Hva fa.. er poenget med Steinhart??

2014-04-23183416_1_zps59b0a1ab.jpg

Fun fact: Selv FWB har eid Steinhart-homage og andre homager :mrgreen:;)

Det er for øvrig mange på sonen som har eid eller eier en Steinhart, også jeg :eek:

Jeg har ingen hund i denne fighten, men er enig i at OP begynner dårlig med en nedsabling og skråsikker konklusjon.

For øvrig ser jeg egentlig ikke noe problem, så lenge ikke varemerker og patenter krenkes. En homage vil, for meg, aldri kunne gi den godfølelsen som originalen gir, og det er denne følelsen jeg liker med denne hobbyen.

Derfor har ingen av mine Steinharts fått særlig armtid. Men jeg gidder ikke dømme andre for å kose seg med dem.

La oss holde på TS-ånden i det videre ordskiftet :)

Til dels veldig enig i kopiklokkene deres. Synes dog de skal få skryt for sine egne designer som overgår mange andre mikrobrands i mine øyne. Håper de faser hardere og hardere mot å bare lage egne designer etterhvert.

+1

Syntes Steinhart gjør mye bra, og som andre var også jeg mektig imponert over Ocean Two når det var passaroundklokke...

Nå gjør jeg meg nok mektig upopulær her inne, men det får stå til;)

Jeg ser stadige utpakkinger av - og dagens klokke bilder av Steinhart, jeg skjønner ikke hvorfor noen er fasinert av dette merket??

I mine øyne er det som regel rene Rolex kopier, som prøver å gjemme seg bak "homage", bare ved at de har "Steinhart" og ikke Rolex trykket på tall skiven. Nei, dette er kjipe greier, som jeg ikke skjønner at noen gidder å bruke pengene sine på:(

+1

Må slenge meg inn å si at jeg heller ikke har noe særlig til overs for "homage" klokkene til steinhart, men de skal som tidligere skrevet ha skryt for eget design.

Liker spesielt Triton 30atm, som jeg syns er en litt barsk klokke.

Jeg ser helt klart poenget til trådstarter og har stusset litt på hvorfor det er helt innafor med modeller som er "sterkt inspirert" av diverse Submarinere. Samtidig er prisen åpenbart en viktig faktor, gitt at de kostet det samme som motivet ville markedet vært ikke-eksisterende. Hvis det gir eier godfølelsen tenker jeg igrunn at det egentlig er helt greit, tross alt bare klokker vi snakker om. Selv ville jeg nok valgt en modell uten et åpenbart forbilde, men som bildet for et par poster siden tydelig viser, det er ganske mye som er inspirert av Rolex' dykkere :)

Redigert:
Hvor stor andel av Steinharts modeller er homager? Eller kopier - om du vil. Det bør være en rimelig høy andel ettersom du dømmer hele merket nedenom og hjem.

Hva fankern er forresten poenget med denne tråden? Gratis Rolex til den som kommer opp med et fornuftig svar.

Jeg er enig med Gin, selv om vinklingen blir veldig negativ. Jeg hadde aldri fått godfølelsen med en steinhart homage, da den er altfor lik originalen. Den prøver å være noe den ikke er! Men jeg respekterer at de som ikke vil ta seg råd til Rolex får mye glede av disse. Vi er vel alle enige om at klokkeglede ikke nødvendigvis må koste:)

Hvor stor andel av Steinharts modeller er homager? Eller kopier - om du vil. Det bør være en rimelig høy andel ettersom du dømmer hele merket nedenom og hjem.

Hva fankern er forresten poenget med denne tråden? Gratis Rolex til den som kommer opp med et fornuftig svar.

Poenget med tråden;

Om folk vil stå opp og forsvare disse produsenter, eller benytte hersketeknikker for å hindre kritikk av disse, er i mine øyne underholdende på et entusiast forum som Tidssonen.:mrgreen:

Kan jeg selv bestemme hvilken Rolex jeg vil ha?;)

Nettet florerer av tråder som:

- Apple eller Windows: Hva fa.. er poenget med Apple?
- Rolex eller Steinhart: Hva fa.. er poenget med Steinhart?
- iOS eller Android: Hva fa.. er poenget med Android?
- osv, osv.

Har disse trådene kommet opp med et fornuftig svar? Nei. Var det trolig hensikten med disse trådene? Nei. Når man starter slike tråder er det høyst sannsynlig et uttrykk for frustrasjon over ett eller annet. Hva som skyldes frustrasjonen for denne tråden? Aner ikke.

For the record: Steinhart har 100+ modeller produsert nå og tidligere. For de som er interessert, så kan man jo se på "Collections" og de ulike produktkategoriene og galleriet til de som man ikke produserer lenger. Steinhart Watches - fine exclusive timepieces