Hjelp! Jeg har Panerai!

Jeg må bare si det TP, det høres ut som du har funnet den perfekte sommerklokken din. Den ser bra ut på armen din, du FØLER deg badass, du er stolt av den og vil vise den frem, den har gmt og du kan svømme med den:)
 
Kult prosjekt! Syns jeg har sett deg prøve Panerai på lanken og det ser bra ut. Er gøy å ha noe som er veldig ulikt resten av samlingen også :D
Har vært heldig å få prøve et par Paneraier i det siste jeg og, og de er jo veldig kule! Spent på fortsettelsen din :)
 
. Veldig usikker på om dette er en riktig utvikling for meg:confused: Kanskje jeg burde få noen matchende tatoveringer?

....to be continued

hmm, er det sånn å forstå at du ser koblingen: uten tatoveringer ingen PAM og i motsatt fall uten PAM ingen tatoveringer? I så fall er det flere, herunder undertegnede, som pt sliter i den ene eller andre retningen og siden tatoveringer ikke lar seg overføre så er det vel PAM'n som etterhvert må overdras om ikke tatoveringer anskaffes;)
 
Kanskje jeg burde få noen matchende tatoveringer?

....to be continued

Go go go - jeg kan se en drage som bukter seg oppover armen din og ender på brystpartiet hvor den spruter ild utover resten av overkroppen!

;););)

Don't get med wrong - tatoveringer av en flink tatovør er kunst!
 
Dagens underarm ;)

20060929_0160.jpg
 
Da har klokka kommet seg på den medfølgende gummireimen - gudskjelov:D

Altså, den originale skinnreimen er noe herk. Kjenner at sømmene gnager inn i huden. Her satset det tungt på at de uoriginale skinnreimene jeg har bestilt er bedre.

Klokka fikk en totalt annerledes bærekomfort:cool:

null_zps4859c578.jpg
[/IMG]
 
Dag 9

Har nå fått noen nye lærreimer - vesentlig bedre enn originalreimen:D

null_zps96abedd9.jpg
[/URL][/IMG]

null_zpscbe7eeaf.jpg
[/URL][/IMG]

Alt er stort på Panerai - også spenna. Dette må være den største spenna jeg noensinne har hatt - er dog ikke ubehagelig eller i veien selv om det ser slik ut.

Til helgen skal GMT-funksjonen få prøvd seg da jeg tar en tur til en annen tidssone:cool:

Oppsummering

-ny lærreim er vesentlig bedre og gjør det enklere å bære klokka
-den er fortsatt stor
-folk skal prøve klokka mi! Er fortsatt ikke sikker på om det er positivt:confused:
-går fortsatt ikke under skjorteermen
-den er tøff:cool:
 
Dag 9

]
null_zpscbe7eeaf.jpg
[/URL][/IMG]

Alt er stort på Panerai - også spenna. Dette må være den største spenna jeg noensinne har hatt - er dog ikke ubehagelig eller i veien selv om det ser slik ut.

-] tøff:cool:

Det er mye spennende mht spenner;

Store m/ ens initialer:
1476081A-C5D3-46F4-9BC7-F81AEC2A3BD8-40909-000004D252F23BD9.jpg


Eller tykke i kobber:
18902B18-78CE-464D-8D22-1B4D14EABAD0-24094-000002F25F0EECCA_zps45615e0d.jpg


Eller i en annen stor utgave:
SCspenne010.jpg


Morsomt å følge "testingen" din!
 
Hva, hvorfor har du ikke sendt ut nabovarsel med den slegga på hånden:eek:

Haha, godt jeg fikk med meg denne tråden også. Har faktisk tenkt tanken i mitt stille sinn (litt påvirkning av hcwl også da) at PAM faktisk burde prøves ut, men så mange klokker å teste og så lite penger å bruke:( Men en 312 eller 320 burde passe perfekt.
Spent på å se fortsettelsen på dette @the_player, den så godt ut på hånden, men synes selv disse er store, men det er vel en tilvenning. Kan allerede se på ordbruken at den har begynt å passe litt på hånden din og at du liker den:)

Den er skikkelig badass:cool:
 
Da er klokken tilbake etter en rask spabehandling:D

Det var behov for en liten justering da den sakket noe av - ikke så rart da klokken var fem år og klar for service. Går nå ca +3 sekunder i døgnet. Godt fornøyd!

Jeg må innrømme at denne klumpen har vokst på meg. Som tidligere nevnt så ligger den godt på hånda og har mye "wrist-presence". I tillegg så lager man "ny" klokke hver gang man bytter reim. Begynner å skjønne disse Paneristiene...

Om det blir en evig keeper er jeg usikker på - men, den blir ihvertfall årets sommerklokke:cool: Så får vi se til høsten om forlovelsen varer eller om jeg finner en elskerinne:eek:

Håper at denne tråden gjør at flere prøver en Panerai eller andre klokker som ligger utenfor den normale komfort-sonen. Kanskje den ikke er det monsteret man tror?
 
Dette gleder mitt hjerte! Veldig kult å se hvordan en såpass stor skeptiker som deg på menge måter snur på flisa:)
 
Spørsmål :
Kan en som foretrekker klokker med diameter på 40mm, lavtbyggende kasse og klassisk utseende - bli en Paneristi??
Er det mulig?
Er en slik transformasjon av klokkesmak utenkelig?

Svar :
Det må absolutt sjekkes!


I løpet av de GTG-ene jeg har vært med på så skal bestandig disse Panerai-eierne presse på meg klokkene sine og fortelle meg at de kler meg...til tross for at jeg har følelsen av jeg håndterer et veggur på skinnreim.

Joda - jeg har bestandig synes at de er tøffe. På andre.

Tenkte det var på tide og komme med en oppsummering.

-klokka er solgt til en god kollega av meg
-av en eller annen plagsom grunn så ser den bedre ut på hans hånd enn på min:(

Svaret på opprinnelig spørsmål er dessverre nei:mad:

Synd. For jeg liker Panerai. Men, mest på andre.