- Medlem
- 26. april 2011
Jeg har et budskjett på ca 20 inkl kabler, jo mer rabatt jo bedre opplegg.
Det frister med digitalt sa dette trolig blir den nye standarden, og jeg skal ha bra DAC, enten innebygget, eller ekstern.
Bør, ha muligheten for å ha god lyd i mange mange år da.
Joa, du vil ha god lyd i mange år, men dessverre er anleggsbasillen like brutal som klokkebasillen = oppgradering/utprøving er påkrevd om du vil eller ei
For 20' får du mye bra lyd (iallefall om konsenterer deg om stereo og dropper surround), men som de fleste som skal kjøpe en ny klokke her på TS får anbefaling om å kjøpe brukt vil jeg gjøre det samme for anlegg! Kompentene blir ikke slitt, iallefall ikke de første 5 årene, og allerede etter 1-3 år er det halv pris på bruktmarkedet.
CD/vinyl er definitivt mye bedre enn digitalt. Spiller Wimp til daglig da det er praktiskt og stor tilgang, men om jeg skal lytte må jeg frem med CD pga sykt mye bedre lyd.
Har hatt litt ulike Dali høyttalere, ganske trygt kjøp. Samtidig ville jeg sjekket hifisentralen.no sitt bruktforum, etter min erfaring hakket hvassere enn avforum. Vært innom Oslo HiFi Center? De har ofte gode tilbud, spesielt på Audio Physics.
Og som for klokker må du bestemme bruksområde og ønsket lydbilde. Selv er jeg hekta på åpen, detaljert lyd med kontant bass. Funker ikke så bra på dårlige innspiller alle Jokke og DeLillos, men alle kvalitetsinnspillering uansett sjanger er magiskt