Bil har alltid vært en viktig del for meg.
Så langt tilbake jeg kan huske har jeg drevet med bil. Det eldste jeg har minner om er at jeg hjalp min far med å vaske hjulkapslene på en Volvo Amazon. Den var hvit, en litt "finere" utgave med pyntelister, som vi hadde arvet da min Farfar døde. Da var jeg fire. Før det var det en sort Amazon, beige VW-Variant "E-modell med doble forgassere" og en boble.
Høsten 71 ble den hvite Amazonen solgt, og vi fikk en helt ny 144 DL!

Det var den bilen jeg lærte å kjøre da jeg var 10/11 år. Turene gikk opp og ned oppkjørselen; Toppfart 40, da var det sladde spor i grusen rundt hushjørnet og bråbrems for ikke å komme inn i garagen som hadde porten lukket. En liten bakke for trening på bakke-start var det også!
Senere ble det to Opel'er En grønn Rekord 2,0 '81 og senere en hvit Rekord '84 Luxus. Denne var utrolig flott!
En '87 BMW 318 i "Royal Blau" med Soltak var neste modell. Den overtok jeg etter min far da jeg senere trengte noe mer "helårlig" enn Miniene mine.
I høsten '84 kjøpte jeg min første Mini, en hvit 72 modell 1000ccm. Tøff bil med mørke vinduer rundt hele! Selv frontruten var mørk med mørkere grønn stripe!
Våren 86 fikk jeg min første Cooper S, en rusten '69. Denne ble høsten '86 til delebil for en '66 modell. Denne ble mitt trofaste varemerke og følgesvenn i 19 år! Min bilhistorie vil aldri være komplett uten "Lillebror", min "surf blue"/turkise 66 Cooper S.
Deretter:
* 91 Corolla (arv fra min svigerfar til min kone) Utrolig flott og pålitelig bil. Derfor ble neste bil (selvfølgelig)
* 02 Camry 2,4
Og Lillebror (66 Cooper S) ble solgt i 2005! Erstatningen:
* 98 Mazda MX5