Har du kvittet deg med CD-ene?

Så du kjører ikke standsmessig Senator altså....
Har en Monza for søndagsturene...

93a0542f28f5f40e31f1520a7a0ba8ef.jpg
 
På det glade 80-tallet når CD-en kom på markedet, så var det følgende som rulet i kompisgjengen; en Ford Capri - og samme type hadde også en Ascona B.

1200px-1977-1986_Ford_Capri_S_coupe_%282010-12-28%29.jpg


ascona-b-6668261277705562616.jpg



Det aller mest paradoksale var en i gjengen som ikke hadde lappen - men som hadde den grommeste bilen: BMW 2002. :)

this-bmw-2002-is-the-culmination-of-a-20-year-love-affair-1476934189642-1000x668.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Mr Davis
Etter å ha saumfart Motorbørsen ;)



Vis vedlegg 55449

Glemmer aldri da jeg hentet denne i Lillesand (arkivbilde) En Volvo 262 C Bertone.


Tenk hvor mye lettere annonsering har blitt etter Finn.no oppsto, slipper plutselig å vente i ukesvis på at "annonsen" skulle komme på trykk (med ett bilde og meget komprimert tekst :p)
 
Lagret dem på hytta sammen med ukeblader og annet snaks av samme tidsepoke. En aldri så liten "tidskapsel" langt oppi fjellheimen er ikke så dumt..... :p
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Så det eneste som gjenstår er å kvitte seg med de fysiske kopiene, med unntak av de helt personlige greiene. Jeg har kommet så langt som å legge ut platene til noe som åpenbart var en for lav pris, sett ut fra responsen.

Hva er gangbar pris på CD plater i dag?
Sitter med en kasse med 600stk, som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med.
Rippe de er uaktuelt, etter å ha vært gjennom en slik prosess tidligere og valgte da "feil" format (Wav-"uncompressed").
 
Må innrømme at CD-samlingen fortsatt lever - dog et noe usikkert liv. Trives fortsatt i skuffen sammen med kassettene (Philips og ikke 8T dessverre - har hatt flere amerikanere, der kassetspilleren levde lenge i dashbordet på nye biler).

CD-rackene ble forøvrig sammenlignet med STD på et radioprogram for en tid tilbake - og de forsvant da kona flyttet inn.....Pirat-kopier kjøpt i et svakt øyeblikk på Balkan, en gang på 90-tallet, er også forlengst avlevert fyllingen.

Vinyl-samlingen derimot, den har gode levevilkår. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva er gangbar pris på CD plater i dag?
Sitter med en kasse med 600stk, som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med.
Rippe de er uaktuelt, etter å ha vært gjennom en slik prosess tidligere og valgte da "feil" format (Wav-"uncompressed").
Aner ikke, men tydeligvis mer enn en krone eller to pr stykk ved samlet kjøp :)

Etter at jeg kjøpte en Bluesound Vault ble rippeprosessen sømløs og levelig, alle tidligere PC-baserte forsøk har strandet kjapt. Bluesound har en opsjon for å rippe både til FLAC og MP3 (valgfri bitrate) samtidig, og fordelen er jo videre at boksen funker som en streamer både for Tidal/Spotify og for den lagrede musikken.

Ulempen med Bluesound er at den er elendig til å fortelle om det når ripping feiler.
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Jeg har ingen planer om å kaste ut CD'ene. Det er flere grunner til dette, og jeg kjøper stadig nye, (Og ny vinyl også for den del) selv om jeg også bruker strømmetjenester. En grunn er et regnestykke jeg så en gang i en musikkbransjeblogg: For at artisten skal få like stor inntekt av Spotifyspilling som av en CD, må jeg spille hele albumet 1600 ganger, ende til ende. (Jeg kan ikke gå god for tallet, men regner med at det er i målgården) De artistene jeg setter pris på fortjener litt inntekter! I tillegg er strømmetjenester alt for uberegnelige. Plutselig forsvinner katalogen (eller deler av den) til en artist. Helt uten forklaring. Og så er det jo mange litt sære utgivelser som ikke finnes tilgjengelig. Og har jeg dem på CD og harddisk så er jeg jo berget.