Forstår godt at Bjerke ønsker å gi sine faste kunder en fordel, de driver jo tross alt butikk.
Forstår og godt om Bjerke ikke er super happy med at enkelte handler noe for så å ta det rett på finn.no 15min etter de går ut døren, for å utnytte begrenset kapasitet. Strengt tatt er det vel kun med på å øke hypen, og skaper vel lite utfordringer for Bjerke som jeg kan se, men igjen full forståelse for at det ikke er "sånn det skal være", eller noe Bjerke ønsker å bidra til.
Når det skjer derrimot (og det kommer til å skje igjen og igjen) da orker jeg ikke bruke så mye energi på å irritere meg.
Ang å selge med fortjeneste så skjønner jeg rent ut ikke problemstillingen på et generelt grunnlag.
Ja det er riktig at back in the day så var det noe som lignet en gentlemans agreement innad på tidssonen om at hadde du kjøpt noe rimelig, så var det koscher å selge tilsvarende rimelig. Men, det er leeenge siden.
Som
@Preacher nevner, hvem sier nei til å tjene noen kroner på en klokke ved ett salg? Er det derrimot ren spekulering og serieflippere, og noe som er med på å drive opp prisene osv osv, ja da er jeg mer tilbøyelig til å rynke litt på nesen. Men, det stopper egentlig der også (med neserynking som emosjonelt utbrudd). For det vil alltid være slike aktører i markedet. Deal with it people
Om noen er så fordømt giret på en klokke at de vil betale overpris på den, for all del. Det bryr meg fint lite, da jeg foretrekker å kjøpe klokker brukt for å spare penger kontra å kjøpe det nytt. Ei driver jeg veldedighet og selger klokker til under markedsverdi (kall meg gjerne hyklersk og/eller kynisk

)
Grunnet primært brukt-kjøp vil jeg trolig aldri bli en prioritert kunde hos Bjerke, noe jeg har full forståelse for.
Jeg får uansett meget god service hver gang jeg er der for å se på og prøve modeller

Såppas at jeg har vært på nippet til å handle der fler ganger.