Har du kvittet deg med CD-ene?

FB_IMG_1504029963713.jpg
Ingen DAB..... En kompis sin..
 
bmw-felgen-004-4815146670754009353.jpg

Min første bil, Opel Senator. Savner den bilen mye mer enn mange av CDene jeg kjøpte på samme tid. Etter hvert har jeg hatt et par runder og rensket vekk CDer som aldri kommer til å bli hørt på igjen, men har beholdt hundre CDer kanskje. Spilles ikke så ofte, for Spotify er alltid så lett tilgjengelig, men tror nok de jeg har nå blir for alltid.

For det første er det noe litt mer spesielt i å sette på en fysisk skive, og for det andre er det langt fra alt man finner igjen på Spotify, og for det tredje minner de meg om musikk jeg har digget en gang. Hørte nettopp på Camel, In the land of grey and pink for første gang på et par år. Og det var ikke fordi Spotify minte meg på det for å si det slik.
 
Jeg hadde 500 pluss CDer som jeg pakka i esker og ga bort på Finn gratis. Angrer ikke.

Nå kjøper jeg de beste platene jeg hadde på nytt på vinyl. I tillegg har jeg en regel om at jeg bare kan kjøpe en plate i måneden sånn sånn at jeg må skikkelig overveie hva som skal inn. Ikke noe dødkjøtt denne gangen.

Mye mer kos og andakt med vinyl. Selv om jeg foreløpig kjører lyden gjennom et Sonos-anlegg...
 
Jeg handler fortsatt fysisk musikk. Streaming? Nix!
Jeg kjøpet CD pg ripper den til turbruk. Ingenting er som å ha et fysisk album. Vinylen finnes i hyllen men blir for lite brukt.

Det plager meg at jeg har noen CDer fra den tiden det var kopibeskyttelse på dem. Noen som har forslag til god SW til å rippe disse? (Blant annet en fin CD av After Forever).

Når jeg skaffer meg en stykk ny CD så spiller jeg denne så mye at å streame vul bli fryktelig dyrt. Dessuten; Det jeg har sett av utvalg hos disse leverandørene er heller så hfj dårlig. De har ikke min musikk. Spar pengene og velg CD!

8
 
Det største problemet (bortsett fra dårlig utvalg) er at musikken kan forsvinne fra strømmetjenestene like fort som den dukker opp.
Foretrekker fortsatt å ha en dedikert media-pc med lokalt lagret musikk, men kjøper den selvfølgelig digitalt om mulig, så jeg slipper å måtte stresse med ripping.
Har dog måttet kjøpt 5 cd'er i år, fordi de ikke var tilgjengelig for digitalt kjøp.

LP'er kjøper jeg også masse av, men da stort sett jazz, da man som regel orker å høre på hele platen uten å bli plaget av dårlige enkeltlåter som man helst skulle hoppet over ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Grendel