Det riktige ordet er prioritering, ikke offer. Hvis du elsker musikk, så prioriterer du detJeg kan godt forstå at mange ikke ser greia med hifi, siden et velfungerende og vellydende oppsett krever såpass mye offer og analytisk tilnærming
Det riktige ordet er prioritering, ikke offer. Hvis du elsker musikk, så prioriterer du detJeg kan godt forstå at mange ikke ser greia med hifi, siden et velfungerende og vellydende oppsett krever såpass mye offer og analytisk tilnærming
jepp - fantastiske hodetelefoner, men ikke særlig nøytrale og de ofrer litt nøyaktighet for å tegne opp et i overkant luftig og stort lydbilde.@Bjarnetv Finfin samling av hodetelefoner, og spennende eksperiment.
Er det Stax Sigma innerst? De har jeg aldri sett i levende livet.![]()
jeg har prioritert å ofre sånn ca 1/3 av stuen på hifiDet riktige ordet er prioritering, ikke offer. Hvis du elsker musikk, så prioriterer du det![]()
du skulle bare visst... hifi er nok nasjonalhobbyen til oss avvikere og bygdeoriginalerJeg kjenner at klokkehobbyen plutselig ble helt normal![]()
Jeg er involvert i ett såkalt High-end hifi-selskap(AudioCenteret AS) og er klokke-interessert/gal… ja der er flere likheter her. Ganske mange av våre kunder i AudioCenteret har mye fint på armen…, men om jeg skal trekke frem noe positivt med klokkeinteressen er vel at den er mer konevennlig(WAF).Jeg kjenner at klokkehobbyen plutselig ble helt normal![]()
Ja, det er jo herlig entusiasme og nerding man godt kan kjenne seg igjen i. Jeg synes det er utrolig gøy å lese og se bilder av andres interesse av ting jeg nødvendigvis ikke forstår så mye av selv.Jeg er involvert i ett såkalt High-end hifi-selskap(AudioCenteret AS) og er klokke-interessert/gal… ja der er flere likheter her. Ganske mange av våre kunder i AudioCenteret har mye fint på armen…, men om jeg skal trekke frem noe positivt med klokkeinteressen er vel at den er mer konevennlig(WAF).
Du burde prøve nærfeltslytting. Blir som hodetelefoner på steroiderSolgte stuestereoen i 2014,gikk over til hodetelefoner.Angrer ikke.Men savner stue stereo’n innimellom.
Endte opp med Beyerdynamic og Grado
Sitter her å lurer på om jeg skal bestille et par Vestlyd 12 å ha i kjellerstuen. Gamle sub’n røk nettop.resten av anlegget er også veldig gammelt.bør vel evt ha en ny forsterker også.Har en gammal Yamaha vintage reciver.Du burde prøve nærfeltslytting. Blir som hodetelefoner på steroider![]()
Her har du jo muligheten til å prøve noe moro. Finn deg en god lenestol (vi har en egen tråd for det også) koble Sonos Amp og Gale-høyttalerne. Når du sitter i hvilestilling i stolen skal du kunne ta på fronten av høyttalerne. Tenk et triangel med hode-høyttaler-høyttaler.Sitter her å lurer på om jeg skal bestille et par Vestlyd 12 å ha i kjellerstuen. Gamle sub’n røk nettop.resten av anlegget er også veldig gammelt.bør vel evt ha en ny forsterker også.Har en gammal Yamaha vintage reciver.
Eller er det mer fornuftig med en Sonos lydplanke og sub?-sonus går vel ut på dato en dag i fremtiden..
Mulig litt sonus/multirom rundt om i huset gir mer glede.
Har jo to monitorer så fungerer.så en sonos amp og en sonus sub sammen med disse hadde kanskje vært hårete nok…?
Subben ligger baki bilen å er på vei til elreturen