Hvordan bærer du klokken?

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Inspirert av denne tråden på Timezone.com, http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1622438&mid=5599091&rid=0&rev=&reveal= (vet ikke hvordan en embedder link i tekst), ble jeg nysgjerrig på hvordan dere bærer klokkene deres.
Hvilken side av håndleddsknokkelen har dere klokken, nærmest hånden eller på den andre siden? Dette ble kanskje vanskelig formulert, men dere skjønner hva jeg mener når dere leser tråden jeg linket til ;)

Jeg har alltid hatt klokken nærmest hånden, selv om den da lettere vil hemme håndleddsbevegelser. Dette har gjort at jeg har hatt litt slakk i lenken for å ha mest mulig bevegelighet i hånden. Etter å ha lest diskusjonen på Timezone har jeg fjernet et ledd på Doxaen og prøvd å ha den på den andre siden av håndleddsknokkelen i hele dag. Det føles veldig annerledes, men jeg må si at bevegeligheten i hånden har bedret seg drastisk! Om jeg ender opp med å bytte tilbake eller ikke vil tiden vise :)
 
Akkurat på oversiden, slik at jeg har full bevegelse i håndleddet :)
_MAT2519.jpg
 
Løs nok til å passe over knoken men samtidig kunne falle tilbake om jeg vil ha bevegelse. Får helt fnatt av å ha klokken sittende helt tett inn mot armen, rar som jeg er ;)
 
Har den både foran og bak knoken. Er håpløst fintfølende på stramheten. Har laget mellomhull på flere av reimene mine. Må ikke være stram, ikke slakk, men må akkurat kunne gli over knoken, evt med et lite rist på håndleddet.
 
For min del skal klokken sitte så stramt at om jeg rister på armen skal den ikke flytte på seg, men om jeg prøver klarer jeg å bevege den litt. Ulempen med dette er at når jeg trener og håndleddene blir større blir klokken ubehagelig stram, dette løser jeg ved å trene med Rolex´n som har mikrojustering på lenken.
 
Løs nok til å passe over knoken men samtidig kunne falle tilbake om jeg vil ha bevegelse. Får helt fnatt av å ha klokken sittende helt tett inn mot armen, rar som jeg er ;)

Lucky you, kanskje er du ikke rar alikevel, gjør det på samme måte selv.:p
 
Løs nok til å passe over knoken men samtidig kunne falle tilbake om jeg vil ha bevegelse. Får helt fnatt av å ha klokken sittende helt tett inn mot armen, rar som jeg er ;)
Ditto. Hvis klokken er for stor til å passe under skjorten må det da se ganske rart ut med klokken (og skjorteermet) der oppe mot albuen?

Når det er sagt har jeg minst en klokke med lav nok krone til å gi meg gnagsår på hånda. Og sist jeg var ute på nedoverski tenkte jeg litt på det følgende: Hvis jeg tryner nå med Monsteret nede ved hånda, lurer på hvordan håndleddet mitt ser ut etterpå da. Da flyttet jeg klokka utenpå superundertøyet og opp over "knokkelen", gitt.
 
Som en kommentar til ski, mckjøring, syklig etc så er det egentlig bare en måte i gi armen et sted å knekke på... Jeg legger alltid klokke i lommen da..

Ellers så varierer jeg hvor på armen jeg har klokken.. Eneste regel er venstre arm, med urskiven opp. :p
 
Må ha forholdsvis slakk lenke/rem, men ikke så at den snurrer rundt. Den skal være slik at den glir under leddet/håndleddsknokkelen når armen henger ned og at den slir over leddet når armen reises (kanskje må det et lite 'rist' til).
Får noia om klokka er for stramt på.
 
Må ha forholdsvis slakk lenke/rem, men ikke så at den snurrer rundt. Den skal være slik at den glir under leddet/håndleddsknokkelen når armen henger ned og at den slir over leddet når armen reises (kanskje må det et lite 'rist' til).
Får noia om klokka er for stramt på.

Dette er helt sant, glemte det. Jeg får like noia av klokke som kan snurre på armen som en for løs klokke :p
 
har faktisk fått tynnere håndledd etter snart 20 år med klokke på armen HVER dag.

(ikke at jeg har hatt så mye bra på håndleddet før. nå har jeg en skx007 og en omega seamaster dressur fra 60-tallet, alternerer mellom disse. som fattig kunststudent har jeg knapt råd til husleia, er jeg redd.)

anyway. kjæresten min påpekte en dag at jeg hadde fått helt mongo håndledd over knokkelen på venstre hånd. sant nok, nesten ikke "kjøtt" under huden der klokkene har sittet stramt, og merkbart synlig smalere(!). fikk lettere panikk, og har nå litt slakk i zuluremmen slik at håndledded får mulighet til å vokse seg stor og sterk! har allerede nesten blitt helt normalisert. har svære pianohender, men tynne, pinglete håndledd.
 
Ser det er stor forskjell på hvordan folk bærer klokkene sine. Men må si jeg skjønner hvordan folk kan ha større klokker nå, det har ikke så mye å si når klokken er over knoken og ikke hindrer bevegeligheten:)
 
Jeg har vurdert å bære med meg et verktøysett, slik at jeg kan tilby meg å tilpasse lenken til en del av mine venner, som bærer klokken så løst at de sikkert klarer dra den over hånda når de skal ha den av. Jeg får spasmer av å se på slikt og lurer på om de virkelig synes det er behagelig...

Selv bærer jeg klokken akkurat passelig stramt på armen, men ikke så stramt at det blir ubehagelig. Den får bevege seg litt opp og ned, men ikke til sidene.
 
For min del skal klokken sitte så stramt at om jeg rister på armen skal den ikke flytte på seg, men om jeg prøver klarer jeg å bevege den litt. Ulempen med dette er at når jeg trener og håndleddene blir større blir klokken ubehagelig stram, dette løser jeg ved å trene med Rolex´n som har mikrojustering på lenken.

Det der er jo passe urutinert. Man trener jo selvfølgelig aldri den armen man bærer uret på :)