Hva skjer med Rolex og levering?

vanlig praksis? Rolex AD selger etterspurte stål modeller direkte til 2nd hand shops for å bli kvitt upopulære modeller.
gjør ikke Bjerke det samme? du får lov til å kjøpe populær stål modell hvis du kjøper mindre etterspurte modell i samme slengen?

Det er vel flere som jobber hos Bjerke her som kan kommentere dette? :p

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Noen som vet om Rolex har gjenopptatt (deler av) produksjonen etter stengingen av fabrikken(e) siden midten av mars?
Jeg sliter med å finne noen bekreftelse eller avkreftelse på dette på nettet.

Hadde Rolex gjenåpnet produksjonen, tror jeg alle onlinesider hadde publisert dette ganske fort og bredt. Så intet nytt er godt nytt? "Godt" som; har vi ikke nok sveitsiske klokker rundt omkring da. :mrgreen:

Men ryktebørsen og clickbait spinner jo selvsagt. Her er en artikkel siste 24 timer: https://www.watchpro.com/exclusive-rolex-prepares-to-reopen-watchmaking-facilities/

"...There is, however, hope that a measure of normality is about return, with a statement from Rolex today saying it is taking steps to reopen...."

Redigert:
Har sett flere merker har varslet prisjustering fra 1. mai pga valutaen. Har merkelig nok ikke sett noen rykter om dette for Rolex sin del.

swiss.PNG

Har Bjerke sluttet med søknad for å komme på venteliste ?
Hørte fra troverdig hold om en som gikk inn fra gata og kom på venteliste på en stål sub, og betalte 10k i depositum. (vet ikke hva som ble sagt om leveringstid).

Lurte på det samme, snakket nettopp med Bjerke, og man må fortsatt søke for å komme på venteliste :(

Fikk nok et hyggelig avslag på forespørsel 114060 hos Bjerke forleden.
..."dette er en meget etterspurt modell, og vi har for tiden lang venteliste - kontakt oss igjen om 9-12 mnd"..

Skal ikke være lett, men det er vel for tiden en del av gamet. Modellen er forholdsvis tilgjengelig på bruktmarkedet, men får meg ikke til å betale overpris for en brukt klokke (med andres hairlines, dings osv).. Spesielt ikke når det finnes så utrolig mye annet flott!

• Liker
  • Trist
Reaksjoner: Lilac, McQ og Maz19