Vinylknut har en ganske omfattende oversikt.Har begynt å spille litt plater igjen. Hvor kjøper dere vinyl på nettet? Har kjøpt en del fra Big Dipper før. Noen andre bra nettbutikker?
Stor forskjell på Atom og Nova?Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ(og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)Vis vedlegg 382071
Vet ikke om det er sammenlign bart. Hadde QR3 før R3 Arreté og det er latterlig forskjell. QR3 er altså ikke i nærheten. Milevis unna.. Elektronikken er det fortsatt noe å hente på, selv om stuen er en akustisk katastrofe.Stor forskjell på Atom og Nova?
Har både Klipsch Heresy IV og Audiovector QR3 på Atom, ikke hatt følelse av mangel på kraft. Også hørt Klipschen på Nova uten at jeg husker stor forskjell fra Atom, men Klipschen har kanskje ikke sååå mye å gå på før du endrer lydbildet med rør?
Lite musikktips for kvelden:+
Og jeps: lykke ved musikk kan lett overgå lykke ved klokke![]()
Kjenner R3 Arretè godt og enig at R3 ikke kan sammenlignes (altså virkelig ikke!) - men var nysgjerrig på eventuelle erfaringer på forskjell mellom Nova og Atom. Men kanskje ikke relevant spm gitt ulike høyttalere.Vet ikke om det er sammenlign bart. Hadde QR3 før R3 Arreté og det er latterlig forskjell. QR3 er altså ikke i nærheten. Milevis unna.. Elektronikken er det fortsatt noe å hente på, selv om stuen er en akustisk katastrofe.
Nå har jeg ikke testet i eget hjem, men ganske krystallklart i alle Audiovector/Naim forum at en Nova er mer passende. Har selv hatt en BMW 523i og var drit fornøyd,…. Men… 535..Kjenner R3 Arretè godt og enig at R3 ikke kan sammenlignes (altså virkelig ikke!) - men var nysgjerrig på eventuelle erfaringer på forskjell mellom Nova og Atom. Men kanskje ikke relevant spm gitt ulike høyttalere.
Svaret jeg frykta!Nå har jeg ikke testet i eget hjem, men ganske krystallklart i alle Audiovector/Naim forum at en Nova er mer passende. Har selv hatt en BMW 523i og var drit fornøyd,…. Men… 535..![]()
Herlig at du liker analogien min fra 1999. Over og ut. Bare god stemning. Godt både du og jeg koser oss med Atomen vi har da… God helg..Svaret jeg frykta!
R3n humper og går sammen med TVn i kjellerstua. Atom er enkel med HDMI-arc og Spotify. Men i stua til Klipsch kan jeg fortsette og dyrke hobbyen med «535» som mål![]()
Trolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ(og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)Vis vedlegg 382071
Venstre høyttaler er dessverre klint til veggen. Det må dessverre bli slik i denne stua, med denne kona.Eg ser du har klikt høytaleren både inn til veggen og oppetter platespiller . Er dei såpass lette å plassere ?
Eg jakter løsning på stua , men fruen meiner at då må det estetiske ivaretas og dessuten så har vi jo sonos.
Dessuten har jo eg et svært stereoanlegg i kjellerstua. ( jaja )
Sjølv om eg synes sonos er bra det , så stopper det liksom litt med Radiolytting og lett bakgrunnsmusikk. Mulig noken plasseringsvennlige små høytalere hadde kunne funket , men dei fleste eg liker lyden på er for store og då har dei omtrent samme fotavtrykk som en gulvstående.
"Denne konen " hehe .Venstre høyttaler er dessverre klint til veggen. Det må dessverre bli slik i denne stua, med denne kona.Relativt plasseringsvennlige da porten er under selv om ideelt sett skulle de vært en halvmeter fra veggen.
God lyd sørger i hvert fall i tredobling musikkavspilling i stuen.
En kompis av meg byttet nylig ut sin Atom med NDX2. Det var en "helt grei", dog dyr, streamer-upgrade. Anlegget består ellers av en Octave-forsterker (samt en Super Black Box) og høyttalere fra Avantgarde Acoustic, og ikke minst en strømrenser fra Isotek. Det låterTrolig feil forum, men mine ny Audiovector R3 Arreté gir meg mer lykke enn min seneste 126610LV. Djezes christ(og dette før min Naim Atom er byttet ut med Nova)
Ligningen kone/lyd/pris/brukervennlighet er uløselig."Denne konen " hehe .
Vel ja er omtrent samme eg må ta hensyn til.
Har en liten hang til jbl l100 og klipsch heresey type høytalere . Men så var det plassen då , ja og om dei faktisk spiller slik i dag som eg meiner å huske dei spilte for 30/40 år tilbake.
Fornuften tilsier noken små høytalere som kan plasseres kor som helst . Men då må en ha dynamiske høytalere som kan gi stort lydbilde på lavt volum .