Heuer Flyback Luftforsvaret

Ikke så stort tilsig av nye nummer, men en og annen dukker jo opp. Jeg setter stor pris på en PM hvis noen har en klokke som ikke er nevnt.
123367.jpg
 
Hei igjen.
For ca. 3 uker siden, var på Klokkeriet til salgs ( auksjon) en Norsk Heuer 1550SG til salgs for 52 000.- ( senere justert til 49.000.-) og merket som utsolgt. Nå er det samme klokke( fra samme selger) på Chrono24 til salg for 49.000.-?!?

Hva syns dere om det ?
Mvh
 
Redigert:
Hei igjen.
For ca. 3 uker siden, var på Klokkeriet til salgs ( auksjon) en Norsk Heuer 1550SG til salgs for 52 000.- ( senere justert til 49.000.-) og merket som utsolgt. Nå er det samme klokke( fra samme selger) på Chrono24 til salg for 49.000.-?!?

Hva syns dere om det ?
Mvh

Du har ikke lagt ved lenke, men jeg tror dette er min gamle Bund (altså ikke en Luftforsvaret).

Det er en korrekt Bund med usignert kasse og uten fly-back, dvs. at den ikke er merket 1550SG mellom lugsa og med valjoux 23-verk. Den er priset høyt slik jeg ser det, selv om det er en meget pen og korrekt Bund.

Og at den er havnet på Chrono24 er også et tegn på at den er priset for høyt, det er som kjent kirkegården for over-prisede klokker. :)
 
Du har ikke lagt ved lenke, men jeg tror dette er min gamle Bund (altså ikke en Luftforsvaret).

Det er en korrekt Bund med usignert kasse og uten fly-back, dvs. at den ikke er merket 1550SG mellom lugsa og med valjoux 23-verk. Den er priset høyt slik jeg ser det, selv om det er en meget pen og korrekt Bund.

Og at den er havnet på Chrono24 er også et tegn på at den er priset for høyt, det er som kjent kirkegården for over-prisede klokker. :)
Hei SpaceCowboy :)
Sorry at jeg la ikke ved lenke ..nå gjør jeg det.
Du har rett......det er ikke fly-back .... derfor lurte jeg på det...
Du har sett begge mine Heuer ;)
Her er lenken :
fb://group/?id=749783235074819&view=permalink&object_id=1677845298935270...

Her er copi av annonsen på Klokkeriet den 18.06.




Heuer Bund SG 1550 selges før jeg rekker å ombestemme meg.

Dette er ifølge Simen Solvold / Urtjenesten Norges fineste SG 1550 - og han vet hva han snakker om :) Denne var på service hos Simen i 2015, og han har servet utallige Heuer chronografer.

Klokken er tidligere eid av Arne Rasmussen som er en nestor på vintage Heuer i Norge.

Disse to faktaene gir trygget på to måter: 1: klokka er i god stand. 2: Dette er ekte vare - altså en militær Bundeswehr som er legit.

Det er sjelden man finner en som er i SÅ god stand som dette, særlig med jevn patina over alt. På de fleste andre man finner ser man klar antydning til enten rust eller irring på chronopushere. Skiven har og "liten T" kl 6, som bekrefter at denne er militær, og ikke fra det sivile markedet som de uten T.

Man kan lese side opp og side ned om Bund, og variasjoner som finnes. Denne har Valjoux 23 (altså ikke flyback). Den har ikke serienummer mellom lugs, men inskripsjon på baklokket. Alt tritium inntakt, og med en fantastisk patina!

Klokka er 42 i diameter, så finfin størrelse.
Remmen som sitter på er kamel bestilt fra @ [100001063351724:Sandra Visser], den har et vintage preg, men er utrolig myk og behagelig.

Jeg har mye mer informasjon om denne klokka, så kontakt meg om du er interessert!

Korrekt pris på denne er vanskelig, så jeg er åpen for bud og eller bytter (på PM)

Mvh
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
En liten oppdatering på disse klokkene. Jeg har fått samlet inn 42 forskjellige eksemplarer av klokken(nei alle er ikke mine), hvorav jeg har fått bildet av baklokket på 33 av disse. De fleste i Norge, men også noen utaskjærs. Hvis noen sitter på en som ikke ligger inne så ta gjærne kontakt.
TS.jpg