Hvilken båt har dere !

Medlem
13. jan. 2011
Innlegg
249
Sted
Øst for Glomma
Nå som sommeren nærmer seg kan det være morro å se hva båter dere har på forumet :cool:

Starter med min båt : en 08 22 fots Fourwinns med 5,7 lt v8 på 320 hk :D


39_-386865636.jpg

39_807259732-1.jpg
39_1272177554.jpg


Gleder meg alt til sommer'n :D
 
Har en '96 Bayliner 2655, Mercruiser 5.0 V8 sammen med en kompis.
Har like store planer hver vinter om at den skal brukes mer, rakk 1 1/2 tur i fjor :(

Men gleder meg stort til sommeren jeg også :D

untitled.bmp




Christian
 
Eier ikke, men disponerer fritt en Polar 20. Har sett det er fler her inne som har samme båten, koselig liten sak:)
 
Jeg har en lykkelig eier av orange Artic Blue 27 RIB, som mest sannsynlig selges til våren.
Er ikke akkurat familebåt nr 1:(
 
Vi kjøpte ny båt i fjor sommer. Ente med en GRP 425 Spring. 25hk 4-takt (er vell det heter. den som er stille) og el-start. Ikke den raskeste båten, men er kjempefin fiske/badebåt. :)

Lånte bilder:

77_-1290213647.jpg

77_-916788109.jpg

77_-1540105723.jpg

77_1818876114.jpg
 
Jeg har en lykkelig eier av orange Artic Blue 27 RIB, som mest sannsynlig selges til våren.
Er ikke akkurat familebåt nr 1:(


Jeg har en hvit :) Fantaaaastisk båt! Motoren dog har det vært et helvete å ha med å gjøre, men håper nå at den er på stell!
 
Har en Larson 174 SEI m/135hk Mercruiser som vi bruker flere steder.
Også denne, en Norkapp 14" m/70hk, som ligger permanent på hytta.
Grei vannski, bade og fiskebåt på hytta.
Norkapp.jpg
 
Eier ikke, men disponerer fritt en Polar 20. Har sett det er fler her inne som har samme båten, koselig liten sak:)

Ditto!
Men nå har svigerfar oppgradert til en 23 (?) foter, med alt tenkelig jåleri. Polar er utrolig hyggelige båter. Mye båtglede for overraskende mye penger.
 
Eier heller ikke, men her er familiens (les fatterns) båt. Jeg gleder meg til sommeren. Elsker seiling.

a8c98789.png
 
Helårs båt, Stridsbåt 90N - eies ikke, men rekvireres ved behov....
stridsbt.jpg


Dessverre er det ikke jeg selv, men min sønn som "opererer" denne...
 
Fikk lov til å være med som skytter på SB90N under Cold Response ifjor. Fy faen så morsomt det var!
Selv disponerer mine søsken og jeg en Ryds 478 GTS med 60 hester. Fin båt å putre rundt i skjærgården i. Ellers har pappa en Uttern S64 som han er nogenlunde fornøyd med. Ligger godt i sjøen, men kvalitetsmessig er ikke båten så mye å skryte av.

En annen båt jeg har kjørt mye de siste årene er en Zodiac Pro Open 650 med 175 HK. Det er en morsom båt å kjøre det!
 
Har ei gammel snekke sammen med en kompis, men det blir ikke så mye aktivitet med den for min del.

Disponerer denne opp til ca. 60 dager i året :)

RS%20Ryfylke.jpg-for-web-large.jpg
 
Flotte båter de Ibizaene.
Skulle gjerne hatt en slik.
Her ute i fiskeværet bruker vi en gammel årgang av litt lokal historie.
Blir brukt under rolige regattaer, hvor eneste belønning er ære og en vaffel på bua:D
(Så sant man ikke er god da, da vanker det ett glass, uten noe i)
DSC_0332.jpg
 
Flotte båter de Ibizaene.
Skulle gjerne hatt en slik.
Her ute i fiskeværet bruker vi en gammel årgang av litt lokal historie.
Blir brukt under rolige regattaer, hvor eneste belønning er ære og en vaffel på bua:D
(Så sant man ikke er god da, da vanker det ett glass, uten noe i)
DSC_0332.jpg

Ja, har berget et par slike fra å synke, samt plukket opp totalt 4 personer som har opplevd at en slik har sunket :p
 
Ja, det er en risikosport med gamle trebåter som bruker halve Oslofjorden på å snu.
Ferdig trutnet sånn rett før sesongslutt, så pass på at lensepumpe er i orden.
Inderlig godt dem ikke går fort i tillegg.
Men digg er det jo til tider da:cool:
SSC_0584.jpg
 
Uttern D55, veldig fornøyd så langt.

Begynte plutselig å glede meg til sommeren... :D

Ikke bilder av min båt, men en som er helt lik:

89_934538231.jpg


89_1028452753.jpg