Hva skjer med Rolex og levering?

Det som irriterer meg litt, er at Bjerke krever forhåndsbetaling på 10k, kun for å stå i køen deres. Du får ikke prisgaranti, og da kan jeg ærlig talt ikke forstå poenget. Okei, de er i en posisjon hvor de faktisk kan gjøre det, ettersom det er såpass ettertraktet å handle hos dem, men må være noe risiko inn i bilde, å være omtrent eneste AD som tar 10k, kun for å stå i kø.

Forøvrig er det vel mer vanlig å ta 10% av varens kostnad, ikke bare et tilfeldig beløp, som er vesentlig høyere.
 
Nå er det vel ikke så mange Rolexer igjen hvor 10% av kjøpssummen er vesentlig lavere enn 10.000 kr? Får jo så klart noen litt ugunstige modeller som er rimeligere, men disse er det vel heller ikke venteliste på.

Nei, jeg skjønner ikke helt fordelen med å handle hos Bjerke kontra Lervik eller Jørgensen. Ingen kostnad for å stå på lista, de får klokkene like fort eller før (Bjerke har meg bekjent ikke mottatt en eneste stål Sky-Dweller) og kan i noen tilfeller gi bedre pris enn Bjerke. Nei, jeg synes det er like stas at postmannen kommer med klokken som å spankulere opp Karl Johan med Bjerke-pose i hånda.
 
Det som irriterer meg litt, er at Bjerke krever forhåndsbetaling på 10k, kun for å stå i køen deres. Du får ikke prisgaranti, og da kan jeg ærlig talt ikke forstå poenget. Okei, de er i en posisjon hvor de faktisk kan gjøre det, ettersom det er såpass ettertraktet å handle hos dem, men må være noe risiko inn i bilde, å være omtrent eneste AD som tar 10k, kun for å stå i kø.

Forøvrig er det vel mer vanlig å ta 10% av varens kostnad, ikke bare et tilfeldig beløp, som er vesentlig høyere.
Jeg står på liste hos Bjerke nå og har ikke betalt 5 øre for å stå på liste.
 
Nå er det vel ikke så mange Rolexer igjen hvor 10% av kjøpssummen er vesentlig lavere enn 10.000 kr? Får jo så klart noen litt ugunstige modeller som er rimeligere, men disse er det vel heller ikke venteliste på.

Nei, jeg skjønner ikke helt fordelen med å handle hos Bjerke kontra Lervik eller Jørgensen. Ingen kostnad for å stå på lista, de får klokkene like fort eller før (Bjerke har meg bekjent ikke mottatt en eneste stål Sky-Dweller) og kan i noen tilfeller gi bedre pris enn Bjerke. Nei, jeg synes det er like stas at postmannen kommer med klokken som å spankulere opp Karl Johan med Bjerke-pose i hånda.

Submariner er jo 74 000, men ellers er jeg enig i alt du sier :)
 
Jeg står på liste hos Bjerke nå og har ikke betalt 5 øre for å stå på liste.


Har du stått i den køen lenge? Kan ikke forstå hvorfor de spør etter 10 000 av noen kunder, og ikke av andre.

Kan det være at du står i kø for en annen klokke enn Submariner?
 
Redigert:
jeg for min del er så paranoid at det ikke kommer på tale å spasere rundtomkring i oslo med bjerkelogo på eske-veske-posen - logoen kunne likegodt bestått av ordlyden vennligst ran meg nå
Har handlet ny klokke fra Bjerke èn gang. Da fikk jeg en helt plain svart pose uten logo. Andre ganger hvis jeg bare har plukket med meg et blad e.l. har jeg fått pose med logo. Virker som de har tenkt på akkurat det faktisk.
 
Jeg står på liste hos Bjerke nå og har ikke betalt 5 øre for å stå på liste.


Jeg spurte Bjerke om dette, og det er forskjell på listen for interesserte, og listen for folk som har reservert klokke. Eneste måten å reservere klokke på er ved å forhåndsbetale. Slik jeg forstod det i hvert fall.
Dersom du ikke ønsker å reservere en klokke kan du bli satt på en interesseliste, men du har da ikke reservert en klokke. Ventetiden vil da bli veldig lang ettersom vi fortløpende har kunder som ønsker klokken, og reserverer ved å innbetale depositum.
 
Ved å betale et depositum bekrefter du at skal ha klokken, samtidig som at du forhindrer at samme kunde reserverer samme type klokke hos flere ADer i Norge for å se hvem som får tak i en først også kjøpe den der. Synes det er helt i orden. Har bare gode erfaringer med Urmaker Bjerke.
 
Kjøp Panerai i stedenfor. Panerai fås over alt og til samtidig stadig synkende pris. :) Her på TS regner det med billige PAMs du kan prute på.

Tolker innlegget ditt i retning av at Panerai klokker er i totalt fritt fall prismessig / megaboblen har sprukket til de grader / ikke oppfattes attraktive ur lenger i det hele tatt / hypen er død død død?
Hadde ikke kommet på det, men når du sier det så virker det ikke usannsynlig:cool:
 
Tolker innlegget ditt i retning av at Panerai klokker er i totalt fritt fall prismessig / megaboblen har sprukket til de grader / ikke oppfattes attraktive ur lenger i det hele tatt / hypen er død død død?
Hadde ikke kommet på det, men når du sier det så virker det ikke usannsynlig:cool:
Casio holder seg bedre i pris. Derfor har jeg kjøpt 392 stk. A168 og 37 stk. B640. Hedging rett og slett.
 
Fortsetter du å flomme markedet med importert Rolex, @2JHead, så skal du se Rolex-bobla sprekke også ;)

Angående Panerai, når de lanserte Luminor Due med kronebeskytter og 30M WR så forsvant siste rest av troverdighet :confused:
 
Redigert:
, @2JHead,

Angående Panerai, når de lanserte Luminor Due med kronebeskytter og 30M WR så forsvant siste rest av troverdighet :confused:

Nå har jo "alltid" Panerai hatt noen "duste-modeller" i sitt sortiment da, som aldri har tiltalt Paneristiene.
ssssss.jpg