Hvilken el-bil?

Enig med @andersmp. Selg bil nr. 1 og kjøp Tesla. Ingen av de andre elbilene på markedet som strekker seg til knærne til Model S en gang :) (Bare for å være litt off topic)

Redigert av en moderator:
Løsningen for mange blir plug-in Hybrid. Eks. Golf GTE med rekkevidde på 50 kilometer i ren elektrisk modus, og 929 kilometer i hybridmodus.
Som bonus er den nesten like rask som GTI.

Tja, lykke til med valget.
Jeg var gjennom samme problemstilling i begynnelsen av august, hvor min kone ønsket seg en el-bil og hvor jeg da måtte trå tilmed å prøve alle mulige varianter av denne typen doning.
Dvs ikke Tesla da den ligger et stykke over det vi vil bruke.

Skal ikke kjede dere så mye med detaljer men komme med mine helt subjektive konklusjoner.

Vi ville ha en el-bil som er så nær en vanlig bil som mulig, samtidig som den skal ha litt luksusfølelse.
Prøvde alle de små, men de falt langt fra i sak, og til slutt sto det mellom BMW i3 og VW eGolf.

Vi likte ikke den harde bremseeffekten på i3'en, den kunne heller ikke stilles. Kort sagt så ble vi småsyke hele familien når vi kjørte på småveier i nabolaget i Akershus. På golfen er det 5 ulike stillinger på dette, og det føles mye mer som en vanlig bil.

Så da ble det en eGolf. Prisen ble ikke så gale, med varmepumpe, masse ekstrautstyr og vinterdekk kom vi unna med 270K. Det eneste aberet er at det er forferdelig lang leveringstid. Får den i mars/april neste år.

Jeg kjenner en som selger i3.
Skal vedde på at han ville anbefalt den, til tross for høyere pris.

Kremt; det er jeg som selger i3

Zoe

Jeg har lest mye positivt om Renault Zoe. Det skal være en god bil med god kjørelengde. Problemet med ladingen og strøm skal være ok nå. Her får du også en bil som ser mer ut som bil, samtidig som det er bedre kjørelengde.

Fransk er vel noe som ikke klinger så godt hos norske bileiere? En gammel kollega har hatt Renault i 2-3 år og er veldig fornøyd. Selv har jeg mindre erfaring med dem...

:cool:

Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere. Vis et troverdig miljøansvar og velg heller en plugg-inn hybrid.

Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere. Vis et troverdig miljøansvar og velg heller en plugg-inn hybrid.

Jeg har kjørt Buddy i 6 år. Noterer meg i dag at jeg er samfunnssnylter. @Gin

Jeg har kjørt Buddy i 6 år. Noterer meg i dag at jeg er samfunnssnylter. @Gin

De fordeler du inkasserer, er jo samfunnsmessig betalt av oss andre. Miljøgevinsten globalt sett - er kanskje positiv med en Buddy, men definitivt ikke med en Tessla eller Leaf.

De fordeler du inkasserer, er jo samfunnsmessig betalt av oss andre. Miljøgevinsten globalt sett - er kanskje positiv med en Buddy, men definitivt ikke med en Tessla eller Leaf.

Tulling! Tør jeg si idiot? I alle fall lite opplyst.

Men nok om det. Bare litt lei av folk som uttaler seg skråsikkert om den saken uten å ha skjønt noe som helst.

Har ikke lest så nøye i tråden, men jeg ville ha lagt til grunn et hovedprinsipp før jeg vurderte noe som helst. Vurder biler som er designet som elbiler, f.eks Smart, Leaf, i3 osv, ikke tilpassede eksisterende modeller som f.eks e-golf osv.

Du har mange idiotiske utsagn.

Tulling! Tør jeg si idiot? I alle fall lite opplyst.

Men nok om det. Bare litt lei av folk som uttaler seg skråsikkert om den saken uten å ha skjønt noe som helst.

Har ikke lest så nøye i tråden, men jeg ville ha lagt til grunn et hovedprinsipp før jeg vurderte noe som helst. Vurder biler som er designet som elbiler, f.eks Smart, Leaf, i3 osv, ikke tilpassede eksisterende modeller som f.eks e-golf osv.

Kan vi prøve å holde debatten på et saklig nivå! Bruke ord som idiot bidrar ikke til saklighet!:mad:

Vil tru dei fleste som kjøper elbil gjer det grunna reduserte avgifter, fordeler med parkering, bomring og ferger etc. Nokon med handa på hjartet som kan sei dei gjer det kun for å spara miljøet?