Hjelp til mitt første kjøp

Medlem
12. mai 2015
Innlegg
28
Sted
Oslo
Jeg er i ferd med å starte mitt klokkeeventyr, og hadde satt pris på inspill til hva jeg burde ta en nærmere titt på. Har helt OK peiling fra før av, men her inne kan folk vesentlig mer enn det jeg kan. Jeg har et budsjett på MAKS 25 000. Kan gjerne være brukt, så lenge den er i god stand. Ingen stor Rolex-fan, med unntak av Milgauss og Datejust. Ser allerede på en brukt Datejust 16014 fra '82.
Takk for alle innvendinger!
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
Speedmaster 3570.50 er jo innafor der brukt, Tudor Black Bay/Blue Bay ligger jo rundt der i nypris, diverse Breitling modeller bør jo være tilgjengelig brukt, Seamaster Professional 300m og PO 2500 er jo godt innafor brukt, Longines har mye fint (LLD, diverse chronografer) etc. Dette er jo alle relativt "safe" merker og gå for.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Omega liker jeg, Tudor er jeg ikke like glad i, kanskje det kommer etterhvert :) Breitling har jeg veldig lite sansen for, sikkert flotte urverk, men føler at skivene bare blir rot. Hjertelig takk for første innspill :)
 
PO er veldig fin, fant også en De Ville Hour Vision som var sinnsykt pen, og prisen var heller ikke så gal :) Tror fort at dette blir Omega altså, med mindre noen kaster en Rolex tpå meg til en billig penge
 
Fordelen med Rolex er at du får igjen pengene dine når du om et halvt års tid skal bytte klokka i en sub. ;)
 
@mutriakis Men jeg hater jo Sub, virkelig! Jeg syns de er fryktelige å se på, men har stor respekt for det en Sub er og representerer.
 
Vi får se om et halvt års tid. ;) I hvertfall om du har planer om å henge her litt.
Det er solide odds for at jeg blir her til siden blir borte, så fatt mot! En Omega av noe slag. Nå er det bare opp til alle andre enn meg å finne en! :)
 
Sorry, jeg er offisielt solgt... Den nye Aqua Terra med blå urskive... Jeg er målløs. Så clean, enkel, pen... Det er alt jeg vil ha! :D
23110422103001-20.png
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket og kimare
Aqua Terra er lekker! Det er bare å begynde og tråle salgsannonser til en dukker opp. :)

Om det ikke blir en sub da. ;)
 
Sorry, jeg er offisielt solgt... Den nye Aqua Terra med blå urskive... Jeg er målløs. Så clean, enkel, pen... Det er alt jeg vil ha! :D
23110422103001-20.png


Godt valg :)
Den Omegaen er svært pen. Liker også godt Omega.

Forøvrig velkommen til verdens mest forutsigbare forum mtp kjøpetips. Her renner tipsene om Rolex og Tudor inn, og uttrykker man skepsis, ja da er det bare snakk om tid......

Mtp din smak er det kanskje verdt å kikke på Grand Seiko også.
 
Jeg hadde sett på en Schaumburg watch. @acnorway har en og den er rett og slett dødsfin. Samt "ingen" har den så den skinner litt ekstra i min verden. Eller så er en Speedy en innertier i min verden. Samt den Aqua terraen er rålekker