte at jeg så absolutt stod på ventelisten så jeg var super happy med det.

Så ringte jeg igjen i år ( altså 3 år siden) og spurte hvordan det ligger ann, med beskjed om at navnet mitt ikke finnes på noen liste og at de skal sjekke dette nærmere. Jeg sier at det minste jeg kan få vite er om jeg står på venteliste eller ikke, for hvis ikke, kan jo de oppsparte midlene brukes til å kjøpe noe annet. De lovte å gi meg et tydelig svar. Jeg har nå purret på svaret ca 6 ganger og orker ikke mer.

Det gode for meg er at jeg nå har fått øynene opp for independent og ikke kommer til å legge igjen penger hos Bjerke.
Bjerke har mistet en god kunde for fremtiden.
Alt jeg ville vite var om jeg stod på en venteliste eller ikke...
 
Redigert:
Jeg ønsker meg veldig to lenkeledd til en klokke via. Bjerke. Produsentens hovedkontor sier at veil. er 50 euro inklusiv lokal vat. per ledd.
Etter 3 mailer og 2 telefonsamtaler hostet de opp en pris på kr. 1250 pr. ledd. Da jeg spurte om prisen kunne være riktig bled det helt stille fra de. Ringte tirsdag, de noterte nummeret og skulle ringe meg opp samme dag.
Forstår at dette ikke er storhandelen, men er nesten 30 dager siden jeg ringte første gang og har fortsatt ikke fått noen avklaring.
Da jeg var innom sist i Nedre Slottsgate sa de at det var svært mye å gjøre, men det var 2-3 ansatte som bare gikk rundt uten mål og mening.
Synd de har monopol i Oslo på det meste.