Hjelp! Jeg har Panerai!

Dag 9

]
null_zpscbe7eeaf.jpg
[/URL][/IMG]

Alt er stort på Panerai - også spenna. Dette må være den største spenna jeg noensinne har hatt - er dog ikke ubehagelig eller i veien selv om det ser slik ut.

-] tøff:cool:

Det er mye spennende mht spenner;

Store m/ ens initialer:
1476081A-C5D3-46F4-9BC7-F81AEC2A3BD8-40909-000004D252F23BD9.jpg

Eller tykke i kobber:
18902B18-78CE-464D-8D22-1B4D14EABAD0-24094-000002F25F0EECCA_zps45615e0d.jpg

Eller i en annen stor utgave:
SCspenne010.jpg

Morsomt å følge "testingen" din!

Hva, hvorfor har du ikke sendt ut nabovarsel med den slegga på hånden:eek:

Haha, godt jeg fikk med meg denne tråden også. Har faktisk tenkt tanken i mitt stille sinn (litt påvirkning av hcwl også da) at PAM faktisk burde prøves ut, men så mange klokker å teste og så lite penger å bruke:( Men en 312 eller 320 burde passe perfekt.
Spent på å se fortsettelsen på dette @the_player, den så godt ut på hånden, men synes selv disse er store, men det er vel en tilvenning. Kan allerede se på ordbruken at den har begynt å passe litt på hånden din og at du liker den:)

Den er skikkelig badass:cool:

Da er klokken tilbake etter en rask spabehandling:D

Det var behov for en liten justering da den sakket noe av - ikke så rart da klokken var fem år og klar for service. Går nå ca +3 sekunder i døgnet. Godt fornøyd!

Jeg må innrømme at denne klumpen har vokst på meg. Som tidligere nevnt så ligger den godt på hånda og har mye "wrist-presence". I tillegg så lager man "ny" klokke hver gang man bytter reim. Begynner å skjønne disse Paneristiene...

Om det blir en evig keeper er jeg usikker på - men, den blir ihvertfall årets sommerklokke:cool: Så får vi se til høsten om forlovelsen varer eller om jeg finner en elskerinne:eek:

Håper at denne tråden gjør at flere prøver en Panerai eller andre klokker som ligger utenfor den normale komfort-sonen. Kanskje den ikke er det monsteret man tror?

Dette gleder mitt hjerte! Veldig kult å se hvordan en såpass stor skeptiker som deg på menge måter snur på flisa:)

Spørsmål :
Kan en som foretrekker klokker med diameter på 40mm, lavtbyggende kasse og klassisk utseende - bli en Paneristi??
Er det mulig?
Er en slik transformasjon av klokkesmak utenkelig?

Svar :
Det må absolutt sjekkes!

I løpet av de GTG-ene jeg har vært med på så skal bestandig disse Panerai-eierne presse på meg klokkene sine og fortelle meg at de kler meg...til tross for at jeg har følelsen av jeg håndterer et veggur på skinnreim.

Joda - jeg har bestandig synes at de er tøffe. På andre.

Tenkte det var på tide og komme med en oppsummering.

-klokka er solgt til en god kollega av meg
-av en eller annen plagsom grunn så ser den bedre ut på hans hånd enn på min:(

Svaret på opprinnelig spørsmål er dessverre nei:mad:

Synd. For jeg liker Panerai. Men, mest på andre.

Lekkert @The Player, virkelig lekkert! Denne sklir vel også under skjorta?;)

Jepp - denne går under.

For de som ikke ser hva det er så snakker vi PAM190 med 8-dagers verk fra Jager. Faktisk min andre klokke med 8-dagers verket til Jaeger - ikke mindre enn et fantastisk verk:mrgreen:

Syntes 42mm Radiomir ble litt liten, 47mm for stor og 45mm er akkurat passe.

Redigert av en moderator: