Har du kvittet deg med CD-ene?

Min første bil var en slik, med Blaupunkt CD-spiller. Alpinweiss 535i, med BBS trådfelger. Savner lyden, draget, utseendet og kjøreegenskapene til den bilen.
IMG_2973.JPG

Jeg handler fortsatt fysisk musikk. Streaming? Nix!
Jeg kjøpet CD pg ripper den til turbruk. Ingenting er som å ha et fysisk album. Vinylen finnes i hyllen men blir for lite brukt.

Det plager meg at jeg har noen CDer fra den tiden det var kopibeskyttelse på dem. Noen som har forslag til god SW til å rippe disse? (Blant annet en fin CD av After Forever).

Når jeg skaffer meg en stykk ny CD så spiller jeg denne så mye at å streame vul bli fryktelig dyrt. Dessuten; Det jeg har sett av utvalg hos disse leverandørene er heller så hfj dårlig. De har ikke min musikk. Spar pengene og velg CD!

8

Det største problemet (bortsett fra dårlig utvalg) er at musikken kan forsvinne fra strømmetjenestene like fort som den dukker opp.
Foretrekker fortsatt å ha en dedikert media-pc med lokalt lagret musikk, men kjøper den selvfølgelig digitalt om mulig, så jeg slipper å måtte stresse med ripping.
Har dog måttet kjøpt 5 cd'er i år, fordi de ikke var tilgjengelig for digitalt kjøp.

LP'er kjøper jeg også masse av, men da stort sett jazz, da man som regel orker å høre på hele platen uten å bli plaget av dårlige enkeltlåter som man helst skulle hoppet over ;)

• Liker
Reaksjoner: Nicolai og Grendel