Hjelp til mitt første kjøp

Kjør på med Omega! Du vil aldri angre på det!
Har hengt her på Sonen i snart 3 år. Kjøpt mange klokker, men ingen Rolex....
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Syns også at du skal prøve de forskjellige klokkene :)
Stor forskjell på bilder, og hvordan de bærer på deg.
Skal du kjøpe Omega så kan det være lurt å gjøre det før juni
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Omega Speedmaster = Aldri feil, passer til alt, "alle" har den, dørgende kjedelig, men likevel klassisk og fin.
Jeg ville til den summen du nevner funnet en Omega Seamaster av noe slag. Jeg ville antakelig heller funnet en flott brukt Electric blue til 14-17000 kroner enn en Aqua Terra. Tror jeg..
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Electric blue er nok den SMP 300m jeg liker aller best. Som @MrMstone anslår er disse priset ganske greit, og godt innenfor ditt budsjett. De dukker dessverre ikke opp så ofte for salg har jeg inntrykk av. Fant et fint bilde av den sammen med en Aqua Terra med blå skive.

5485594326_573393975d_b.jpg
 
Electric blue er nok den SMP 300m jeg liker aller best. Som @MrMstone anslår er disse priset ganske greit, og godt innenfor ditt budsjett. De dukker dessverre ikke opp så ofte for salg har jeg inntrykk av. Fant et fint bilde av den sammen med en Aqua Terra med blå skive.

5485594326_573393975d_b.jpg

Ikke på TS eller finn.no nei, men lett å få tak i på eBay, og ikke er det så høy risiko med det til den prisen heller.
 
Sorry, jeg er offisielt solgt... Den nye Aqua Terra med blå urskive... Jeg er målløs. Så clean, enkel, pen... Det er alt jeg vil ha! :D
23110422103001-20.png

Fin men pil på minuttviseren og ikke på timeviseren?

Pil kun på timeviser > pil på begge > pil kun på minuttviser IMO
 
Electric blue er nok den SMP 300m jeg liker aller best. Som @MrMstone anslår er disse priset ganske greit, og godt innenfor ditt budsjett. De dukker dessverre ikke opp så ofte for salg har jeg inntrykk av. Fant et fint bilde av den sammen med en Aqua Terra med blå skive.

5485594326_573393975d_b.jpg
Wow, jeg kunne drept for den Aqua Terraen der. Er det den 38.5 MM'en? Hva er ref. ?
 
Lite varsko vedr. AT: lenken mangler mikrojustering, og med 8500-verket er den høy (merkes spesielt godt på 38,5 mm-versjonen). Ved nykjøp er også verditapet stort når du skal flippe den til fordel for en sub...stansielt annerledes klokke.

Prøv før du kjøper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Tror det kan være viktig å finne ut hvor stor klokke du ønsker - evt hvor stort du ønsker den skal bære. Jeg har kraftige håndledd, og mange 40mm klokker blir for små. Det gjelder spesielt for de med kraftig bezel. Men en speedmaster pro er tror jeg er et trygt valg (jeg har en wtb på den selv). Det er viktig å prøve klokken som braza2013 sier.
 
Jeg er relativt ny i gamet, hadde du giddet å forklare meg litt forskjellen på disse urene? Pris, verk, år, bruk, tilgjengelig, hva du vil, trenger å lære hvor forskjellen ligger på disse klokkene :)

Mener du forskjellen på AT2500 og AT8500? I så fall:

Pris: AT2500 finner man ikke lenger ny. Bruktpris rundt 15k kan jeg tenke meg. AT8500 ca 10k høyere.
Verk: Omega 2500 er Omega 1120, men med Co-axial escapement. Omega 1120 er igjen basert på ETA-2892 (samme verk, men 1120 er dekorert). Omega 8500 er fullstendig in-house. Brukes bare i klokkene på Omega. svært bra verk. Også Co-axial escapement. Her kan du lese litt om utviklingen til Co-axial verkene til Omega: https://www.bernardwatch.com/blog/omega-2500-8500-movements/
År: AT2500 er vel fra begynnelsen av 2000-tallet tror jeg. AT8500 er fra rundt 2010. Det kom en ny versjon av AT8500 med det nye Master Coaxial-verket. Forskjellen er at den nye har antimagnetiske egenskaper og ser litt annerledes ut. Denne koster også noe mer.
Bruk: ? Begge er all-round klokker.
Tilgjengelighet: AT8500 kan kjøpes ny, det kan ikke AT2500 lenger (med mindre du er heldig og finner en new old stock et sted). AT2500 har jeg sett dukket opp et par ganger de siste årene. AT8500 noe mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo