Hva gjør du og din klokke akkurat nå?

Strengt tatt skrev jeg ut fra erfaring. For 15+ år siden jobbet jeg i en amerikansk bedrift som blant annet hadde kontor i Tokyo.

Et år skulle HR sende ut gaver til de ansatte, og av en eller annen grunn fant de på å dele ut gaveesker med kniver. Ganske fine og av god kvalitet fra Buck. Men i Japan ble det krise, for der betød det å gi noen en kniv at "jeg kutter våre bånd" - og de gutta tok ikke lett på subtile fornærmelser.

For alt jeg vet har skikken endret seg men du fikk meg til å huske anekdoten. Uansett, takk for fine bilder og inspirasjon til kjøkkenet og klokker. ;)

Venter på staselig flyplassmat i United sin lounge i San Francisco. Solid a la carte-meny.

B2EB05ED-1F19-48D5-AFCD-B42CDF935D97.jpeg

9BBDC7D1-347F-4FDE-B97B-B730B81443A8.jpeg

Vis vedlegg 297795
Prøver å lære ungene å kjøre båt… Men nå har den ene hyttenaboen besøk av en 120-foter og en annen har tydeligvis fått seg helikopter for å komme seg fortere til og fra hytta… Så da er det ikke like lett å holde fokuset oppe…

Så det samme fra Stakksholmane, med helikoptertrafikken og alt. Var visst Nicolai Tangen som var ute på tur.

• Liker
Reaksjoner: lahey