En gammel schlager:
• Stakkars mann, sa psykiateren!! Kan du fortelle meg hvorfor du drikker så mye? –
•
• Jeg skal forsøke å forklare det hele, sa pasienten. -Jeg ble forelsket i en enke som hadde en voksen datter.
• Jeg giftet meg med enka, og en stund senere giftet min far seg med min stedatter. Derfor ble min kone og jeg svingerforeldre til min far.
• Etter en stund fikk min stemor, altså min kones datter, en sønn. Og den g...utten ble naturligvis min bror, ettersom han er min far's sønn.
• Men, han er også sønn til min kones datter, og derfor ble min kone guttens bestemor og jeg ble bestefar til min bror.
• Så fikk min kone og jeg en gutt, og han ble min fars svoger. Min sønns stesøster er jo da også hans farmor - ettersom min far en hans farfar.
• Min far er altså mitt barns svoger, ettersom hans søster er fars kone. Jeg er altså bror til min egen sønn.
• Sønnen min er min farmors nevø og jeg er farfar til meg selv. Jeg er bror til min far og samtidig både sønn og far til ham.
• Min kone er min stemor, mor, svigerinne og stedatter. Jeg er far og sønn til meg selv!
•
• -Takk, sa psykiateren. Det er ikke rart at du drikker. Du bør fortsette med det .