Synd at man ikke får tak i norsk Rolex utenfor Norges grenser 
Rolex har nøyaktig samme produksjon i år som i 2016. De fortsatter med samme produksjon i 2018. Ergo vil økt etterspørsel føre til enda lengre køer i tiden fremover.
Innlegget er basert på info fra Norsk AD Jørgensen.
Noen som vet om AD i England har stål sub på hyllen da? Kunne jo tatt en weekend tur![]()
...jeg synes det er like stas at postmannen kommer med klokken som å spankulere opp Karl Johan med Bjerke-pose i hånda.
Jeg står på liste hos Bjerke nå og har ikke betalt 5 øre for å stå på liste.Det som irriterer meg litt, er at Bjerke krever forhåndsbetaling på 10k, kun for å stå i køen deres. Du får ikke prisgaranti, og da kan jeg ærlig talt ikke forstå poenget. Okei, de er i en posisjon hvor de faktisk kan gjøre det, ettersom det er såpass ettertraktet å handle hos dem, men må være noe risiko inn i bilde, å være omtrent eneste AD som tar 10k, kun for å stå i kø.
Forøvrig er det vel mer vanlig å ta 10% av varens kostnad, ikke bare et tilfeldig beløp, som er vesentlig høyere.
Nå er det vel ikke så mange Rolexer igjen hvor 10% av kjøpssummen er vesentlig lavere enn 10.000 kr? Får jo så klart noen litt ugunstige modeller som er rimeligere, men disse er det vel heller ikke venteliste på.
Nei, jeg skjønner ikke helt fordelen med å handle hos Bjerke kontra Lervik eller Jørgensen. Ingen kostnad for å stå på lista, de får klokkene like fort eller før (Bjerke har meg bekjent ikke mottatt en eneste stål Sky-Dweller) og kan i noen tilfeller gi bedre pris enn Bjerke. Nei, jeg synes det er like stas at postmannen kommer med klokken som å spankulere opp Karl Johan med Bjerke-pose i hånda.
Jeg står på liste hos Bjerke nå og har ikke betalt 5 øre for å stå på liste.
Har handlet ny klokke fra Bjerke èn gang. Da fikk jeg en helt plain svart pose uten logo. Andre ganger hvis jeg bare har plukket med meg et blad e.l. har jeg fått pose med logo. Virker som de har tenkt på akkurat det faktisk.jeg for min del er så paranoid at det ikke kommer på tale å spasere rundtomkring i oslo med bjerkelogo på eske-veske-posen - logoen kunne likegodt bestått av ordlyden vennligst ran meg nå