Hva skjer med Rolex og levering?

Se opp for engler i bruktmarkedet nå; de kan være Blendavaskede smådjevler. Det vil si, at selv om noe selges med normal pris, så tenk fortsatt på at "er det for godt til å være sant, så kan det være nettopp det; for godt til å være sant".
 
Endelig en gla´sak for invistorene av Rolex!!!
Screenshot 2020-04-01 at 13.08.17.png
 
  • Haha
  • Wow
Reaksjoner: pferdgarten og Rød
Skjønner ikke at det blir utsettelse, leveringssituasjonen for vanlige dødelige er vel den samme uavhengig av hvorvidt rolex har stengt fabrikkene.

For å sitere en kommentator på ablogtowatch, "At this rate I have my Rolex fill and I am not going to bake cookies and bring lattes to the AD crew to get on some mythical list while half the inventory goes to whales and the other half to gray market dealers".
 
Og for å forfølge min ovennevnte ''ryggmargfølelsen''
Tipper før eller under Påske, vil vi bli nektet å gå ut. Matbutikker vil stenge, og man kan kun gå ut 1 gang i uken, under en slags organisert kontroll av myndighetene, for å handle matvarer.

M.a.o. Det private næringsliv vil bli destruert! Folks private økonomi vil kollapse

Hva blir neste?
Myndigheten tar over det som er av viktig samfunnsnyttige private bedrifter og setter oss borgere på ''borgerlønn''. En ''lønn'' med satser fra middelhavsområdet?

Det forteller min ''ryggmargfølelse' meg :(

Ser ut som ryggmargen bommet litt!
 
vanlig praksis? Rolex AD selger etterspurte stål modeller direkte til 2nd hand shops for å bli kvitt upopulære modeller.
gjør ikke Bjerke det samme? du får lov til å kjøpe populær stål modell hvis du kjøper mindre etterspurte modell i samme slengen?

 
  • Trist
Reaksjoner: Maz19
vanlig praksis? Rolex AD selger etterspurte stål modeller direkte til 2nd hand shops for å bli kvitt upopulære modeller.
gjør ikke Bjerke det samme? du får lov til å kjøpe populær stål modell hvis du kjøper mindre etterspurte modell i samme slengen?

Det er vel flere som jobber hos Bjerke her som kan kommentere dette? :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Noen som vet om Rolex har gjenopptatt (deler av) produksjonen etter stengingen av fabrikken(e) siden midten av mars?
Jeg sliter med å finne noen bekreftelse eller avkreftelse på dette på nettet.
 
Hadde Rolex gjenåpnet produksjonen, tror jeg alle onlinesider hadde publisert dette ganske fort og bredt. Så intet nytt er godt nytt? "Godt" som; har vi ikke nok sveitsiske klokker rundt omkring da. :mrgreen:

Men ryktebørsen og clickbait spinner jo selvsagt. Her er en artikkel siste 24 timer: https://www.watchpro.com/exclusive-rolex-prepares-to-reopen-watchmaking-facilities/

"...There is, however, hope that a measure of normality is about return, with a statement from Rolex today saying it is taking steps to reopen...."
 
Redigert:
Har sett flere merker har varslet prisjustering fra 1. mai pga valutaen. Har merkelig nok ikke sett noen rykter om dette for Rolex sin del.