Heuer Bund - budgivning går amok

Det er en typisk tullepris oppnådd på et auksjonshus. Dette oppstår når vintage Rolex samlerne kaster sine øyne på Heuer. Normal pris på en Heuer Bund er fortsatt rundt 3000- 3500 EURO. Det er null problem og finne en fin en til denne prisen. Man må ikke tro at alle Heuer Bund nå flere hundre tusen kroner. Jeg har solgt et par Luftforsvaret Bund til utlandet, og de oppnår ikke noe spesielt høyere pris enn en tysk klokke.
 
Siden det ikke var en feil er det lett å mistenke at det er et Biver stunt.
hodinkee-talking-watches-jean-claude-biver-lvmh-benjamin-clymer.jpg
 
Kan la min gå for $43.999 om noen er interessert. Den er jo litt mindre verdt siden den mangler 3H osv ...

Og @UJU så har du et poeng der ja, men siden det er sexy-plexi og et fall på hele 12cm, lot jeg det stå til:D
(Tar ALDRI av meg klokken i nærheten av gulvfliser mer, ever!)

Ja, du lærte vel fra første gangen.. ;)
 
Her er det nok noen som går på en smell:( Denne kan umulig være the real deal.. Jeg er ingen ekspert, men dette er vel nyere 1550 når alt kommer til alt.
IMG_8650.PNG

IMG_8652.PNG
 
Nei Det er jo vanlig pris for en sternzeit regulert for tiden
Prisen er vel lav den for en sternzeit, men poenget mitt var at dette nok ikke er en sternzeit. Ser ut som en vanlig utgave de har modifisert med litt tekst på skiva:) Da blir dette raskt en veldig dyr vanlig Bund.

Ikke vet jeg, var bare noe som ikke stemte med den skiva og teksten:rolleyes:
 
Ser ut som kasse og medfølgende skive stemmer (1551sgsz), men eske/papirer etc. er vel på bærtur. Reim har også annet serienummer enn klokka, vet ikke om det pleier å være sånn? Rart å ikke ha bilder av urverk også.

Prisen er vel lav den for en sternzeit, men poenget mitt var at dette nok ikke er en sternzeit. Ser ut som en vanlig utgave de har modifisert med litt tekst på skiva:) Da blir dette raskt en veldig dyr vanlig Bund.

Ikke vet jeg, var bare noe som ikke stemte med den skiva og teksten:rolleyes:
 
Ser ut som kasse og medfølgende skive stemmer (1551sgsz), men eske/papirer etc. er vel på bærtur. Reim har også annet serienummer enn klokka, vet ikke om det pleier å være sånn? Rart å ikke ha bilder av urverk også.
Det jeg reagerte på var at teksten på skiven står lavere enn på andre sternzeit skiver. Ser ut som den teksten er ført på i senere tid. Noen fant det hvertfall fornuftig å betale 78 000,- for den. Auksjonen er avsluttet.
 
Det jeg reagerte på var at teksten på skiven står lavere enn på andre sternzeit skiver. Ser ut som den teksten er ført på i senere tid. Noen fant det hvertfall fornuftig å betale 78 000,- for den. Auksjonen er avsluttet.

Det er mulig det er en redial/fake skive, men man bør ta høyde for at Bund-klokkene i utgangspunktet ikke er regulære kommersielle modeller (som er lettere å vurdere ift originalitet) men militære ur med alt det innebærer av servicedeler osv.

Derfor er den generelle tendensen at man a) ikke helt vet hva som er originalt til en gitt modell eller ikke og b) prisene er relativt sammenlignbare også for Bund som helt klart har service-skiver, service-kasser osv.

Sternzeit-klokkene har jeg sett variasjoner på hhv. font og størrelse, jf. dette eksemplaret postet av Jeff Stein. Den er ganske forskjellig fra skive-varianten i denne i brownsnout-oversikten. Så det skal ikke være lett... :)