Heuer Flyback Luftforsvaret

Henger i tre, vintage kr 3,50
Henger issued Norwegian Royal Air Force kr 95

upload_2017-9-20_10-33-37.png
 
Redigert:
Nå er jeg jo lykkelig eier av begge. Til telemarkshelten er jo det å si at logikk i samlerverden bør man ikke lete etter...
Er fullstendig klar over at logikk ikke alltid hører hjemme i samlerverden. Men det jeg sa i førstepost var bare at jeg syns det er sykt mye mer ekstra å betale for et gravert baklokk. Men historien er veldig kul. Og når du sier at Bund er langt ifra Luftforsvaret så stemmer det jo ikke for det er bare baklokket som er forskjell. Og selvfølgelig følelsen da. Det blir aldri det samme med en Bund.
 
Er fullstendig klar over at logikk ikke alltid hører hjemme i samlerverden. Men det jeg sa i førstepost var bare at jeg syns det er sykt mye mer ekstra å betale for et gravert baklokk. Men historien er veldig kul. Og når du sier at Bund er langt ifra Luftforsvaret så stemmer det jo ikke for det er bare baklokket som er forskjell. Og selvfølgelig følelsen da. Det blir aldri det samme med en Bund.
Du er inne på noe vesentlig men bommer - Ja, det er bare baklokket som er forskjell - dette viser også at forskjellen er noen få offisielle Norske militærur kontra "mange" offisielle Tyske militærur. Dette gir nok en helt klar logikk med hensyn til verdi- og tilgjengelighet.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Du er inne på noe vesentlig men bommer - Ja, det er bare baklokket som er forskjell - dette viser også at forskjellen er noen få offisielle Norske militærur kontra "mange" offisielle Tyske militærur. Dette gir nok en helt klar logikk med hensyn til verdi- og tilgjengelighet.
Tom
Jeg ser den og er enig i at de norske er mye sjeldnere og derfor blir verdt mer. Så de er jo verdt det folk vil betale. Selv om jeg syns det er stivt ned nesten 100k.
 
Jeg syns ikke at en "Luftforsvaret" er verdt 3X prisen av en "Bund". Det er og blir samme klokke. Og ja, jeg har eid begge. Skulle jeg kjøpt en i dag hadde jeg funnet meg en fin "Bund" til 3000 Euro.
 
Hei .
Er ny her på TS og har lest det meste av trådene om Heuer 1550SG .

Er stolt eier av 2 stk, med serie nr : 320078 og 338879.
Den med serienr. 320078 ( på bilde uten reim- som er for øyeblikket under overhalling hos Ur-tjenesten v/ Erik og Simen) , fikk jeg som tjeneste klokke (pilot) i ex-Jugoslaviske luftforsvaret. Den har ikke noe gravert bak. Klokka har spennende historie bak seg og kjempestor affeksjon verdig for meg :)
Den andre med serienr. 338879 kjøpte jeg i 1987 , er i kjempe god stand og for 3 år siden fikk jeg gravert baksiden ( navn, luftforsvarets emblem og mitt kallenavn "Spurv 64" )

@semmern ......Hvis du har ikke skaffet deg enda Heuer , du kan låne min , men da må vi fly akro en gang sammen i Veteranklubben ;)
 

Vedlegg

  • 20170911_222654.jpg
    20170911_222654.jpg
    116,8 KB · Visninger: 0
  • 20170825_005946.jpg
    20170825_005946.jpg
    145,5 KB · Visninger: 0
  • 20170825_010100.jpg
    20170825_010100.jpg
    156 KB · Visninger: 0
Redigert:
Nå fikk jeg min Heuer med S/N 320078 tilbake fra overhaling hos Erik Sutterud :) Simen Solvold har gjort en kjempe jobb med overhaling ;) Tusen Takk ;) . Er kjempe fornøyd med kunde service, kunnskap og ikke minst pris, hos Ur-tjenesten . Anbefaler de på det sterkeste :) . P.S.Mangler 3-tall: riktig er .....S/N 338879
20171109_002245.jpg
 
Redigert: