Hva er det egentlig som er så spesielt med Patek?

Det er vel statusen og merkevaren som er spesielt med Patek. Ja, og selvfølgelig som en funksjon av dette - veldig høy annenhåndsverdi på enkelte modeller. Den sterke merkevaren kan imidlertid lett forlede en til å tro at det må være noen ekstra flotte egenskaper ved klokkene også, utover den sterke merkevaren og høye statusen, f.eks. uovertruffen kvalitet og finish etc. sammenlignet med andre dyre klokker. En slik forskjell ikke jeg klart å finne ihvertfall.

(5711 koster for øvrig 205 tusen etter forrige prisoppgang).

• Liker
Reaksjoner: Turbo
Hm. Rolex blekner jo i forhold. Rolex er jo ikke flashy. Rolex er ikke en gang spesielt, spesielt. :)

Patek er for de gutta som røyker sigar. Så, må resten av oss bli avspist med Rolex. Eller hva sier du @Hammerfjord? Er Patek gode greier?

Redigert av en moderator:
@Haavo jeg er enig i at 5711 er kjedelig i uttrykket, men hvis du greier å tenke at PP er noe annet enn Nautilus, så kanskje du kommer videre. Selv mener jeg at VC Overseas og AP RO griser Nautilusene rent estetisk.

En 5970 derimot....takke meg til!!!

EDIT: @Havvo

Redigert av en moderator:
Patek er uavhengige. Et pluss i margen for mange.

Patek for klokkeinteresserte er kanskje det samme som Rolex for "sivile"?

Er det ikke bare å gå rett på Lange da? I forhold er jo Patek - booooooring;)

Ja, nesten som å se maling tørke! Kan ikke si den tanken noensinne har slått meg, men jeg er jo også rookie i gamet! ;)

Jeg sikter meg heller inn på en tilbakeholden og moderat Pateksamling (forløpig ligger beholdningen stabilt på null), slik at jeg ikke går lei, men heller kan supplere med en Lange etterhvert, uten å måtte erstatte noen klokker! :D