Heuer Flyback Luftforsvaret

Her er en mulighet til å skaffe seg en gammel røver. Noe arbeid må påberegnes, men kanskje det er verdt det? Ny viser til kronografen og litt jobb med skiven nede kl 8. Det som kanskje kan gi størst utfordring er hvordan reimen er festet til kassen. Jeg kjenner ikke disse festene, men det ser ikke helt optimalt ut. Det kan jo hende at kassen er skadet pga dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Hadde du denne på lista @Ompalompa ? Og hvor finner jeg lista btw ?

Til objektet, enig med deg om remfeste . Kan ha medført noe uønsket modding, korrekt viser lar seg vel skaffe men den nuller jo heller ikke korrekt ut ser det ut til. Og skulle gjerne ha sett nr mellom lugsa..
 
Hadde du denne på lista @Ompalompa ? Og hvor finner jeg lista btw ?

Til objektet, enig med deg om remfeste . Kan ha medført noe uønsket modding, korrekt viser lar seg vel skaffe men den nuller jo heller ikke korrekt ut ser det ut til. Og skulle gjerne ha sett nr mellom lugsa..
Denne har matchende snr mellom hornene og baklokket, og er et nytt tilskudd på listen. Jeg hadde en dialog med selgeren, men han gikk helt stealth når jeg påpekte manglene og lurte på om han kunne sende meg flere bilder. Jeg skal se om jeg får redigert den og lagt den ut på ny.
 
  • Liker
Reaksjoner: Langtransport
Screenshot_20180126-160044~01.png
 
  • Liker
Reaksjoner: karatekid
Her er en oppdatert liste de på nummerene jeg har så langt. Siste siffer er sensurert etter avtale med eiere. Hvis noe har informasjon utover det som står her, så fyll gjerne inn. Bilder, nye serienummer eller bekreftelser på serienummer mellom hornene.
12.jpg
 
Her er en oppdatert liste de på nummerene jeg har så langt. Siste siffer er sensurert etter avtale med eiere. Hvis noe har informasjon utover det som står her, så fyll gjerne inn. Bilder, nye serienummer eller bekreftelser på serienummer mellom hornene.
Vis vedlegg 77313

Interessant! Det er betryggende å se at at serienummer ofte er i samme "range" innenfor de forskjellige årene. Ser at du har noen som er grønne og noen som er oransje, noen betydning? Ellers: Du ønsker mer informasjon, er det noe spesifikt du ønsker? Jeg har ikke hatt en foto-session for mitt eksemplar, kan event. ta bilder av serienummer, nummer mellom lugs osv. og sende på PM.
 
Som du nevner så er det til en viss grad sammenheng mellom serienummer og årstall de ble gravert i Norge.
Eneste unntak er vel et eksemplar med firesiffer gravering fra 1976. Alt annet fra 1976 har fem siffer i serienummer. Det kan jo hende at denne er en overligger fra perioden 1972-1974 og er blitt gravert i 1976. Jeg har ikke sett serienummer mellom hornene på denne og håper at noen evt kan hjelpe meg med det. Fargekodene er egentlig bare for å indikere om klokken har matchende serienummer på baklokk/lugs. Grønn er matchende og oransje er forskjellige serienummer.

Jeg har ikke bilder av skiven på de klokkene jeg har samlet, men har fokusert på bilder av baklokket. Hvis det er mulighet til å få bilder av baklokk samt nummer mellom hornene så hadde det vært supert.
 
Godt jobbet.

Det er btw meg som selger den på klokkeriet og Finn.no.
Ble en impuls greie når en grail dukket opp. Den er nå borte.
Tror ikke Heuer blir solgt nei.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
"Hørte at klokkene stoppet ved for mye G (G-krefter)", sier ofmorck i strengen litt lenger opp?

HEUER'n tålte godt G-krefter, høy hastighet og tynn luft i stor høyde! Jeg brukte min i mer enn fire år på CF-104 Starfighter i Bodø fra 1974 til 1978.
Min klokke er 100 % original og i god stand, og har ligget i en skuff mer eller mindre de siste 30 - 40 årene.
Ligger forresten i safe nå, etter at jeg forsto verdien på den blant bevisste samlere.
Klokken har selvfølgelig stor affeksjonsverdi for meg, men j
eg er ingen klokkesamler, så jeg vurderer å selge den til noen som vil ha større glede av den i hverdagen enn meg?
Har fått et bud på 6.000 EUR fra en svensk, men forstår at det er for lavt. Pluss at en norsk samler kanskje ville ha enda større glede av en såpass sjelden norsk klokke?
 
"Hørte at klokkene stoppet ved for mye G (G-krefter)", sier ofmorck i strengen litt lenger opp?

HEUER'n tålte godt G-krefter, høy hastighet og tynn luft i stor høyde! Jeg brukte min i mer enn fire år på CF-104 Starfighter i Bodø fra 1974 til 1978.
Min klokke er 100 % original og i god stand, og har ligget i en skuff mer eller mindre de siste 30 - 40 årene.
Ligger forresten i safe nå, etter at jeg forsto verdien på den blant bevisste samlere.
Klokken har selvfølgelig stor affeksjonsverdi for meg, men j
eg er ingen klokkesamler, så jeg vurderer å selge den til noen som vil ha større glede av den i hverdagen enn meg?
Har fått et bud på 6.000 EUR fra en svensk, men forstår at det er for lavt. Pluss at en norsk samler kanskje ville ha enda større glede av en såpass sjelden norsk klokke?

Supert hvis du kunne sendt en melding med litt detaljer på den klokken du har. Det hadde vært fint å ha den i listen samt fått høre hvordan de ble levert ut i 1974.
 
Med den proveniensen Heueren til @Svenn har, er det ikke unaturlig om verdien øker over det vi har sett til nå. Hvis han i tillegg lager et dokument hvor han bekrefter at den ble utlevert til ham og brukt i aktiv tjeneste, vil det sikkert hjelpe på. Vintage-samlere er jo særlig opptatt av denslags :)
 
"Hørte at klokkene stoppet ved for mye G (G-krefter)", sier ofmorck i strengen litt lenger opp?

HEUER'n tålte godt G-krefter, høy hastighet og tynn luft i stor høyde! Jeg brukte min i mer enn fire år på CF-104 Starfighter i Bodø fra 1974 til 1978.
Min klokke er 100 % original og i god stand, og har ligget i en skuff mer eller mindre de siste 30 - 40 årene.
Ligger forresten i safe nå, etter at jeg forsto verdien på den blant bevisste samlere.
Klokken har selvfølgelig stor affeksjonsverdi for meg, men j
eg er ingen klokkesamler, så jeg vurderer å selge den til noen som vil ha større glede av den i hverdagen enn meg?
Har fått et bud på 6.000 EUR fra en svensk, men forstår at det er for lavt. Pluss at en norsk samler kanskje ville ha enda større glede av en såpass sjelden norsk klokke?

@Svenn,
Enig med deg at Heuer'n tålte mye G-krefter.
Selv har jeg med mine 2 Heuer flyd i opp til 6 G uten at de har stoppet.
Jeg har fått tilbud på 50 000.- for min Heuer 320078 ( fra Ex- Jugoslavisk luftforsvar men de er ikke til salgs.... ) . Sååååå.. din , med sånn bakgrunn fra Starfighter i Luftforsvaret er mer verdt enn de 6000 EURO .

Mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: HadronCollider
Jeg ser Heuer Luftforsvaret med snr 338824/76 ble solgt for 7500.- GBP hos Sothebys nå i april. De skal vel ha 25% på den prisen, noe som gjør at kjøper må blø med 9375.- GBP eller ca 103 000.- NOK før den er på lanken. 338824/76 har vært på rundreise tidligere og ble i november 2012 solg på svensk auksjon for 1500.- GBP. Jeg vil tro Kaplans skulle ha noen % i påslag for den handelen også.


Skjermbilde 2018-04-21 kl. 09.33.41.png
 
Jeg ser Heuer Luftforsvaret med snr 338824/76 ble solgt for 7500.- GBP hos Sothebys nå i april. De skal vel ha 25% på den prisen, noe som gjør at kjøper må blø med 9375.- GBP eller ca 103 000.- NOK før den er på lanken. 338824/76 har vært på rundreise tidligere og ble i november 2012 solg på svensk auksjon for 1500.- GBP. Jeg vil tro Kaplans skulle ha noen % i påslag for den handelen også.


Vis vedlegg 89489

Når en helt ordinær masseprodusert Rolex gmt vintage, går for typ 80 k er det jo ikke dyrt