Hva skjer med Rolex og levering?

Fakta: SSB artikkel fra 2019 - "Gjelden til norske familier vokser mindre enn før"

Så, ja - bildet er slik pga (unormalt) høye boligpriser. Imidlertid er jo 1/6-del av nordmenn helt gjeldfrie. Man kan derfor velge å se om glasset er "halvtomt eller halvfullt".

Uansett - og imidlertid er det nok slik at en stor andel av de såkalte invistorene (sic) søker (les; søkte) ikke bare Rolex, men andre kanskje mer attraktive objekter som AP Royal Oak, PP 5711, FPJ, Chronometre Bleu, o.l. Disse tre siste har jo hatt en langt høyere "avkastning" og representerer litt mørketall i den typiske debatten.

Høyt at flyve - høyt at falle. Så, de som er i markedet etter invisteringer, sitter nok med både huslån, billån og AP, PP og FPJ. De vil nok få den aller største smellen - dersom de tilhører den øvrige 5/6-delen av nordmenn som også har (for høy) gjeld.

Godt at jeg ikke eier, men kun disponerer bil.
Eier heller ikke AP, men disponerer både hus, PP og FPJ.
Glem heller ikke Atmos. Den perfekte husklokka.
B62A01A5-F4FA-46A2-A9BA-B427274A7595.jpeg

Hvordan er din situasjon @Loevhagen ?
Fortsatt gjeldfri med egen bil, bolig og klokkeboks?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Jørgen
Virker det som om det kommer ut flere rolexer om dagen på finn? Eller bare noe jeg innbiller meg?

Jeg har ikke sett veldig mye enda, men vil tro det kommer innen de neste månedene. Jeg tror slutten av mai/juni vil være den beste tiden å kjøpe seg brukt klokke på. Om det er en du tenker å beholde såklart.

• Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Urmaker Bjerke stanset i går midlertidig all salg av Rolex, Tudor og Patek Philippe grunnet Covid19 og valutasvingningene.
Dette gjelder også de som har uavhentede klokker som allerede ligger i butikken og venter.

Hei:)

Sender Rolex ut klokker i det hele tatt nå?Er det noen som kan spå ca økning pga kronekurs? I disse tider er det å kjøpe ny klokke ikke det viktigste, men har blitt forespeilet en Pepsi i april, og noen lyspunkter i denne tiden er det jo greit å ha:rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Går rykter om 10-15% økning fra 1.april. Vi får se. Norge fikk en solid økning 1. januar så kanskje det blir mindre eller rett og slett ikke noe :cool:

• Liker
Reaksjoner: Asahi
Urmaker Bjerke stanset i går midlertidig all salg av Rolex, Tudor og Patek Philippe grunnet Covid19 og valutasvingningene.
Dette gjelder også de som har uavhentede klokker som allerede ligger i butikken og venter.

Hyggelig av dem å la kunden ta risikoen for valutafall. Fikk levert (og betalt) en bil for en ukes tid siden til langt mer penger uten at temaet i det hele tatt kom opp, men så er jo Bjerke tross alt Bjerke, og eierne må ha til pomade i håret.

Se det, da hadde jeg rett i å følge min ''ryggmargfølelse' 'og umiddelbart hente ut min vakre TT ''Bluesy'', som var på 1 års garantikontroll hos Bjerke, rett etter at skoler stengt og alle arrangement etc. var stoppet

Det var tidlig lørdag morgen og det var underlig å gå langs Karl Johan uten å se mer enn en håndfull mennesker. Stakk innom Ferner Jakobsen. ..dødsstille, betjeningen virket desperate i blikket.

Og for å forfølge min ovennevnte ''ryggmargfølelsen''
Tipper før eller under Påske, vil vi bli nektet å gå ut. Matbutikker vil stenge, og man kan kun gå ut 1 gang i uken, under en slags organisert kontroll av myndighetene, for å handle matvarer.

M.a.o. Det private næringsliv vil bli destruert! Folks private økonomi vil kollapse

Hva blir neste?
Myndigheten tar over det som er av viktig samfunnsnyttige private bedrifter og setter oss borgere på ''borgerlønn''. En ''lønn'' med satser fra middelhavsområdet?

Det forteller min ''ryggmargfølelse' meg :(

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Klokkegutt og Ivar