Jeg har hatt en tippekupong på eurojackpott med fast trekk de siste 4-5 årene på 50 kroner per uke. Det er helt klart penger som brennes, men jeg ser det på en annen måte: Hver måned betaler jeg en relativt høy sum i innbo-, hus-, båt-, bil-, livs-, yrkesskade og helseforsikring (+ barn mv), for å beskytte meg mot en negativ risiko som forhåpentligvis aldri materialiserer seg. De 50 kronene som går til norsk tipping i uken er et forsøk på en "positiv" forsikring, som sannsynligvis heller aldri vil materialisere seg, men som hvert fall har en positiv oppside. (Helt til man får vinnerbeskjeder som viser seg å være feilaktige, hehe). Formålet er naturligvis noe annet enn sparing, som selvfølgelig går i fond og andre aktiva.Stapp de i puten for min del. Men å tippe er likestilt med å brenne pengene i mine øyne. Får like mye igjen for de. Dummeste jeg ser folk gjøre. Og 50kr? Jeg har aldri i mitt liv sett en eneste som holder tippingen på det nivået. Ryker fort 3-500kr/uken i tipping og lotto/eurojekkpott.