Breguet Transatlantic?

Medlem
1. april 2011
Innlegg
13
Sted
Oslo
Hei,

Har omsider oppdaget dette forumet, og siden interessen for ur virker å være langt over gjennomsnittet her inne tenkte jeg å stille dere et spørsmål. Har i flere år vurdert å gå til anskaffelse av et skikkelig ur, og nå har jeg endelig muligheten.

Var innom Tidemann i forrige uke, og forelsket meg helt i en Breguet Transatlantic XXI. Etter en god, men fornuftig diskusjon med samboeren, fikk jeg tillatelse til å gå til innkjøp. Før jeg bestemmer meg tenkte jeg bare å høre hva dere her inne synes om Breguet`en, om noen har kjennskap til den fra før, og hvordan kvaliteten på dette uret er i forhold til andre ur i samme prisklasse?

Setter pris på tilbakemeldinger, da jeg er ganske fersk i "klokkegamet":)
 
Hei og velkommen til TS:)

Du må gjerne legge ut bilder av klokken du vurderer:) Uten å bestitte så mye kunnskap om Breguet tror jeg nødig du kan trå så veldig feil. Jeg var for en tid tilbake hos Tidemann og fikk prøve ut en hel liten familie med Breguet i gull. Mye lekkert der altså, men jeg endte opp med en Panerai. Om det andre merker du også vurderer må du gjerne dele tankene dine med oss:)
 
Go for it! Har aldri eid en Breguet, men har fiklet med de både hos Tidemann og hos AD i Singapore og kvaliteten på de urene er bare fantastisk!
 
Hei og velkommen til TS:)

Du må gjerne legge ut bilder av klokken du vurderer:) Uten å bestitte så mye kunnskap om Breguet tror jeg nødig du kan trå så veldig feil. Jeg var for en tid tilbake hos Tidemann og fikk prøve ut en hel liten familie med Breguet i gull. Mye lekkert der altså, men jeg endte opp med en Panerai. Om det andre merker du også vurderer må du gjerne dele tankene dine med oss:)


Har ikke funnet ut hvordan man legger ut bilder enda, men her er i allefall linken:
http://www.breguet.com/en/3810ST-92-9ZU

Har i tillegg til Breguet`en vurdert diverse Breitling- og Omegamodeller uten helt å få "wow-opplevelsen":)
 
3810ST-92-9ZU.gif

Om valget står mellom Breuget, Omega eller Breitling er valget lett:) Klokken var utrolig lekker, kommer ikke på noen Omega eller Breitling modeller som kan måle seg mot denne.
 
Kjør på, utrolig flott klokke! Vi ønsker oss også en unboxingstråd, samt et review med masse bilder :D ;)
 
Finfin klokke! Sjekk ut moores samling under fanen galleri. Han har eid en tilsvarende breguet som du vurderer!
Klokken er forresten helt rå, klin til :D
 
Det er vel bare å gi de forgående innleggene min tilslutning. Uret og merket er absolutt øverste klasse. Både objektivt og subjektivt.
Og når du i tillegg har fått lov!!
Løp & kjøp!:cool:
 
Hei og velkommen til TS!

Undertegnede har ved flere anledninger vært svært nærme kjøp av Type XXI'en som du viser. En utrolig vakker klokke som også er et ganske uvanlig syn på norske håndledd.
 
Hei! Velkommen skal du være!

Jeg er selv den stolte innehaver av en Type XXI, og det er en av mine favorittklokker. Anbefales på det varmeste!
 
Kjør på! :D
Dette er klokke fra øverste hylle.
Ikke glem å legge ut bilder her som takk for at vi "overtalte" deg.;)
 
Har selv vært innom Tidemann, fikk med meg katalogen (boken) hjem.
Etter mitt skjønn er dette den eneste Breguet som har et design jeg finner spiselig.
Er alternativene Omega eller Breitling er Breguet'en i en egen klasse.
 
Velkommen til forumet :)

Jeg er helt enig med de tidligere innleggene her! Den klokken var nydelig og Breguet står for kvalitet :)

Har ikke eid en selv, men fikk veldig lyst på en nå :)

Kjør på!
 
Finfin klokke! Sjekk ut moores samling under fanen galleri. Han har eid en tilsvarende breguet som du vurderer!
Klokken er forresten helt rå, klin til :D


Ja, min Breguet Type XXI fant ny lidenskapelig eier, men jeg kan ikke annet enn underskrive på alle lovordene om dette uret, og Breguet i særdeleshet.
Urverk på øverste hylle.
Og for min del blir det Breguet i fremtiden også, men jeg bare sliter med å bli enig med meg selv hvilken det blir...

Når du i tillegg har fått godkjenning fra Øverstkommanderende i Heimevernet, er det bare å finne veien raskest mulig innom Tidemann (før kontraordre kommer...)
:cool:
 
Ja, min Breguet Type XXI fant ny lidenskapelig eier, men jeg kan ikke annet enn underskrive på alle lovordene om dette uret, og Breguet i særdeleshet.
Urverk på øverste hylle.
Og for min del blir det Breguet i fremtiden også, men jeg bare sliter med å bli enig med meg selv hvilken det blir...

Når du i tillegg har fått godkjenning fra Øverstkommanderende i Heimevernet, er det bare å finne veien raskest mulig innom Tidemann (før kontraordre kommer...)
:cool:

Jeg tror jeg lett påvirkelig:cool:

Det blir en Transatlantic, så da gjenstår det bare å se hvor raskt den kan komme i hus.. Regner meg at ventetiden kommer til å bli ulidelig, men forhåpentligvis er den verdt det:)

Jeg har sikret meg veto, så kontraordren kommer heldigvis ikke i dette tilfellet. Det ender nok opp med at jeg må gi meg på noe annet en annen gang, men det føles faktisk veldig bra å ha fått tilatelse til å være pittelitt egoistisk:)
 
...

Jeg har sikret meg veto, så kontraordren kommer heldigvis ikke i dette tilfellet. Det ender nok opp med at jeg må gi meg på noe annet en annen gang, men det føles faktisk veldig bra å ha fått tilatelse til å være pittelitt egoistisk:)

Det er verdt det :)

Grattis!
 
XXI

Ja, dette uret synes også jeg godt om.

Prøvde denne eksakte modellen på armen senest i forrige uke (sammen med bl.a. en La Tradition i hvitt gull/sort skive)... :)
Må si XXI så meget bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Du får en chronograf med et respektert urverk som også skiller seg litt ut fra mengden - til hva som må sies å være en god pris.

Lykke til med kjøp, ser frem til bilder :)


BT
 
Nydelig klokke, ingen tvil om det.
Husk å rette en liten takk til Abraham-Louis Breguet etter at du har kjøpt klokken.:p

Lykke til.
 
Her kom jonnann meg i forkjøpet ser jeg. Kom over en Breguet Transatlantic i rose gold som var til salgs hos Jonny for en stund tilbake, men den gikk før jeg fikk sukk for meg til en svært så grei pris vil jeg si. Den så rett og slett gjennomført lekker ut, uten at jeg faktisk har sett uret i levende live. Men en Breguet skulle jeg så gjerne hatt i min samling og føler at Transatlantic kan være et fint sted å starte.

Ønsker deg masse lykke til med kjøp - dette blir spennende! Uten tvil et herlig ur som ikke "alle" har ;)

Tror jeg ikke er alene om å glede meg til unboxing-tråd! :D