Hva er det egentlig som er så spesielt med Patek?

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Innlegg
3.396
Sted
Bergen
180 tusen for en 3-handed stålklokke med dørgandes kjedelig design?? (5711). Hva er det egentlig som er så spesielt? Kjør debatt, men svaret er enkelt.
 
Får prøve å få opp temperaturen litt, da. :p

Svaret er: Man får igjen omtrent det samme (eller mer) når man selger den igjen.

Tviler på om PP hadde vært like populært hvis man som med mange andre merker hadde tapt 60-70.000 på vei ut av butikken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Du sidestiller vel ikke Rolex og Audemars Piguet her @Loevhagen???




Rolex er mye bedre.





(I hvertfall stålkvaliteten)

Det spesielle med Rolex er at Rolex kaprer alle trådene på TS :cool:

Tja. Synes AP bør slippe mer til, så derfor fremhever jeg alt som ikke er Rolex. Det blir lett for mye snakk om Rolex. Rolex meg her. Rolex meg der. Og, Rolex meg her og der. ;) Lettere patetisk spør du meg - så la oss heller i denne tråden fokusere på Patek.
 
Redigert av en moderator:
Tja. Synes AP bør slippe mer til, så derfor fremhever jeg alt som ikke er Rolex. Det blir lett for mye snakk om Rolex. Rolex meg her. Rolex meg der. Og, Rolex meg her og der. ;) Lettere patetisk spør du meg - så la oss heller i denne tråden fokusere på Patek.

(AP er kjempefine ur).

On topic:

Rolex ja, det kan minne litt om den graverte rehauten.
 
Redigert:
Prisene på en Patek mot andre klokker henger like mye på greip som en bugatti veyron mot andre flotte sportsbiler

Tolk det dit henn du selv ønsker du som skulle lese dette :mrgreen:

#patek <3
 
Redigert:
Det er vel statusen og merkevaren som er spesielt med Patek. Ja, og selvfølgelig som en funksjon av dette - veldig høy annenhåndsverdi på enkelte modeller. Den sterke merkevaren kan imidlertid lett forlede en til å tro at det må være noen ekstra flotte egenskaper ved klokkene også, utover den sterke merkevaren og høye statusen, f.eks. uovertruffen kvalitet og finish etc. sammenlignet med andre dyre klokker. En slik forskjell ikke jeg klart å finne ihvertfall.

(5711 koster for øvrig 205 tusen etter forrige prisoppgang).
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbo