Hva skjer med Rolex og levering?

Noen her som har fått levering på 116610LN i det siste? I såfall, hvor lenge har dere stått på liste?
 
Fortsetter du å flomme markedet med importert Rolex, @2JHead, så skal du se Rolex-bobla sprekke også ;)

Angående Panerai, når de lanserte Luminor Due med kronebeskytter og 30M WR så forsvant siste rest av troverdighet :confused:

Jeg synes det er rimelig spesielt at hvis man skal ha en Panerai er det kun en håndfull modeller som er "godkjent".

De ulike modellene caterer til ulike folk. Selv kan jeg aldri ha den "klassiske" Panerai. Det blir for svært og sært for meg. Dog liker jeg den nevnte Due og 1392.

Beklager at tråden derailet enda litt mer ;)
 
Noen som vet hvilken AD Mr. Gråmarked på Klokkeriet kjøper Submarinerne sine fra? Klarer ikke helt å se hvilken motivasjon AD har for å la han snike i køen når ventelista er så lang som den er :confused:
 
Noen som vet hvilken AD Mr. Gråmarked på Klokkeriet kjøper Submarinerne sine fra? Klarer ikke helt å se hvilken motivasjon AD har for å la han snike i køen når ventelista er så lang som den er :confused:

På sort sub tar de jo mer enn veiledene pris, så de må vel bestikke noen :)
 
Ingen fare, de selger jo ikke ;)

Bra du tar ansvar. Dog ser det ut som om du har spesialisert deg på utgått 5-sifra Rolex.

For å synse litt angående trådtema, så er det mulig Rolex trapper ned produksjon før lansering av ny Sub\GMT med oppgradert urverk? Håper på smal Sub med 3235 på Basel 2018 :cool:
 
Redigert:
Jeg tror at Rolex prøver å stabilisere brukte prisene sine siden de måte senke produksjonen sin fra cirka 1M til 750 tusen per år.
Etterspørselen gikk ned men ved å skape en flaskehals på leveringstidene kan de holde prisene stabilt, spesielt på brukt markedet.
Noen som fikk samme tenking?
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsE og acnorway
Vel salgene gikk ned for alle: inkludert Rolex. (fra april 2017)
"However, a sudden end to a boom in Chinese demand is forcing the brands to begin working quietly with dealers in the gray market, occasionally to help with sales but mostly to secure some influence over the unofficial resellers, according to dealers and industry executives interviewed by Reuters."


swisswatch export..png
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Sånn det fremstår for forbrukerne, er jo at Rolex er helt klin kokos banans populært, og at folk omtrent sloss for å få tak i dem. I følge Bjerke produserer Rolex fortsatt like mye som tidligere.
 
Var innom Bjerke for noen uker siden og fikk opplyst av selger at ved siste levering fra Rolex, som var på cirka 120 ur, så hadde de ikke mottatt et eneste sportsur i stål... Jeg vil anta at man da siktet til dykker-modellene/GMT-master og muligens daytona. Om så stemmer, så skjønner jeg godt at det tar tid når halvparten (vill gjetning) av de unge herrene som kjøper Rolex går for Sub/GMT eller Daytona.
 
Det norske markedet er ikke der de andre allerede er : enda.
Og Bjerke snakker positivt om markedet: positivisme selger klokker.
Jeg selger ikke klokker og jeg kommer med dokumentering på klokkemarkedets utvikling : Bjerke dokumenterer ingenting. Hvis de selger bra i landet, betyr det ikke at de kan snakke for verdens basis.
Et det sånn at Bjerke insinuerer at alle har tapt på salget sitt i klokke industrien siden 2015 bortsett fra Rolex? :rolleyes: Jajajaja...
 
Redigert:
Det norske Rolex-markedet henger delvis bak UK og US, der enkelte sportsur i stål går for langt høyere beløp enn her i Norge. Så, ja - det norske Rolex-markedet er ikke der de andre er ennå - men vi glir der og mot høyere priser på enkelte modeller.
 
Det norske Rolex-markedet henger delvis bak UK og US, der enkelte sportsur i stål går for langt høyere beløp enn her i Norge. Så, ja - det norske Rolex-markedet er ikke der de andre er ennå - men vi glir der og mot høyere priser på enkelte modeller.

Der snakket jeg om hvordan middelklassen er knust og kjøpekraften gikk ned...
Men siden børsen går bra er alt perfekt og på vei opp ikke sant?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddstene
For å holde det på lokal plattform og ikke store dommedagsprofetier:

Selv tror jeg det paradoksale er i ferd med å skje / har allerede skjedd: TS Marked er for stort i forhold til antall medlemmer, så tilbud er større enn etterspørsel - og det ser vi nå resultatet av på modeller som ikke er spesielt attraktive. Dette være seg enkelte Panerai, etc. - men også enkelte Rolex.

Rolex 16610LV, 16710, o.l. vil fortsatt selges med en premium - mens DJII, 16610, 16600 og andre vil måtte mye (10%) ned i pris i forhold til hva man ser selgere av disse har priset dem til i det siste.

Videre sier "alle" prisene er for høye, men nesten ingen setter prisene ned. Hm.
 
  • Liker
Reaksjoner: turmeric
For å holde det på lokal plattform og ikke store dommedagsprofetier:

Selv tror jeg det paradoksale er i ferd med å skje / har allerede skjedd: TS Marked er for stort i forhold til antall medlemmer, så tilbud er større enn etterspørsel - og det ser vi nå resultatet av på modeller som ikke er spesielt attraktive. Dette være seg enkelte Panerai, etc. - men også enkelte Rolex.

Rolex 16610LV, 16710, o.l. vil fortsatt selges med en premium - mens DJII, 16610, 16600 og andre vil måtte mye (10%) ned i pris i forhold til hva man ser selgere av disse har priset dem til i det siste.

Eller TS er en mikrokosmos av det som skjer på mange forum i verden.