Hvilken klokke har vært i samlingen lengst?

GrimReaper

Støttemedlem
Medlem
30. des. 2016
Innlegg
5.697
Sted
Telemark
Begrepet "keeper" blir jo stadig omtalt om diverse klokker. Selv har jeg sikkert hatt minst 5 stykk (ingen av de er i samlingen nå) ;)
Tenkte det kunne vært litt morsomt å se hvilke av klokkene våre som har vært lengst på armen/ eventuelt i boksen og ligger an til å bli keepers. Selv er jeg veldig knyttet til denne som jeg har hatt i tre år. Ikke det at det er en evighet men jeg tror jeg skulle hatt meget tungtveiende grunner for å slippe denne noengang. Jeg er rett og slett utrolig glad i den. Gleder meg til å se deres og gjerne noen gode historier i tillegg.
20201105_112158.jpg

Rolex 116710BLNR
 
Redigert:
Dette er den klokke jeg har hatt lengst. Antima GT. Det er min andre klokke. Jeg fikk den da jeg gikk på barneskolen. Første halvdel av 70-tallet. Min første var egentlig maken, men uten grønnskjæret på skiven. Den ble stjålet fra gymgarderoben.

20150928_Gjennfunnet Antima.jpg


8
 
Denne Longines hydroconquesten tror jeg at jeg kjøpte i 2011 det er den eldste klokka jeg fortsatt har og vet hvor er (i boxen). Ellers så har jeg fotsatt min første automatiske klokke, som var en Seiko 5 som jeg ikke har peiling på hvor jeg har lagt. Den fikk jeg i 2001. Den har jeg ikke noen bilder av heller.
IMG_0892.jpg
 
Jeg vil påstå at samlingen min kun består av keepere, men denne hobbyen er ikke så gammel for min del. Denne godbiten har vært lengst i samlingen min, og ble egentlig kjøpt som en ventepølse for snaue tre år siden. Jeg hadde akkurat solgt to-tre klokker i kategorien impulskjøp, i tillegg til en Aqua Terra 2003-modell (36 mm) som hadde vært min eneste klokke i 14 år. Av en eller annen grunn fikk jeg et innfall om at klokken var en "dameklokke"!? :confused: Snakk om håpløs avgjørelse! Vel, vettet får man som regel når man ikke trenger det...

Uansett måtte jeg ha en ny AT, og valget falt på en 41,5 mm med nydelig blå skive. Klokken har vært gjennom noen spesielle og viktige hendelser som gjør at den alltid vil være med videre. Jeg selger Daytonaen før denne går, for å si det sånn!

IMG_1945.jpg
IMG_2276.jpg
 
Det er realistisk faktisk Railmaster 36mm og med 39mm som nr 2:

23-Zawatch-1280051 (1).jpg


Men flere er par av de aller første har kommet tilbake og vært i boksen omtrent siden starten selv om serienr har variert litt, det gjelder inkluderer SubC og BLNR (+Oris Aquis som kom inn igjen nylig i mer passande størrelse). :D
 
Denne har vært med siden 2001, men er nå på langtidslån (evig?) til junior.
_20200706_163232.JPG


Betalte den nette sum av 5700,-, og den ble finansiert med et overhopp på studielånet. Den var min universalklokke fram til 2016. Da var studielånet nedbetalt, og denne ble impulskjøpt hos Jermstad.

_20200328_140020.JPG
 
Redigert:
Denne forlater aldri boksen. Klokken har jeg arvet av min far. Mener å huske den ble kjøpt ny av ham i 1984. Dette er klokken som startet min interesse og som fortsatt får mye armtid. Klokka har fått mye juling gjennom 80&90- tallet. Pappa jobbet i alle år som elektroingeniør i Sporveien og den var med på jobbing i skinnegangen, tuneller og relerom. Har nok blitt utsatt for det meste. Nå nyter den pensjonisttilværelsen hos meg - fortrinnsvis som «desk-diver» og penklokke.
tempImageqJnYuJ.jpg