Hvilken el-bil?

Zoe

Jeg har lest mye positivt om Renault Zoe. Det skal være en god bil med god kjørelengde. Problemet med ladingen og strøm skal være ok nå. Her får du også en bil som ser mer ut som bil, samtidig som det er bedre kjørelengde.

Fransk er vel noe som ikke klinger så godt hos norske bileiere? En gammel kollega har hatt Renault i 2-3 år og er veldig fornøyd. Selv har jeg mindre erfaring med dem...

:cool:
 
Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere. Vis et troverdig miljøansvar og velg heller en plugg-inn hybrid.
 
Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere. Vis et troverdig miljøansvar og velg heller en plugg-inn hybrid.

Jeg har kjørt Buddy i 6 år. Noterer meg i dag at jeg er samfunnssnylter. @Gin
 
Redigert av en moderator:
Jeg har kjørt Buddy i 6 år. Noterer meg i dag at jeg er samfunnssnylter. @Gin

De fordeler du inkasserer, er jo samfunnsmessig betalt av oss andre. Miljøgevinsten globalt sett - er kanskje positiv med en Buddy, men definitivt ikke med en Tessla eller Leaf.
 
Redigert av en moderator:
De fordeler du inkasserer, er jo samfunnsmessig betalt av oss andre. Miljøgevinsten globalt sett - er kanskje positiv med en Buddy, men definitivt ikke med en Tessla eller Leaf.

Tulling! Tør jeg si idiot? I alle fall lite opplyst.

Men nok om det. Bare litt lei av folk som uttaler seg skråsikkert om den saken uten å ha skjønt noe som helst.

Har ikke lest så nøye i tråden, men jeg ville ha lagt til grunn et hovedprinsipp før jeg vurderte noe som helst. Vurder biler som er designet som elbiler, f.eks Smart, Leaf, i3 osv, ikke tilpassede eksisterende modeller som f.eks e-golf osv.
 
Du har mange idiotiske utsagn.

Tulling! Tør jeg si idiot? I alle fall lite opplyst.

Men nok om det. Bare litt lei av folk som uttaler seg skråsikkert om den saken uten å ha skjønt noe som helst.

Har ikke lest så nøye i tråden, men jeg ville ha lagt til grunn et hovedprinsipp før jeg vurderte noe som helst. Vurder biler som er designet som elbiler, f.eks Smart, Leaf, i3 osv, ikke tilpassede eksisterende modeller som f.eks e-golf osv.

Kan vi prøve å holde debatten på et saklig nivå! Bruke ord som idiot bidrar ikke til saklighet!:mad:
 
Vil tru dei fleste som kjøper elbil gjer det grunna reduserte avgifter, fordeler med parkering, bomring og ferger etc. Nokon med handa på hjartet som kan sei dei gjer det kun for å spara miljøet?
 
Tulling! Tør jeg si idiot? I alle fall lite opplyst.

Men nok om det. Bare litt lei av folk som uttaler seg skråsikkert om den saken uten å ha skjønt noe som helst.

Har ikke lest så nøye i tråden, men jeg ville ha lagt til grunn et hovedprinsipp før jeg vurderte noe som helst. Vurder biler som er designet som elbiler, f.eks Smart, Leaf, i3 osv, ikke tilpassede eksisterende modeller som f.eks e-golf osv.

He-he! Morsom du :mrgreen: Og du har skjønt det hele?
 
Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere.

Standarden for saklighet ble satt her. Å kalle folk som benytter seg av politiske insentiver for samfunnssnyltere. Da har skjønt mye om hvordan samfunnet vårt fungerer.
 
Vil tru dei fleste som kjøper elbil gjer det grunna reduserte avgifter, fordeler med parkering, bomring og ferger etc. Nokon med handa på hjartet som kan sei dei gjer det kun for å spara miljøet?

Jeg valgte elbil fordi strøm er billigere enn diesel og bensin. Strømmen betaler jeg selv. Miljø skal jeg være første til å innrømme at ikke står øverst Simen av går grunnene til at jeg valgte og alltid kommer til å velge elbil.
 
Standarden for saklighet ble satt her. Å kalle folk som benytter seg av politiske insentiver for samfunnssnyltere. Da har skjønt mye om hvordan samfunnet vårt fungerer.

Jeg valgte elbil fordi strøm er billigere enn diesel og bensin. Strømmen betaler jeg selv. Miljø skal jeg være første til å innrømme at ikke står øverst Simen av går grunnene til at jeg valgte og alltid kommer til å velge elbil.

Akkurat det som er mitt poeng. ;)
 
Litt gretten i dag og beklager OT, men @Gin, du må tåle såpass når du i din første post i tråden (under) presterer å spore av tråden, være frekk og usaklig, og det med en påstand som avslører at du (i alle fall ift trådens tema) har mangelfull kunnskap om matematikk/fysikk/statistiske data og ikke minst miljøpolitikk. Det er selvsagt mulig at det var ment som humor og at det i så fall var jeg som gikk på limpinnen.

Dropp EL-bil, dette er kjøretøy kun for samfunnsnyltere. Vis et troverdig miljøansvar og velg heller en plugg-inn hybrid.
 
Redigert av en moderator:
Vedlikehold

Sett i lys av den generelle norske bilparken sitt vedlikehold er vel den globale nytten av å gå over til EL-bil ikke den helt store. En tilsvarende overgang i land som Kina og India ville nok gitt større effekt. Derimot; en nytte for produsentene for å finansiere sin utvikling, her bidrar nok Norge bra...

:cool:
 
Litt gretten i dag og beklager OT, men @Gin, du må tåle såpass når du i din første post i tråden (under) presterer å spore av tråden, være frekk og usaklig, og det med en påstand som avslører at du (i alle fall ift trådens tema) har mangelfull kunnskap om matematikk/fysikk/statistiske data og ikke minst miljøpolitikk. Det er selvsagt mulig at det var ment som humor og at det i så fall var jeg som gikk på limpinnen.

At du syntes jeg er frekk som ikke deler ditt syn er jo pubertalsk, men som voksenperson tåler jeg godt det;)
Trådstarters spørsmål om "hvilken EL-bil", åpner vel også for svar som "ingen EL-bil"?

Dine kommentarer om min merkantile plattform og samfunnskunnskap, skal jeg la stå u-kommentert.

Insentivene for å fremme EL-bilisme i storbyene er etter mitt og en del andres syn en stor, kostbar og populistisk misforståelse.

Elbiler må subsidieres, men måten det skjer på i dag, blir feil. Forskjellen mellom støtten til kollektivreisende og dem som kjører elbil, er skrikende – Hadde kollektivtrafikantene fått samme tilskudd som en Tesla-eier, kunne de ikke bare reist gratis. De skulle fått utbetalt rundt 70 kroner!
Sammenligner man med den langt billigere elbilen Nissan Leaf, ville utbetalingen ligget på 17-18 kroner.
 
Redigert av en moderator:
Ja, vet ikke helt hvor jeg skal starte. @Nessuno79

Hvor lenge har du tenkt å ha bilen?
At el-biler skal få kjøre gratis, parkere gratis, lade gratis og kjøre i kollektivfeltet kommer neppe til å vare evig.
Diskusjonen rundt el-biler gidder jeg ikke ta, jeg er mer imot el-biler enn Toyota og for de som kjenner meg sier det en del;)
Så av den grunn ville jeg anbefalt å kjøpe en bensinbil, men hvis du på død og liv ønsker å kjøpe en el-bil vil jeg muligens anbefale nye Mercedes-Benz B-klasse electric.
test+mercedes-benz+b-klasse+electric+drive.jpg


Grunnen er at dette er en ordentlig bil som MB har montert en elektrisk drivlinje i og ikke noen riskoker som f.eks Nissan Leaf.

Das beste oder nichts
 
Redigert av en moderator: