Har du kvittet deg med CD-ene?

Ja si det. Hvor kan de være? Ligger sikkert på loftet, kanskje jeg skal gå opp en tur å lete?.....neida.
Her går det i spillelister på Tidal. CD-ene var for meg rot, støvsamlere, feil CD i feil etui og lokk som knekker, savner dem ikke.
Har rippet endel, det ligger på en disk som heller ikke blir brukt.

Rippa alt til FLAC for en del år siden når hifi-interessen var der. Nå bruker jeg bare Spotify.

Kastet min beskjedne kasse og aldri sett meg tilbake. CD som format er jo ikke annet enn datalagring og digitalt.
Vet heller ikke hvor mye det er å hente på å rippe det inn som FLAC? CD-lyden (wav) er vel ikke langt unna beste Spotifykvalitet, i hvert fall ikke i mine ører og mitt low-end utstyr.

Å jadda. Står i stua oppetter veggen til fruens store frustrasjon... ingenting er som å lytte til et helt album... blir desverre alt for sjelden....

Grøsser dog over innkjøpspris på desse 1000+ cdene når kroner 99,- blir trekt 1 gang i mnd frå Spotify...

Savner å stå i platesjappa #nostalagi

Sist eg var innom platekopaniet (noen år sidan) hadde de begynt å selge interiør....???

Så du kjører ikke standsmessig Senator altså....

Jeg har noen titalls hengende i frontruten på min blodtrimmede Opel Manta GTE. Etter sigende reflekterer de laserstrålen slik at politiet ikke får målt fart.

Resten ligger i en boks i en bod et sted

;)

Så du kjører ikke standsmessig Senator altså....
Har en Monza for søndagsturene...

93a0542f28f5f40e31f1520a7a0ba8ef.jpg

På det glade 80-tallet når CD-en kom på markedet, så var det følgende som rulet i kompisgjengen; en Ford Capri - og samme type hadde også en Ascona B.

1200px-1977-1986_Ford_Capri_S_coupe_%282010-12-28%29.jpg

ascona-b-6668261277705562616.jpg

Det aller mest paradoksale var en i gjengen som ikke hadde lappen - men som hadde den grommeste bilen: BMW 2002. :)

this-bmw-2002-is-the-culmination-of-a-20-year-love-affair-1476934189642-1000x668.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Mr Davis
Etter å ha saumfart Motorbørsen ;)

Vis vedlegg 55449

Glemmer aldri da jeg hentet denne i Lillesand (arkivbilde) En Volvo 262 C Bertone.

Tenk hvor mye lettere annonsering har blitt etter Finn.no oppsto, slipper plutselig å vente i ukesvis på at "annonsen" skulle komme på trykk (med ett bilde og meget komprimert tekst :p)

Lagret dem på hytta sammen med ukeblader og annet snaks av samme tidsepoke. En aldri så liten "tidskapsel" langt oppi fjellheimen er ikke så dumt..... :p

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Så det eneste som gjenstår er å kvitte seg med de fysiske kopiene, med unntak av de helt personlige greiene. Jeg har kommet så langt som å legge ut platene til noe som åpenbart var en for lav pris, sett ut fra responsen.

Hva er gangbar pris på CD plater i dag?
Sitter med en kasse med 600stk, som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med.
Rippe de er uaktuelt, etter å ha vært gjennom en slik prosess tidligere og valgte da "feil" format (Wav-"uncompressed").