Hvilken klokke har vært i samlingen lengst?

Denne
Kjøpt ny i 2009 av meg da jeg måtte ha klokke offshore. Ble brukt daglig i noen år til jeg brukte den på Sweden Rock i styrtregn. Da ble den lagt i en skuff med dugg på innsiden. Tok den frem igjen for et par år siden og en liten puss på innsiden av glasset og nytt batteri så er den tilbake i rotasjon. Fant til og med boks, garantikort og kvittering her en dag.
CE5142FE-99A7-4AA5-8C3B-2F74D32E568F.jpeg
 
Jeg vet at -91 er en stund siden, men kan ikke huske at vi brukte Telegram fortsatt den gangen :rolleyes:

Det blir fortsatt sendt telegram tro det eller ei, er vel ikke flere enn noen titalls telegram pr år men tjenesten eksisterer fortsatt. Vet ikke om det er mulig å bruke i Norge innenlands for har inntrykk av at de som blir sendt kommer fra utlandet i land som fortsatt bruker dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Mr Davis
Dette Sveitseruret, Uranus, fikk jeg ved skolestart i 1982. Urestaurert, original patina. Av de som jeg har kjøpt selv er nok de eldste to sovjetiske; en Vostok og en «Kommandirskjie» som jeg kjøpte i St Petersburg i 1991. Fant bare den ene i farten. Litt uvanlig modell.
83D1E207-B566-42D5-BFA4-D7A87BB871BD.jpeg

23D57A86-C96E-4CA2-8453-7B50AD943AEF.jpeg
 
Citizen Promaster. Kjøpt ny under FN-tjeneste i Bosnia i 1994. Ble brukt i tjenesten der hvor jeg var santitesmann på Sisu ambulanse i NorMedCoy i Tusla. Den ble siden brukt endel før den havnet i en skuff når reima røyk. Har siden blitt brukt i perioder. Det har også være flere år jeg ikke har brukt klokke. Nå er den med på båt- bade- og ferieturer. Syntes fortsatt den er veldig kul, og den bærer med seg både gode og ikke fullt så gode minner.

Det er kult med dypdemåler når jeg snorkler, men den piper og bråker mye under oppstigning.

F73DCAC0-E28F-44A0-889C-566EFCF6DBC9.jpeg

7E811ACB-B828-4F48-8BE0-6B8C5E2C8887.jpeg
 
Redigert:
Citizen Promaster. Kjøpt ny under FN-tjeneste i Bosnia i 1994. Ble brukt i tjenesten der hvor jeg var santitesmann på Sisu ambulanse i NorMedCoy i Tusla. Den ble siden brukt endel før den havnet i en skuff når reima røyk. Har siden blitt brukt i perioder. Det har også være flere år jeg ikke har brukt klokke. Nå er den med på båt- bade- og ferieturer. Syntes fortsatt den er veldig kul, og den bærer med seg både gode og ikke fullt så gode minner.

Det er kult med dypdemåler når jeg snorkler, men den piper og bråker mye under oppstigning.

Vis vedlegg 232664
Vis vedlegg 232667
Få serier symboliserer ekte toolwatch mer enn Promaster Aqualand. Jeg savner VELDIG at Citizen finner tilbake til uttrykket på 80/90 tallsmodellene.

Alltid godt å se voksne mannfolk med sliten Aqualand på armen. Sjelden «Bjerkekkjøpt»....