Heuer Bund - budgivning går amok

Jeg forstår ikke dette. Det er en Bund til i samme auksjon lot 76 tror jeg og den ligger på et helt normalt nivå. Jeg kan ikke se noe som skulle tilsi den vanvittige budgivningen , kanskje noe kan oppklare?
 
Ja, hvorfor akkurat denne Bunden går såpass høyt er et mysterium.
Kanskje noen som "troller" auksjonen?
 
Den har jo heller ikke `liten T`neders på skiven? Noe som vel gjør at skiven aldri har vært en militær model, som igjen ikke helt henger på greit med baklokket? Hmmm, her må ekspertisen på banen @SpaceCowboy

Min sier "Hei" btw ;) Og håper det ikke er feil på prisen, hehe
Skjermbilde 2016-11-29 kl. 20.59.41.png
 
Redigert:
Thank you for your inquiry. This is just a nice example of a Heuer Bundeswehr and everything about the watch is stated in the description. As for the high bid it appears that two people are very interested and that’s the interesting thing about auctions is that sometimes you cannot predict these things. Please let me know if you have any other questions and have a nice day.


Så et generelt svar der altså ;p
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Har ikke erfaring med slike auksjonshus, men ville tro at de kjører relativt hardt på for at betaling må skje...i dette tilfellet, nette sum av 355000 nok..:eek:
 
Mulig det er tilfeldigheter, mulig det er en trend. Mye rare priser på vintage hos auksjonshusene for tiden. Jeg svarte dette i en tråd på FB:

I have noticed that the trend at the latest auctions (Sotheby's, Antiquorum) has been a tremendous increase premiums related to the condition of vintage watches. A couple of SM300s from 66 comes to mind. One redial another original, original was hammered at USD 22,000, the redial at USD 5,000. So I would guess that's what we see here. I haven't studied the pics, but if the 1550SG is visible between the lugs it can be assumed the watch has seen military service. This demands a premium as well. Also the 3H is the most popular dial adding to the desirability. Probably good news for the owners of Heuer Luftforsvaret watches.

Uansett: USD 44.000 er sjukt. I alle fall hvis man ser hvor usikkert det er å handle fra disse auksjonshusene, det er mye franken som legges ut har jeg sett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Kan la min gå for $43.999 om noen er interessert. Den er jo litt mindre verdt siden den mangler 3H osv ...

Og @UJU så har du et poeng der ja, men siden det er sexy-plexi og et fall på hele 12cm, lot jeg det stå til:D
(Tar ALDRI av meg klokken i nærheten av gulvfliser mer, ever!)