Hi-Fi tråden

Går nok mot KEF LSX. Har du de koblet mot TV-en? Er det mulig å styre volumet med fjernkontrollen til TV-en, eller må man ha enda en fjernkontroll?

Jeg har ikke TV i stua, så det har jeg ikke prøvd. Men vil tro du kan sette volumen på litt over middels på LSX en og så styre resten med TV fjernkontrollen. Sånn funker det i hvertfall i TV stua der jeg har en NAIM- Muso.

Tusen takk for all hjelp. Dette forumet er fantastisk!

Går for KEF LSX og satser på at vi får til å justere volumet med fjernkontrollen til TV-en eller AppleTV.

• Liker
Reaksjoner: Readerfly
Tusen takk for all hjelp. Dette forumet er fantastisk!

Går for KEF LSX og satser på at vi får til å justere volumet med fjernkontrollen til TV-en eller AppleTV.

Er i samme situasjon som deg, så oppdater gjerne når du har fått testa! Å styre med én fjernkontroll er første kriterium her.

Det virker som at KEF LSX og Klipsch the fives er to gode alternativ. For min del er det greit å slippe sub, men jeg er åpen for 2x passive høytalere med en eller annen form for forsterker (eller hva man nå trenger...)

Er i samme situasjon som deg, så oppdater gjerne når du har fått testa! Å styre med én fjernkontroll er første kriterium her.

Det virker som at KEF LSX og Klipsch the fives er to gode alternativ. For min del er det greit å slippe sub, men jeg er åpen for 2x passive høytalere med en eller annen form for forsterker (eller hva man nå trenger...)
Skal oppdatere. Er ikke noe hast, så venter sikkert på 20% på Power før vi slår til. Ønsker heller ikke sub i stua, og å styre med én fjernkontroll er absolutt et kriterie her også.

Bruker sonos amp sammen med b&w cm9 i loftstuen og det funker bra. Burde nok hatt kraftigere forsterker men WAF spilte en betydelig rolle her. I stuen ble der sonos beam som er en kraftig forbedring på tv-lyden men litt puslete til musikk. Brukervennlig og greit for hele familien.

Hvordan klarer Sonos AMP å drive høyttalerne? Er i modus selv om å kjøpe inn mer streaming ( Bluenod.)

Har CM8 som dras av både for-forsterker og effektforsterker. Enda skulle disse hatt mer strøm. Veldig nysgjerrig på lyden med Sonos AMP? :)

Hvordan klarer Sonos AMP å drive høyttalerne? Er i modus selv om å kjøpe inn mer streaming ( Bluenod.)

Har CM8 som dras av både for-forsterker og effektforsterker. Enda skulle disse hatt mer strøm. Veldig nysgjerrig på lyden med Sonos AMP? :)
Jeg tror den kanskje er i minste laget til cm9, var merkbart mer trøkk og fylde med Nad c165 og c275 som jeg hadde før. Men for all del, det spiller fortsatt ganske drøyt i loftstuen hos meg. Litt kompromiss med lyd vs brukervennlighet og funksjonalitet.

Jeg tror den kanskje er i minste laget til cm9, var merkbart mer trøkk og fylde med Nad c165 og c275 som jeg hadde før. Men for all del, det spiller fortsatt ganske drøyt i loftstuen hos meg. Litt kompromiss med lyd vs brukervennlighet og funksjonalitet.
Sonos amp HR vel 2x100 watt i 8ohm?
er nok strømforsyningen som er dårlig.
cambridge evo 150 er Waf og brukervennlig som bare det, hvis du er på utkikk etter noe mer litt mer omf