Hva skjer med Rolex og levering?

Medlem
8. april 2012
Innlegg
92
Har nå vært hos to AD, hvor sistnevnte var Lervik Ur. Førstnevnte sa det var lang kø, og jeg kunne sette meg i køen hvis jeg ville. I hyllene var det omtrent tomt, eneste var en Yacht Master. Hos Lervik hadde de rett og slett stengt køen på sub, og det var ventelister på alle Rolex modeller i stål.

Har lest spekulasjoner på at Rolex skaper denne køen med vilje[1], men hva tror dere? Er vi på vei inn i en boble, hvor Rolex snart sprekker, eller kommer Rolex til å stige mer i verdi enn noen gang? Er Rolex rett og slett helt rå på markedsstrategi?




[1] http://horae.no/2017/09/28/rolex-stalmangel-markedsstrategi/
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Strategi som funker.. det man ikke får tak i blir mer eksklusivt. Apple har lenge brukt samme strategi på nylansering av iPhone
 
Det kan vel tenkes å ha sammenheng med opp og nedgangs konjunkturer i økonomien generelt. Nå har mange hatt boliger som har est ut i verdi samt lave renter.. Da øker forbruket, spesielt på luksus goder. Tipper det ikke er lenge til forhandlere av alt fra biler, båter og klokker merker det hvis boligmarkedet fortsetter nedover
 
  • Liker
Reaksjoner: stigg
Er dette et oppriktig spørsmål, eller er det kun postet for å få lesere til bloggen, som jeg antar er din?
 
  • Liker
Reaksjoner: Dado og Preacher
Er dette et oppriktig spørsmål, eller er det kun postet for å få lesere til bloggen, som jeg antar er din?


Den er absolutt ikke min. Jeg vil oppriktig vite hvordan det er 14 måneder kø på submariner.

Dessverre er bloggen det eneste jeg kunne finne ved et Google søk på nyere dato. Har dog hørt like påstander fra andre verbalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
9F388853-5D40-4F74-AAE6-54BDC3E13279.jpeg
 
Enkel matte- dette er forsikring mot prisfall, så da holder man igjen tilgangen. Tilbud og etterspørsel...langsiktig beskyttelse av merkevarens verdi
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Snakket med Bjerke på Nedre Slottsgate, og den ansatte jeg snakket med mente dette ikke var med vilje av Rolex. Han mente at Rolex produserte like mye som før, men at etterspørselen hadde faktisk økt vesentlig.
 
Rolex har nøyaktig samme produksjon i år som i 2016. De fortsatter med samme produksjon i 2018. Ergo vil økt etterspørsel føre til enda lengre køer i tiden fremover.

Innlegget er basert på info fra Norsk AD Jørgensen.
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Det har kanskje noe med fordeling av klokker også? Vil tro at de STORE ADene har bedre tilgang en de små.
Ble forespeilet 3-9 mnd på Sub i Norge, 2 dager på Fountainbleau hotellet i Miami.. Så klokker finnes jo et eller annet sted?
 
Så vidt jeg har forstått det er Rolex USA drevet på en helt annen måte enn de europeiske "distribusjonsnettverkene"..