Har du kvittet deg med CD-ene?

Medlem
17. juni 2009
Sted
Oslo
Pokker også.

CD-ene (fire banankasser med bare bra musikk) har ligget i boden i årevis. Nå har jeg flyttet til større sted med mindre bod (!), og har derfor gjort alvor av å rippe hele sulamitten over til tapsfri FLAC på en Bluesound streamer-dings. 80% finnes nok på Tidal, men det blir ikke det samme som å ha det "håndfast" - i tillegg gir en rippet CD-samling gleden av å minne meg på hva jeg har pleid å høre på oppigjennom.

Så det eneste som gjenstår er å kvitte seg med de fysiske kopiene, med unntak av de helt personlige greiene. Jeg har kommet så langt som å legge ut platene til noe som åpenbart var en for lav pris, sett ut fra responsen.

Men jeg merker jo at jeg sitter her og ser på kassestabelen borte i hjørnet, og plutselig fabulerer om å kjøpe ny CD-spiller i stedet (min gamle gode Marantz gikk på finn for lenge siden, jeg er jo ferdig med CD-er). Det er bare tøv - det er uaktuelt å bruke veggareal på dem så i praksis havner de i boden for nye ti år.

Men hva har DU gjort med dine? :)

Hehe, men dilemma.
Jeg la ut 4-5 fulle bæreposer på min Facebook profil med teksten "Gis bort til førstemann" og de ble hentet neste dag.
Hadde selvfølgelig litt promille, men aldri angret ;)

• Liker
Reaksjoner: reim
Jeg har noen titalls hengende i frontruten på min blodtrimmede Opel Manta GTE. Etter sigende reflekterer de laserstrålen slik at politiet ikke får målt fart.
Naturligvis, ref. "de helt personlige greiene" :) Hvis du sprayer dem ned med AXE innimellom sparer du Wunderbaum-budsjettet også.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Har faktisk tenkt på det samme i det siste. Har et par cd racker stående. Og litt cd'er liggende. Blir aldri brukt å kommer aldri til å bli brukt. Men litt drit å kaste alt og.

Liker sånn det har blitt da, all musikk tilgjengelig på tlf, ipad, apple tv etc. Og aldri riper i cd.

IMG_3511.jpg
Har kjernesamlingen ennå, og de brukes uregelmessig i bil #2, som kun har fm/cd. Og siden jeg ikke koster på DAB i denne, vil de nok få seg en rennessanse der.

@Callahan Denne Mantaen..bilder sees høyst nødvendig for å bevise en slik påstand ;)
Litt sparkel og lakk så glir denne gjennom PK

Har rippet alt over til mp3, men skal ta en ny runde og rippe alt over i FLAC før CD'ene ryddes vekk. Kan ikke huske sist jeg brukte CD for å høre på musikk, alt går via NAS og Sonos. Mindre rot og fornøyd fru

Kommer til å bruke cder i bilen som går til og fra togstasjonen. Ikke snakk om å oppgradere til dab der, og å fikle med å få opp spotify over fm-sender tar like lang tid som selve kjøreturen. Ellers har jeg ikke brukt cder siden spotify ble lansert.

Jeg har beholdt både CD-er, vinyl og kassetter. Samtlige er også i bruk, og samlingen får nye tilskudd jevnlig. For meg gir fysisk format en annen opplevelse enn digital streaming. Sikkert noen som kjenner dette igjen fra klokkeverden...

• Liker
Reaksjoner: sf82 og Preacher
Jeg er helt fri for fysisk musikksamling, men jeg prøver så godt det lar seg gjøre å høre på (streame) hele album og ikke spillelister full av "one hit wonders". Lyden går også via en daq før den treffer headsetet.

• Liker
Reaksjoner: reim
De 500 'viktigste' ligger lagra i ei kiste under trappa i kjellerstua. Taes frem og i bruk med andakt, gjerne med noe i glasset og/eller et par kompiser.. altfor sjeldent dessverre..

• Liker
Reaksjoner: Preacher