Hi-Fi tråden

Ja, boksene blir store som kjøleskap, men får hjul på undersiden, i form av en drøss maskinlager så de kan rulles frem og tilbake. Og
Madammen synes de åpne bafflene på 80cm bredde var fine....

Her er mockupen fra i fjor. Blir noe lignende disse. Disse var i 12mm poppel. Mine blir i 38mm MDF forsterket med glassfiber. Done by others er gull for meg.


Kjøpte ikke du TAD 2402 klonekassene til madman?
Ble de noen gang testet ut før du bestemte deg for å endre retning til mer custom saker?
 
Har begynt prosessen med å oppgradere lyden i stua. Har fra før en gammel JBL-lydplanke.

Var innom HiFi-klubben for å se hva som fantes. Hadde egentlig sett for meg en Sonos Arc lydplanke, men ble heller anbefalt dette settet:

Har ikke peiling på lyd, så hva mener folket?

Av det du nevner så ville jeg heller gått for en Klipsch the fives aktive høytalere, mulig å koble til tv via hdmi arc og ellers spiller bra til det meste. Støtter også KEF lsx som klarer å yte litt mer høyoppløselig og presist, men ville ha heller gått for the Fives, de gjør det mye bra og noe bedre enn lsx. Prismessig kommer du klart best ut med the Fives.
Ser nå at the sixes har ganske bra pris, men de levers ikke med hdmi arc slik som the fives.
klipsch-sixes-aktive-hoeyttalere-valnoett
 
Redigert:
Stikk å hør på KEF lsx + en sub. Tror du får mye bedre lyd for pengene der.
Takk for tips! Skal få hørt på disse. Likte også at det et AirPlay på dem. Hvor avhengig er man av en sub? Vet du om man kan lære dem til å bli styrt med fjernkontrollen til TV-en?

Av det du nevner så ville jeg heller gått for en Klipsch the fives aktive høytalere, mulig å koble til tv via hdmi arc og ellers spiller bra til det meste. Støtter også KEF lsx som klarer å yte litt mer høyoppløselig og presist, men ville ha heller gått for the Fives, de gjør det mye bra og noe bedre enn lsx. Prismessig kommer du klart best ut med the Fives.
Ser nå at the sixes har ganske bra pris, men de levers ikke med hdmi arc slik som the fives.
klipsch-sixes-aktive-hoeyttalere-valnoett

Har sett litt på the fives. Savner AirPlay, men den har HDMI Arc som er en fordel. Er de verdt 4k mer?
 
Har sett litt på the fives. Savner AirPlay, men den har HDMI Arc som er en fordel. Er de verdt 4k mer?

Nå svarer jeg for mine ører, jeg mener the fives er bedre til litt forskjellig bruk, den kan også suppleres med ekstra bass. Prismessig må du selv kjenne etter, av og til har jeg feks anledning til å kjøpe KEF til 20% avslag hos en av elektrokjedene. Selv det er ikke nok for min del og velge de fremfor the fives. Må nevnes at jeg har kun en gang sammenlignet disse mot hverandre, og at jeg taler for mine ørene. Det kan være annet tilfelle for din del. :)
 
Nå svarer jeg for mine ører, jeg mener the fives er bedre til litt forskjellig bruk, den kan også suppleres med ekstra bass. Prismessig må du selv kjenne etter, av og til har jeg feks anledning til å kjøpe KEF til 20% avslag hos en av elektrokjedene. Selv det er ikke nok for min del og velge de fremfor the fives. Må nevnes at jeg har kun en gang sammenlignet disse mot hverandre, og at jeg taler for mine ørene. Det kan være annet tilfelle for din del. :)


Jeg har KEF LSX i stua og The Fives i kjellerstua. Foretrekker LSX en de fleste gangene. De spiller renere og klarere og lyden fremstår mer oppløst. Prismessig så ligger disse nå på 7995,-. Vanvittig mye lyd for pengene, selv uten Sub.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Noen som har en ide til hvordan man kan sende signal fra en Technics 1200 til en trådløs høytaler? Finnes det en magisk boks som spilleren kan kobles i for å få sendt lyden avgårde og inn i den digitale tidsalder?
 
Jeg har KEF LSX i stua og The Fives i kjellerstua. Foretrekker LSX en de fleste gangene. De spiller renere og klarere og lyden fremstår mer oppløst. Prismessig så ligger disse nå på 7995,-. Vanvittig mye lyd for pengene, selv uten Sub.

Går nok mot KEF LSX. Har du de koblet mot TV-en? Er det mulig å styre volumet med fjernkontrollen til TV-en, eller må man ha enda en fjernkontroll?
 
Går nok mot KEF LSX. Har du de koblet mot TV-en? Er det mulig å styre volumet med fjernkontrollen til TV-en, eller må man ha enda en fjernkontroll?


Jeg har ikke TV i stua, så det har jeg ikke prøvd. Men vil tro du kan sette volumen på litt over middels på LSX en og så styre resten med TV fjernkontrollen. Sånn funker det i hvertfall i TV stua der jeg har en NAIM- Muso.
 
Tusen takk for all hjelp. Dette forumet er fantastisk!

Går for KEF LSX og satser på at vi får til å justere volumet med fjernkontrollen til TV-en eller AppleTV.
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Tusen takk for all hjelp. Dette forumet er fantastisk!

Går for KEF LSX og satser på at vi får til å justere volumet med fjernkontrollen til TV-en eller AppleTV.

Er i samme situasjon som deg, så oppdater gjerne når du har fått testa! Å styre med én fjernkontroll er første kriterium her.

Det virker som at KEF LSX og Klipsch the fives er to gode alternativ. For min del er det greit å slippe sub, men jeg er åpen for 2x passive høytalere med en eller annen form for forsterker (eller hva man nå trenger...)
 
Er i samme situasjon som deg, så oppdater gjerne når du har fått testa! Å styre med én fjernkontroll er første kriterium her.

Det virker som at KEF LSX og Klipsch the fives er to gode alternativ. For min del er det greit å slippe sub, men jeg er åpen for 2x passive høytalere med en eller annen form for forsterker (eller hva man nå trenger...)
Skal oppdatere. Er ikke noe hast, så venter sikkert på 20% på Power før vi slår til. Ønsker heller ikke sub i stua, og å styre med én fjernkontroll er absolutt et kriterie her også.