Hjelp! Jeg har Panerai!

Først så vil jeg takke for støtten under dette eksperimentet:cool:
Som sagt så er dette ikke en "ordentlig" unboxing, men et langvarig prøveprosjekt. Men, jeg har nok betalt for den ja...

Dag 2
Det blir ikke lagt opp til daglige ord - men de første og største inntrykkene kommer gjerne i starten. Regn med hyppige innlegg først uka.

Oppsummering

-ehhh...den er fortsatt stor! Men, den ligger svært godt på hånden. Glir ikke og er definitiv ikke ukomfortabel. Sliter mer med reimen på 24mm. Kjenner at det er nesten som å om jeg har tyllet hånden inn med et lærbelte. Tar meg selv ofte i å justere reimen. Vurderer å prøve gummireimen (det var sikkert bombe, ja).

-på vei til badet på morgenen så var lyset slått av. Det gjør jo ingenting med Panerai! Badet ble så lyst som bare det. Seriøst - er det noen som har sjekket disse klokkene med en Geiger-teller? Glimrende lumen:cool:

-under møte i dag så prøvde jeg å trekke klokken under mansjetten. Går jo overhodet ikke. Ender med å brette opp skjorta og viser min Bad-mother-fucking-badass-watch. Oh yeah! Er dog veldig usikker på om de andre møtedeltagerne syntes jeg var kul:confused:

-flere blikk på denne klokken enn jeg noen gang har fått med Patek, Rolex, Omega eller IWC. Veldig usikker på om jeg synes det er positivt eller ikke.

-forrige eier av klokken (tenker ikke på forhandleren @Mogens ) tar nok ikke renhold av klokke like seriøst som meg...Har nå endt med å ta av reim - som fortsatt er genialt enkelt - og pusset den med tannbørste og Zalo før seansen ble avsluttet med litt seriøs polering og CapeCod. BLING! Hadde det vært sol her inne så hadde jeg blendet familien. Klokka ser fantastisk strøken ut:D

@boenna_69
Du traff spikeren på hodet! Dette er å utfordre egne forutinntatte meninger - kanskje det er flere TSere som burde vurdere å gjøre det samme?

@runes
Synes 40mm Paneraiene er tøffe. Men, skal jeg først prøve Panerai så ville jeg gå for den originale størrelsen:D

...to be continued

Redigert av en moderator:
Dag 4

Den originale lærreimmen som følger med er absolutt ikke blant de beste jeg har hatt. Har nå bestilt noen "nye" som forhåpentligvis er bedre på min arm. Av en eller annen grunn så har jeg latt gummireimen ligge på kontoret - den SKAL på i morgen:cool:

Klokka virket mindre i dag inntil jeg skjønte hvorfor så å si alle Paneraier jeg har sett har noen småmerker. Klokka bygger mye også i høyde noe som gjør at det er enkelt å komme bort i bordkanter, oppvaskmaskin osv. Kanskje Panerai burde levert med små puter på kassa for å ta av alle sammenstøt som vil komme?

Men, fortsatt så ligger denne klumpen særdeles godt på hånda og jeg tar meg selv i å innta positurer hvor klokka synes for andre. Litt Se-på-min-bad-ass-mother-fucker-klokke. Veldig usikker på om dette er en riktig utvikling for meg:confused: Kanskje jeg burde få noen matchende tatoveringer?

....to be continued

Svar til trådtittelen: Ta det med ro, den kan taes av! :p

Synes den satt pent på armen, spesielt mtp at du startet å beskrive den som et veggur. Men så har du jo som du sier ikke de minste håndleddene, så det var vel egentlig som forventet? Du skal uansett ha kudos for å ikke bruke den med dress. Hilsen en som bryr seg en bitteliten smule om klesstil, i tillegg til klokker. 44mm Panerai er riktignok bedre til dress enn f.eks. AP ROO, men pent er ingen av delene. :rolleyes: *løpe av gårde før noen av subforumets stampostere jager meg ut

Jeg må bare si det TP, det høres ut som du har funnet den perfekte sommerklokken din. Den ser bra ut på armen din, du FØLER deg badass, du er stolt av den og vil vise den frem, den har gmt og du kan svømme med den:)

Kult prosjekt! Syns jeg har sett deg prøve Panerai på lanken og det ser bra ut. Er gøy å ha noe som er veldig ulikt resten av samlingen også :D
Har vært heldig å få prøve et par Paneraier i det siste jeg og, og de er jo veldig kule! Spent på fortsettelsen din :)

. Veldig usikker på om dette er en riktig utvikling for meg:confused: Kanskje jeg burde få noen matchende tatoveringer?

....to be continued

hmm, er det sånn å forstå at du ser koblingen: uten tatoveringer ingen PAM og i motsatt fall uten PAM ingen tatoveringer? I så fall er det flere, herunder undertegnede, som pt sliter i den ene eller andre retningen og siden tatoveringer ikke lar seg overføre så er det vel PAM'n som etterhvert må overdras om ikke tatoveringer anskaffes;)

Kanskje jeg burde få noen matchende tatoveringer?

....to be continued

Go go go - jeg kan se en drage som bukter seg oppover armen din og ender på brystpartiet hvor den spruter ild utover resten av overkroppen!

;););)

Don't get med wrong - tatoveringer av en flink tatovør er kunst!

Dagens underarm ;)

20060929_0160.jpg

Da har klokka kommet seg på den medfølgende gummireimen - gudskjelov:D

Altså, den originale skinnreimen er noe herk. Kjenner at sømmene gnager inn i huden. Her satset det tungt på at de uoriginale skinnreimene jeg har bestilt er bedre.

Klokka fikk en totalt annerledes bærekomfort:cool:

null_zps4859c578.jpg
[/IMG]

Dag 9

Har nå fått noen nye lærreimer - vesentlig bedre enn originalreimen:D

null_zps96abedd9.jpg
[/URL][/IMG]

null_zpscbe7eeaf.jpg
[/URL][/IMG]

Alt er stort på Panerai - også spenna. Dette må være den største spenna jeg noensinne har hatt - er dog ikke ubehagelig eller i veien selv om det ser slik ut.

Til helgen skal GMT-funksjonen få prøvd seg da jeg tar en tur til en annen tidssone:cool:

Oppsummering

-ny lærreim er vesentlig bedre og gjør det enklere å bære klokka
-den er fortsatt stor
-folk skal prøve klokka mi! Er fortsatt ikke sikker på om det er positivt:confused:
-går fortsatt ikke under skjorteermen
-den er tøff:cool: